{:en}Would-be Race Stars Set Big Challenge as Esport Breaks New Ground in Dubai{:}{:ar}نجوم السباقات الالكترونية يستعدون للتحدي الكبير{:}

{:en}

Would-be Race Stars Set Big Challenge as Esport Breaks New Ground in Dubai

Region’s first combined online and on-site Esports racing event launched as part of #NoFilterDxb

Dubai, United Arab Emirates

The UAE’s growing community of virtual racing enthusiasts can test themselves against the best talent from across the GCC region when Esports breaks new ground in Dubai next month.

The #NoFilterDxb Esports Tournament 2021 was launched as part of the city’s spectacular new-look motor show and lifestyle event being staged by Dubai World Trade Centre (DWTC) from 24-27 November.

Taking place at the iconic Dubai Harbour one week ahead of the the greatly anticipated UAE Golden Jubilee weekend, #NoFilterDxb is perfectly suited to including an international Esports event in an action-packed programme of experiences.

Organised by Pole Position Events Management, the region’s first combined online and on-site Esports racing event gives enthusiasts the chance to qualify through a series of compete-at-home time attacks and multiplayer battles broadcast live on YouTube.

The tournament reaches its climax during a pulsating schedule of on-site finals taking place over the four days of #NoFilterDxb at Dubai Harbour, with a prize fund of AED20,000.

“Enthusiasts from across the GCC region are invited to compete against the best in the UAE, and prove themselves in a highly competitive new Esports racing environment,” said Pole Position’s Managing Director, Ryan Trutch.

“We’re grateful to Dubai World Trade Centre for the opportunity to showcase the best in digital motor racing at their impressive new motoring and urban lifestyle event.”{:en}Would-be Race Stars Set Big Challenge as Esport Breaks New Ground in Dubai{:}{:ar}نجوم السباقات الالكترونية يستعدون للتحدي الكبير{:}

The launch of #NoFilterDxb Esports Tournament is part of the strategic plan by Pole Position to take Esports racing in the GCC region to a new level, creating genuine opportunities for the best drivers to enter real world motor sport.

The event is open to anyone with access to RaceRoom’s free-to-play racing simulation on PC, or those taking the wheel of simulators at Pole Position’s Al Quoz location in Dubai.

Beginning on 15 October, three 12-day overlapping rounds of time attacks will send those with the 20 fastest lap times into the live multiplayer rounds on YouTube, complete with actual commentary and race stewards.

They will be competing virtually on race circuits including the Red Bull Ring in Austria, Spa-Francorchamps in Belgium and Dubai Autodrome. The top 15 racers from each multiplayer round go through to on-site finals staged at a purpose- built race simulator location at Dubai Harbour.

Pole position aims to establish Esport racing centres at locations across the region, and plans a series of high profile race tournaments to help grow a grassroots movement in conjunction with traditional motorsport.

To finance its expansion plans throughout the GCC region, the company recently launched a crowdfunding drive on the Eureeca.com investment platform and achieved more than 30% of its target.

{:}{:ar} نجوم السباقات الالكترونية يستعدون للتحدي الكبير

الرياضات الالكترونية ترسي قواعد جديدة في دبي 

أول حدث لسباقات الرياضات الإلكترونية عبر الإنترنت في المنطقة

تم إطلاقه كجزء من بطولة #NoFilterDxb

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 11 أكتوبر 2021: بات بامكان مجتمع الإمارات المتنامي من عشاق السباقات الافتراضية اختبار مهاراتهم في مواجهة أفضل المواهب من سائر أنحاء منطقة دول مجلس التعاون الخليجي لدى إرساء الرياضات الالكترونية قواعد جديدة لها في دبي الشهر المقبل.

وتم اليوم تدشين بطولة#NoFilterDxb Esports Tournament 2021  للرياضات الالكترونية وذلك كجزء من معرض سيارات بحلة جديدة إلى جانب فعالية لأنماط الحياة الحضرية ينظمها مركز دبي التجاري العالم خلال الفترة من 24 – 27 نوفمبر المقبل.

