{:en}Increased contractor awards in KSA boosts demand for Ariston Thermo{:}{:ar}زيادة إرساء العقود على المقاولين في المملكة العربية السعودية تؤدي إلى زيادة الطلب على أريستون ثيرمو{:}

{:en}Riyadh Saudi Arabic, Increased construction activity in Saudi Arabia has improved demand for water heaters from contractors. A recent report from Dubai Chamber of Commerce* confirms that contractor awards across the GCC have increased in 2021 with Saudi Arabia clocking the highest numbers, going from 23.5 US$ bln in 2020 to 35.9 US$ bln this year. This increase has boosted demand for Ariston water heaters, particularly the electric models most in demand from contractors.

{:en}Increased contractor awards in KSA boosts demand for Ariston Thermo{:}{:ar}زيادة إرساء العقود على المقاولين في المملكة العربية السعودية تؤدي إلى زيادة الطلب على أريستون ثيرمو{:}

Based on uptake over the past six months, the compact ANDRIS R SASO and medium sized PRO1 R SASO are the most popular among contactors due to their sophisticated features, Italian design and quality performance.

“We are pleased to see the increase in the numbers and value of projects across the region. The activity in Saudi Arabia is of special significance. The Housing Program, an important part of Saudi Vision 2030, has been well received by citizens and has served the purpose of attracting private sector investment into the construction industry. Ariston Thermo is strongly associated with construction so improvements in the sector are welcomed by us. Contractors usually opt for electric water heaters and they are now selecting our diverse product range of small, medium and big water heaters due to their improved performance, design and value-add on many counts. Ongoing R&D enables us to retain our position in the market” Says Alberto Torner, Head of Ariston Thermo Group in the Middle East, Turkey and Caucasus.

The Andris R SASO model is chosen for smaller housing units because it is compact and has many attractive features including an in-built thermometer. The heating element made of copper for its anti-corrosion effect has a positive effect on the hygiene and purity of the warmed water. The stronger structure of the flange limits the risk of leaking and reduces maintenance needs in time. The storage water heaters can keep water hot for a long period of time due to a high-density and thick polyurethane insulation between the tank and the external surface of the water heater. It is an effective barrier against heat loss, optimizing the water heater’s performance. The Andris series products have a unique square shape. Their Italian design adds elegance and style to washrooms.

The PRO1 RS SASO comes with a 7-year warranty. A Double safety thermostat adds quality and long life while a magnesium anode fights corrosion. An enamelled tank made of high quality titanium adds to the design of this wall-hung unit.

“Driven by innovation but still linked to its roots – this is the perfect mix that represents Ariston’s attitude and that pushes the members of the R&D department to develop more efficient, eco-friendly and reliable products always with the quality and design typical of the Italian manufacturing tradition. “ says, Hazem Al Khatib, Country Manager, KSA.

“One of the new additions exclusive to Ariston is TitanShield. It is a double action technology that ensures total protection against tank corrosion – the inner surface of the tank is enamelled with a layer of titanium. The titanium’s natural properties are boosted by the action of a big magnesium anode that stops the oxidation reactions on the tank’s inner surface, thus prolonging the life of the water heater.

Another new addition is the Nanomix system, with its new deflectors of water coming in that allows Ariston products to produce up to 10% of hot water more than a traditional water heater with the same capacity. And yet another is the ground-breaking WaterPlus patented technology that keeps the incoming cold water at the bottom of the tank, to ensure reduced mixing with stored hot water. This allows up to 16% more hot water available, giving the comfort of an extra hot shower.” , Hazem Al Khatib added. {:}{:ar}

الرياض، المملكة العربية السعودية (“ايتوس واير”) : أدت زيادة أنشطة البناء في المملكة العربية السعودية إلى زيادة طلب المقاولين على سخانات المياه. أكد آخر تقرير صادر عن غرفة التجارة بدبي* أن إرساء العقود على المقاولين في جميع أنحاء دول مجلس التعاون الخليجي قد ازداد في عام 2021 وسجلت فيه المملكة العربية السعودية أعلى الأرقام، حيث ارتفعت من 23.5 مليار دولار أمريكي في عام 2020 إلى 35.9 مليار دولار أمريكي هذا العام. وقد أدت هذه الزيادة إلى زيادة الطلب على سخانات المياه من أريستون ولا سيما الموديلات الكهربائية وهي الأكثر طلبًا من المقاولين.

استنادًا إلى الطلبات المقدمة على مدار الأشهر الستة الماضية، يعد الموديل المضغوط أندريز ار ساسو والموديل متوسط الحجم برو1 ار ساسو هما الأكثر شيوعًا بين المقاولين نظرًا لخصائصهما المتطورة وتصميمهما الإيطالي وجودة أدائهما.

