{:en}Netcetera ACS ensuring secure payments with American Express Middle East{:}{:ar}مخدّم التحكم في الوصول من نيتسيتيرا يضمن مدفوعات آمنة بالتعاون مع أمريكان إكسبريس الشرق الأوسط{:}

{:en}ZÜRICH–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— Netcetera’s 3DS ACS, designed to comply with SCA, has also found use at American Express, who have implemented it. In combination with the use of EMV 3DS protocol 2.22, this enables a secure and easy payment process, which has proved popular in the Middle East.

{:en}Netcetera ACS ensuring secure payments with American Express Middle East{:}{:ar}مخدّم التحكم في الوصول من نيتسيتيرا يضمن مدفوعات آمنة بالتعاون مع أمريكان إكسبريس الشرق الأوسط{:}

The Middle East is a burgeoning market for payment services, with high credit card use and a stable customer base. American Express has found great success here, partnering with prominent local and international businesses to offer a pleasant shopping experience. To ensure purchases are both secure and smooth, Netcetera worked with AmEx to implement 3D Secure protocol 2.2 in line with SCA. This was a leap forward from the previous version and meant providing even higher purchase security while offering a user-friendly interface.

 

Strong Customer Authentication (SCA) or two-party authentication, is a system which ensures protection against fraud when making online purchases. As a result, 3-D Secure is widely implemented by many major card issuers. However, the previously used version of 3DS 1.0 led to cumbersome security procedures for mobile customers and lower conversion rates as a result. This is now a thing of the past for American Express with 3DS 2.2, supported by Netcetera’s Access Control Server (ACS). It uses several factors (transaction limits, whitelisting) to bypass unnecessary steps and encourage simplified online purchases.

Ramy Fouda, Director of Sales at Netcetera Dubai, said, “We were pleased to be able to improve the 3DS setup and deliver great results with state-of-the-art technology for American Express. We pride ourselves on always offering the latest payment security solutions.”

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

زيوريخ – (بزنيس واير/“ايتوس واير“):يسلك مخدّم التحكم في الوصول (“إيه سي إس”) لبروتوكولات الأمان ثلاثي الأبعاد “3 دي إس” من “نيتسيتيرا”، والمصمم للتوافق مع معايير المصادقة الفعّالة للعملاء “إس سي إيه”، مساراً جديداً مع بدء استخدامه الفعلي من قِبل شركة “أمريكان إكسبريس”. ويُتيح استخدامه بالاقتران مع استخدام الإصدار 2.22 من بروتوكول “3-دي سيكيور” المُقدَّم من “إي إم في”، إجراء عمليات دفع آمنة وسهلة حظيت بشعبية كبيرة في الشرق الأوسط.

ويُعدّ الشرق الأوسط سوقاً مزدهراً لخدمات الدفع بفضل وتيرة الاستخدام المرتفعة لبطاقات الائتمان وقاعدة العملاء المستقرة. وحققت “أمريكان إكسبريس” نجاحاً باهراً في هذا المجال، وتعاونت مع شركات محلية وعالمية بارزة لتقديم تجربة تسوق ممتعة. وفي إطار سعيها لضمان عمليات شرائية آمنة وسلسة، تعاونت “نيتسيتيرا” مع “أمريكان إكسبريس” لاستخدام الإصدار 2.2 من بروتوكول “3-دي سيكيور” بما يتماشى مع معايير المصادقة الفعّالة للعملاء “إس سي إيه”. وشكّل هذا الإصدار قفزة نوعية إلى الأمام مقارنةً بالإصدار السابق، إذ يهدف إلى توفير مستويات أمن أعلى للمشتريات مع توفير واجهة سهلة الاستخدام.

ويضمن نظام المصادقة الفعّالة للعملاء “إس سي إيه” أو المصادقة بين الطرفين (الثنائية) الحماية من الاحتيال عند إجراء عمليات شرائية عبر الإنترنت. ونتيجة لذلك، يُستخدم حلّ “3-دي سيكيور” على نطاق واسع من قبل العديد من مُصدري البطاقات الرئيسيين. غير أنّ الاستخدام السابق للإصدار “3 دي إس 1.0” أدى إلى إجراءات أمن مرهقة للعملاء على الأجهزة الجوالة وإلى انخفاض معدلات التحويل نتيجةً لذلك. وطوّت الشركة تلك الصفحة مع إطلاق الإصدار 2.2 لبروتوكول “3 دي إس”، المدعوم من مخدّم التحكم في الوصول “إيه سي إس” الخاص بشركة “نيتسيتيرا”. ويستخدم هذا الحلّ عدة عوامل (حدود المعاملات والإدراج على القائمة البيضاء) لتجاوز الخطوات غير الضرورية وتشجيع عمليات الشراء المبسطة عبر الإنترنت.

وفي هذا السياق، قال رامي فودا، مدير المبيعات في “نتسيتيرا” في دبي: “نُعرب عن سعادتنا بقدرتنا على تحسين إعداد ’3 دي إس‘ وتحقيق نتائج رائعة باستخدام أحدث التقنيات لصالح ’أمريكان إكسبريس‘. ونفخر دائماً بتقديم أحدث حلول أمن المدفوعات”. 

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 64 total views,  1 views today