{:en}Microsoft for Startups’ GrowthX Accelerator Program Kicks off in the UAE{:}{:ar}مايكروسوفت تطلق البرنامج المخصص لتمكين الشركات الناشئة  ”GrowthX Accelerator”في الإمارات{:}

{:en}

Microsoft,Startups’ GrowthX Accelerator Program Kicks off in the UAE

The program announces its first cohort of 15 startups that will work with partners such as Etihad Airways, Unilever, Flow, Akbank, KPMG and IKEA

Dubai, United Arab Emirates

Microsoft today, in partnership with the Abu Dhabi Investment Office (ADIO), inaugurated the first cohort of its GrowthX Accelerator program in the UAE.

“Abu Dhabi is focused on empowering startups that can create a lasting impact in the digital economy,” said H.E. Mohammed Ali Al Shorafa, Chairman of the Abu Dhabi Department of Economic Development. “As a founding partner of GrowthX Accelerator, ADIO is partnering with Microsoft to empower visionary entrepreneurs with the technology, mentoring and market access they need to get off the ground. ADIO’s work with Microsoft will accelerate innovation and boost entrepreneurship, in line with Abu Dhabi’s unwavering commitment to support the private sector.”

As part of a larger strategic partnership between ADIO and Microsoft, GrowthX Accelerator is designed to bridge the gap between corporates and B2B startups across the Middle East and Africa by connecting startups with large corporations. The 12-week program empowers B2B startups with the technology, mentoring and market access they need to solve the corporate partners’ unique challenges and problem statements.

“Startups are now in the driver’s seat to fulfilling their potential through the GrowthX Accelerator. It is exhilarating to facilitate an empowering experience for B2B startups to make the most of the technology, mentoring, and access to the market that this program will provide,” said Roberto Croci, Managing Director, Microsoft for Startups, MEA“Alongside our partners, we look forward to enabling our first cohort of B2B startups to compete at the highest level, and in hopes of transforming the region into a globally leading hub for technology and entrepreneurship.”{:en}Microsoft for Startups’ GrowthX Accelerator Program Kicks off in the UAE{:}{:ar}مايكروسوفت تطلق البرنامج المخصص لتمكين الشركات الناشئة  ”GrowthX Accelerator”في الإمارات{:}

The first cohort consists of 15 startups that will hit the ground running, offering breakthrough solutions that meet corporate clients’ challenges and requirements. These include:

  • Spitch – a global provider of B2B and B2C Conversational AI solutions.
  • Gener8 – enables users to control and be rewarded from their own data.
  • Poltio – helps the world’s top brands engage and learn from their users with interactive content.
  • Getbee – an ecommerce platform that engages with customers on a more human and immersive level.
  • OPLOG – a pioneer in e-logistics, simplifying the cost, time and resources for supply chain operations.
  • Fero – shaping the future of digital freight with technology to automate the logistics industry,
  • Urbantz – a SaaS solution to transform last mile delivery and logistics across industries.
  • Barakatech – delivers super-app platforms, blockchain solutions, and next-gen FinTech microservices.
  • Hi55 – a digital payroll scheme to empower individuals and businesses with cashflow.
  • Nym Card – provides dynamic and secure building blocks for building fast and easy card programs.
  • Artiwise – an AI and NLP startup that provides cloud-based analytics solutions to enterprises.
  • B2Brain – delivers tailored analytics to automate research and intelligence to improve conversations.
  • Alpha Sense – an intelligence platform that helps businesses make data-driven decisions.
  • NexDegree – enables brick & mortar retail stores to improve customer experience and sales.
  • Udentify – reduces the need for manmade market research, utilizing body tracking technologies.

Microsoft for Startups is working with Etihad Airways, Unilever, Flow, Akbank, KPMG and IKEA in the first cohort as Corporate Engagement Partners. B2B startups will work with these partners directly for the duration of the program, to ultimately co-create technology solutions that address the corporate partners’ challenges.

About Microsoft

Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) enables digital transformation for the era of an intelligent cloud and an intelligent edge. Its mission is to empower every person and every organization on the planet to achieve more. Microsoft opened its Dubai-based headquarters in 1991, which, today, oversees operations across the region.

{:}{:ar}مايكروسوفت تطلق البرنامج المخصص لتمكين الشركات الناشئة  ”GrowthX Accelerator”في الإمارات

أعلن البرنامج عن الدفعة الأولى المؤلفة من 15 شركة ناشئة ستعمل مع عدد من الشركاء مثل الاتحاد للطيران ؛ ويونيليفر؛ وفلو ؛ وأكبانك ؛ وكي بي إم جي ؛ وآيكيا.

10 أكتوبر ، 2021- دبي ، الإمارات العربية المتحدة: أعلنت مايكروسوفت اليوم بالشراكة مع مكتب أبو ظبي للاستثمار عن إطلاق الدفعة الأولى من الشركات الناشئة تحت مظلة برنامج ”GrowthX Accelerator” في دولة الإمارات العربية المتحدة.

وبهذا الصدد صرح معالي محمد علي الشرفاء رئيس دائرة التنمية الاقتصادية في أبوظبي قائلاً “تكثف أبوظبي جهودها لتمكين الشركات الناشئة التي يمكنها إحداث تأثير مستدام على مستوى الاقتصاد الرقمي ، ومن هذا المنطلق يعمل مكتب أبوظبي للاستثمار بصفته شريكًا مؤسسًا مع مايكروسوفت في برنامج GrowthX Accelerator على تمكين رواد الأعمال من خلال التكنولوجيا والتوجيه والوصول إلى الأسواق التي يحتاجون إليها للانطلاق ، كما سيعمل مكتب أبوظبي للاستثمار مع مايكروسوفت على تسريع وتيرة الابتكار وتعزيز ريادة الأعمال بما يتماشى مع التزام أبوظبي الراسخ بدعم القطاع الخاص”.