{:en}Increased contractor awards in KSA boosts demand for Ariston Thermo{:}{:ar}زيادة إرساء العقود على المقاولين في المملكة العربية السعودية تؤدي إلى زيادة الطلب على أريستون ثيرمو{:}

قال ألبرتو تورنر، رئيس مجموعة أريستون ثيرمو في الشرق الأوسط وتركيا والقوقاز: “يسرنا أن نرى تلك الزيادة في أعداد وقيمة المشاريع في جميع أنحاء المنطقة. إن النشاط في المملكة العربية السعودية له أهمية خاصة. فلقد حظي برنامج الإسكان، وهو جزء مهم من رؤية المملكة العربية السعودية 2030، بترحيب كبير وشعبية بين المواطنين وكان له دور في جذب استثمارات القطاع الخاص نحو صناعة البناء والتشييد. ترتبط أريستون ثيرمو ارتباطًا وثيقًا بقطاع البناء، لذلك نرحب بالتحسينات المجراة باستمرار في القطاع. عادةً ما يختار المقاولون سخانات المياه الكهربائية وهم الآن يختارون من منتجاتنا المتنوعة من سخانات المياه الصغيرة والمتوسطة والكبيرة نظرًا لقيامنا بتحسين أدائها وتصميمها ولقيمتها المضافة في العديد من المجالات. كما يتيح لنا البحث والتطوير المستمر في الاحتفاظ بمكانتنا في السوق”.

يتم اختيار موديل أندريز ار ساسو للوحدات السكنية الأصغر لأن تصميمه مضغوط وله العديد من الخصائص الجذابة مثل مقياس الحرارة المدمج. كما أن لعامل التسخين المصنوع من النحاس أثر إيجابي على نظافة ونقاء الماء الدافئ لأنه مضاد للتآكل له. ويعمل الهيكل القوي لحواف الانابيب على الحد من مخاطر التسرب وتقليل الوقت اللازم للصيانة. يمكن لسخانات المياه ذات السعة التخزينية أن تحافظ على الماء ساخنًا لفترة طويلة من الزمن بسبب عزل البولي يوريثين السميك عالي الكثافة بين الخزان والسطح الخارجي لسخان المياه. ولذلك فهو يتمتع بالكفاءة اللازمة لمنع فقدان الحرارة، مما يحسن أداء سخان المياه. صُممت سلسلة منتجات أندريز لتتخذ شكلًا مربعًا مميزًا ويضيف تصميمها الإيطالي لمسة فخمة وراقية إلى الحماما

يأتي جهاز برو1 ار اس ساسو بضمان لمدة 7 سنوات. وتعمل ترموستات الأمان المزدوجة على تعزيز جودة المنتج وعمره الطويل بينما يعمل أنود المغنيسيوم على مقاومة التآكل. يضفي الخزان المطلي بالمينا المصنوع من التيتانيوم عالي الجودة إلى أناقة تصميم هذه الوحدة المعلقة على الحائط.

قال حازم الخطيب، المدير بالمملكة العربية السعودية: “إننا نسعى جاهدين في منتجاتنا نحو الابتكار المستمر ولكننا في نفس الوقت متمسكين بأصالة جذورنا – وهذا هو المزيج المثالي الذي لطالما تمسكت به أريستون والذي يدفع أعضاء قسم البحث والتطوير نحو تطوير منتجات أكثر كفاءة وصديقة للبيئة وموثوق دائمًا في جودتها وتصميمها الذي لا يتنازل عن التمسك بتقاليد التصنيع الإيطالية.

وأضاف حازم الخطيب “ولعل إحدى الإضافات الجديدة الحصرية لشركة أريستون هي تقنية “تيتان شيلد”، وهي تقنية مزدوجة الفعل تضمن الحماية الكاملة ضد تآكل الخزان – فالسطح الداخلي للخزان مطلي بطبقة من التيتانيوم. ويتم تعزيز الخواص الطبيعية للتيتانيوم من خلال أنود المغنيسيوم الذي يعمل على وقف تفاعلات الأكسدة على السطح الداخلي للخزان، وبالتالي يطيل عمر سخان المياه.

وهناك إضافة جديدة أخرى هي نظام “نانوميكس”، بفضل عواكس المياه الجديدة التي تسمح لمنتجات أريستون بإنتاج ما يصل إلى 10٪ من الماء الساخن أكثر من سخان المياه التقليدي الذي له نفس السعة. وهناك تقنية أخرى هي تقنية ووتربلاس الحاصلة على براءة اختراع، والتي تحافظ على الماء البارد الداخل في قاع الخزان لضمان تقليل الاختلاط بالماء الساخن المخزّن، مما يسمح بتوفير ما يصل إلى 16٪ من الماء الساخن، ويوفر أقصى راحة أثناء الاستحمام بماء أكثر سخونة”.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 34 total views,  1 views today