{:en}The Rise of Plastic Surgery and Cosmetic Procedures Post-Pandemic{:}{:ar}إقبال كبير على الجراحة التجميلية والعمليات التجميلية بعد كورونا{:}

{:en}DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES, (AETOSWire): As the Covid-19 global pandemic winds down, a sharp spike in requests for cosmetic procedures has been observed, as life slowly returns back to normal.

Both invasive and non-invasive techniques are seeing an upswing as people transition out of working-from-home and restrictions are lifted, allowing for in-person socialisation. It is uncommon for anyone living in Dubai not to have had any work done, be it a topical skin treatment or an invasive rhinoplasty.

{:en}The Rise of Plastic Surgery and Cosmetic Procedures Post-Pandemic{:}{:ar}إقبال كبير على الجراحة التجميلية والعمليات التجميلية بعد كورونا{:}

Dubai, deemed the “Beverly Hills of the Middle East”, has emerged as an epicentre for the world’s cosmetic medical tourism, with the highest number of cosmetic surgeons per capita in the region — about 50 specialists for a million people, according to a report by the Dubai Health Authority.

Surgeons in Dubai, such as Dr. Charles Galanis, MD, FACS, regularly run out of appointments but try to cater to all patients to the best of their ability.

Dr. Galanis who is at CosmeSurge Hospital Jumeirah in Dubai from the 9th till the 14th of October, says, “Dubai really draws from a huge slot of territory, both from the Middle East and beyond, from people who either live here or are coming to visit here for surgery and to recover before returning home. Dubai really benefits from the availability of top worldwide talent in the field, as well as access to exceptional and the most up-to-date technology and machinery.”

Speaking of technology, Dr. Galanis adds, “When I think of plastic surgery, I think of three things: technique, technology, and artistry; these three things absolutely have to work in unison. Having a creative mind coupled with good technique from good training and access to cutting-edge technology as is available in Dubai, you are in a position to deliver dramatic results to patients looking at cosmetic treatments.”

Dr. Galanis reflects further on the role of social media in today’s trends for opting for cosmetic work. “I’m seeing more and more that ‘everyday people’ are seeking cosmetic solutions, whereas just a few years ago my clientele was made up of mainly media personalities where I operate out of in my home clinic in Beverly Hills, California. I attribute this to the rise of social media – people, no matter what profession they’re in, want to feel good about themselves and put their best face forward. Everyone online wants to achieve ‘perfection’, and we certainly attain their goals through our work.”

Dubai is many people’s first choice as a cosmetic destination. Patients and doctors alike utilise the state-of-the-art technology and machinery, expertise, and competitive pricing. Healthcare regulations leave patients reassured that they are being taken care of by the world’s most qualified professionals who they can trust blindly.

Patients in Dubai expect the most exclusive and advanced treatments the world has to offer, and the post-pandemic market will continue to see a rise in demand for physical perfection.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة، (“ايتوس واير”): يشهد قطاع الجراحة التجميلية والعمليات التجميلية إقبالاً لافتاً من قبل كثيرين مع اقتراب الجائحة العالمية لكورونا من نهايتها، وعودة الحياة، ولو ببطء، إلى طبيعتها، كما تشهد كل من التقنيات الجراحية وغير الجراحية انتعاشًا لافتاً، حيث ينتقل الأشخاص من العمل من المنزل ويتم رفع القيود، ما يسمح بنوع من التفاعل الاجتماعي للأشخاص.

ويحاول الجراحون في دبي، مثل الدكتور تشارلز جالانيس، الحاصل على درجة دكتوراه في الطب، تنفيذ مواعيدهم بانتظام، وتلبية جميع احتياجات المرضى بأفضل ما لديهم من قدرات. وبهذا الصدد، يقول الدكتور جالانيس، الموجود في مستشفى كوزمسيرج جميرا، “تمتد قيمة ومكانة وحيوية  دبي على مساحة شاسعة من الأراضي، من الشرق الأوسط وخارجه، ومن الأشخاص الذين يعيشون هنا أو يأتون للزيارة هنا لإجراء الجراحة والتعافي قبل العودة إلى المنزل، وفي الحقيقة يتوافر في دبي أفضل المواهب العالمية في هذا المجال، فضلاً عن توافر أحدث التقنيات والآلات”.

{:en}The Rise of Plastic Surgery and Cosmetic Procedures Post-Pandemic{:}{:ar}إقبال كبير على الجراحة التجميلية والعمليات التجميلية بعد كورونا{:}

وأضاف: بخصوص التكنولوجيا الحديثة، فعندما أفكر في الجراحة التجميلية، أفكر في ثلاثة أشياء أساسية، هي: التقنية، والتكنولوجيا، والفن؛ حيث يجب أن تعمل هذه الأشياء الثلاثة بانسجام تام. فامتلاك عقل إبداعي مقترن بتقنية جيدة من التدريب الجيد والوصول إلى أحدث التقنيات كما هو متاح في دبي، وبالتالي تكون في وضع يسمح لك بتقديم نتائج مذهلة للمرضى الذين يبحثون عن علاجات تجميلية”.

ولفت إلى دور وأهمية وسائل ومنصات التواصل الاجتماعي في اتجاهات اليوم لاختيار العمل التجميلي، مشيراً إلى أنه يرى المزيد والمزيد من الأشخاص العاديين الذين يبحثون عن حلول تجميلية، في حين كان المشهد قبل عدة سنوات مختلفاً، حيث كان الزبائن والعملاء للعمليات التجميلية مقتصراً على شخصيات محددة خصوصاً شخصيات إعلامية بشكل أساسي، حيث أعمل في عيادتي المنزلية في بيفرلي هيلز، كاليفورنيا. وعزا ذلك إلى الحضور الفاعل لوسائل التواصل الاجتماعي، فالناس، بغض النظر عن المهنة التي يعملون فيها، يريدون أن يشعروا بالرضا عن أنفسهم، وأن يقدموا أفضل ما لديهم، ويريد الجميع عبر الإنترنت تحقيق “الكمال”، ونحن بالتأكيد نحقق أهدافهم من خلال عملنا”.

وأشار إلى أن دبي هي الخيار الأول لكثير من الناس كوجهة تجميلية، ويستخدم المرضى والأطباء على حد سواء أحدث التقنيات والآلات والخبرة والأسعار التنافسية، كما أن لوائح الرعاية الصحية تجعل المرضى مطمئنين إلى أنهم يتلقون الرعاية من قبل أكثر المهنيين المؤهلين في العالم والذين يمكنهم الوثوق بهم بشكل أعمى، وكذلك يتوقع المرضى في دبي الحصول على العلاجات الأكثر تميزًا وتطورًا التي يقدمها العالم، وسيستمر مشهد الإقبال والطلب المتزايد ما بعد الوباء على الكمال البدني.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}