ويصب برنامج ”GrowthX Accelerator” في إطار الشراكة الاستراتيجية الممتدة بين مكتب أبو ظبي للاستثمار ومايكروسوفت ، حيث يهدف إلى سد الثغرة بين الشركات الكبيرة والناشئة في إقليم الشرق الأوسط وشمال إفريقيا من خلال الربط بينهما. ويمتد البرنامج على مدار 12 أسبوعاً ليُمكّن الشركات الناشئة خلال تلك الفترة من الحصول على التكنولوجيا والإرشاد وإمكانية الوصول إلى الأسواق بهدف التغلب على التحديات التي تواجهها.

ومن جهته أشار روبرتو كروسي مدير عام شؤون الشركات الناشئة لمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا في مايكروسوفت إلى أهمية دعم الشركات الناشئة قائلاً “يمكن للشركات الناشئة أن تقود إمكانياتها بصورة مختلفة عبر الاستفادة من برنامج مسرع الأعمال GrowthX ، حيث إن تمكينها من تحقيق الاستفادة القصوى من التكنولوجيا وإمكانية الدخول إلى الأسواق والحصول على التوجيه أمر أساسي وهام”.

وأضاف كروسي قائلاً :”نسعى من خلال العمل المشترك مع شركائنا على تمكين الدفعة الأولى من الشركات الناشئة من التنافس على أعلى المستويات لتحويل المنطقة إلى مركز عالمي رائد للتكنولوجيا وريادة الأعمال”.{:en}Microsoft for Startups’ GrowthX Accelerator Program Kicks off in the UAE{:}{:ar}مايكروسوفت تطلق البرنامج المخصص لتمكين الشركات الناشئة  ”GrowthX Accelerator”في الإمارات{:}

ويتألف الفوج الأول من 15 شركة ناشئة ستعمل بصورة حثيثة لتقديم حلول متطورة تلبي احتياجات العملاء من الشركات وتمكنهم من التغلب على التحديات. وتشمل هذه الشركات:

Spitch – مزود عالمي لحلول الذكاء الاصطناعي المخصصة للمحادثات على مستوى الشركات والأفراد.

Gener8 – تمكّن المستخدمين من التحكم في بياناتهم الخاصة وتحقيق الاستفادة القصوى منها.

Poltio – تساعد أفضل العلامات التجارية في العالم على التفاعل والتعلم من مستخدميها عن طريق المحتوى التفاعلي.

Getbee – منصة التجارة الإلكترونية التي تتعامل مع العملاء بصورة فريدة تتسم في كونها توفر تجربة إنسانية أكثر.

OPLOG – شركة رائدة في مجال الخدمات اللوجستية ، وتبسيط التكاليف والوقت والموارد الخاصة بعمليات سلاسل التوريد.

Fero – شركة متخصصة في تشكيل وتصميم مستقبل الشحن الرقمي باستخدام التكنولوجيا لأتمتة صناعة الخدمات اللوجستية.

Urbantz – تقدم حل خدمة ”SaaS” لتحقيق التطور المطلوب في مجال تسليم المستهلك النهائي أو ما يعرف بــ “الميل الأخير” والخدمات اللوجستية في جميع القطاعات.

Barakatech – تقدم منصات للتطبيقات المميزة وحلول blockchain والخدمات المصغرة من الجيل التالي من FinTech.

Hi55 – مخطط رواتب رقمي لتمكين الأفراد والشركات عبر تنظيم التدفق النقدي أو السيولة النقدية.

NymCard- توفر عناصر حيوية وآمنة لبناء برامج مخصصة لتوفير بطاقات سريعة وسهلة.

Artiwise – شركة ناشئة في مجال الذكاء الاصطناعي ومعالجة اللغات الطبيعية توفر للمؤسسات حلول خاصة بالتحليلات التي تستند على إمكانات وقدرات الحوسبة السحابية.

B2Brain – تقدم تحليلات مخصصة لأتمتة البحث والذكاء لتحسين وتعزيز المحادثات.

Alpha Sense – منصة معلومات ذكية تساعد الشركات على اتخاذ قرارات تعتمد على البيانات.

NexDegree – تمكّن متاجر البيع بالتجزئة المخصصة في مجال قوالب البناء والإسمنت من تحسين تجربة العملاء والمبيعات.

Udentify – تقدم حلول تساعد على تقليل الحاجة إلى الأبحاث السوقية التقليدية التي تعتمد على الانسان ، بحيث تعمل على توظيف تقنيات ترصد وتراقب ايماءات وتحركات الجسم.

ومن الجدير بالذكر أن برنامج مايكروسوفت للشركات الناشئة يعمل مع عدد من الشركاء مثل الاتحاد للطيران ؛ ويونيليفر ؛ وفلو ؛ وأكبانك ؛ وكي بي إم جي ؛ وآيكيا لتقديم الدعم للدفعة الأولى ، حيث سيعمل الشركاء على مدار فترة البرنامج على استحداث حلول تكنولوجية للتغلب على التحديات التي تواجهها الشركات.

نبذة عن مايكروسوفت:

تعمل شركة مايكروسوفت (المدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز “MSFT” (@Microsoft على تمكين عملية التحول الرقمي في ظل عصر السحابة الذكية والحافة الذكية، وتتمثل رسالتها في تمكين كل فرد ومنظمة على وجه الأرض من تحقيق المزيد . افتتحت مايكروسوفت مقرها في دبي عام 1991، واليوم تشرف مايكروسوفت على عملياتها عبر جميع أنحاء المنطقة.{:}