وتقام بطولة NoFilterDxb# في ميناء دبي الشهير قبل أسبوع واحد من احتفال الإمارات العربية المتحدة بيوبيلها الذهبي، وتعد بطولة NoFilterDxb# مناسبة لإدراجها كحدث رياضي دولي في برنامج مليء بالإثارة والتشويق.

وقامت شركة بول بوزيشن إيفنتس منجمنت بتنظيم أول حدث لسباقات الرياضات الإلكترونية على الإنترنت، وتميز الحدث بمنح عشاق الرياضات الالكترونية فرصة للتأهل من خلال المنافسة في المنزل في سلسلة من السباقات بمشاركة متعددة اللاعبين في آن واحد في بت حي ومباشر للمنافسات على اليوتيوب.

ويتوقع أن تصل البطولة إلى ذروتها خلال الجدول الزمني لنهائيات بطولة #NoFilterDxb في الموقع والتي تقام على مدار أربعة أيام في ميناء دبي. وتبلغ قيمة جوائزها 20 ألف درهم.

في هذا السياق، قال ريان تراتش، العضو المنتدب لشركة بول بوزيشن إيفنتس منجمنت، ان عشاق وهواة الرياضات الالكترونية من جميع أنحاء منطقة دول مجلس التعاون الخليجي مدعوون للتنافس ضد الأفضل في الإمارات، وإثبات أنفسهم في بيئة سباقات إلكترونية جديدة عالية التنافس”.{:en}Would-be Race Stars Set Big Challenge as Esport Breaks New Ground in Dubai{:}{:ar}نجوم السباقات الالكترونية يستعدون للتحدي الكبير{:}

وأضاف قائلاً: “نتقدم بالشكر والامتنان لمركز دبي التجاري العالمي لتوفير الفرصة لنا لتقديم أفضل ما في سباقات السيارات الرقمية في فعاليتهم الجديدة المثيرة للإعجاب في عالم السيارات وأنماط الحياة الحضرية”.

ويعتبر إطلاق بطولة#NoFilterDxb Esports Tournament 2021  للرياضات الالكترونية جزءاً من خطة شركة بول بوزيشن إيفنتس منجمنت الإستراتيجية للارتقاء بسباقات الرياضات الإلكترونية في منطقة دول مجلس التعاون الخليجي إلى مستويات جديدة، مما يخلق فرصاً حقيقية لأفضل السائقين لدخول رياضة السيارات في العالم الحقيقي.

يذكر أن السباق مفتوح أمام أي شخص لديه إمكانية استخدام برمجيات المحاكاة المجانية على أجهزة الكمبيوتر الشخصي في غرفة السباق، أو أولئك الذين يستخدمون أجهزة المحاكاة في موقع بول بوزيشن في منطقة القوز بدبي.

وسوف تفتتح المنافسة في السباق اعتباراً من 15 أكتوبر الجاري، وسيضم ثلاث جولات متداخلة من الوقت مدتها 12 يوماً، وسيبث أولئك اللاعبين الذين حققوا أسرع 20 لفة في جولات متعددة كاملة مباشرة على يوتيوب مع التعليقات الفعلية وحكام السباق.

وسيتنافس المتسابقون بشكل افتراضي على حلبات السباق بما في ذلك حلبة ريد بول في النمسا، وحلبة سبا فرانكورشامبس في بلجيكا وحلبة دبي أوتودروم. وسينتقل أفضل 15 متسابقاً من كل جولة متعددة اللاعبين إلى النهائيات التي ستقام في موقع محاكاة السباق المصمم لهذا الغرض في ميناء دبي.

وتهدف شركة بول بوزيشن إيفنتس منجمنت إلى إنشاء مراكز سباقات رياضات الكترونية في مواقع في جميع أنحاء المنطقة، كما تخطط لسلسلة من بطولات السباق رفيعة المستوى للمساعدة في تنمية حركة رياضية افتراضية نابعة من الجذور مرتبطة مع رياضة السيارات التقليدية.

وأطلقت شركة بول بوزيشن إيفنتس منجمنت مؤخراً بهدف تمويل خططها التوسعية في جميع أنحاء منطقة دول مجلس التعاون الخليجي، حملة تمويل على منصة الاستثمار Eureeca.com وحققت أكثر من 30٪ من هدفها.{:}

 279 total views,  4 views today