{:en}New wave in customer experience: Value fashion brand REDTAG leads transformation with{:}{:ar}رد تاغ تطرح أحدث إضافاتها في تجارب خدمة العملاء{:}

{:en}

New wave in customer experience: Value fashion brand REDTAG leads transformation withmultiple first-to-market services

REDTAG, the Middle East’s leading value fashion and homeware brand, has launched its #WearASmile campaign, which accompanies series of industry-first services that will speak for the brand’s relentless commitment to delighting customers through exceptional customer experiences, and being the most engaged retail label.

October 20th, Dubai, UAE, Riyadh, KSA: REDTAG, the region’s favourite homegrown brand, has launched its most ambitious customer-centric campaign, #WearASmile. As the name suggests, the value fashion brand is hoping to delight the customers through the new campaign, which accompanies first-to-market services as brand promises, namely ‘Fashion stylists’, ‘Find your Size’, ‘Anytime-Anywhere Exchange’, ‘Instant Gifts’, and ‘Free Home Delivery’.

“Available across all REDTAG stores in the Middle East, these services will revolutionize ways in which customers interact with our brand, making the shopping experience both hyper-personalized and convenient. REDTAG is the only value fashion and homeware brand in the region to offer these services,” said Shehbaz Shaikh, Chief Retail Officer at REDTAG.{:en}New wave in customer experience: Value fashion brand REDTAG leads transformation with{:}{:ar}رد تاغ تطرح أحدث إضافاتها في تجارب خدمة العملاء{:}

Despite being commonplace in apparel shopping, exchange services are often anything but smooth, with multiple “conditions applied” and criteria. The ‘Anytime-Anywhere Exchange’ is REDTAG’s way of addressing this long-standing customer issue. As part of the initiative, customers can exchange purchased items at any of REDTAG’s stores within the country. The “no-questions-asked” policy means that there are no time limits and REDTAG will take back any item in good saleable condition.

Catering to the fashion-conscious generation, REDTAG has introduced the innovative ‘Fashion Stylist’ service, in which professionally trained, trends-savvy stylists will assist shoppers with tips and suggestions. Trained in colours, body shapes, flattering cuts and more, these stylists will walk customers through the stores, conduct body analysis to single out best-fitting apparel, and personalize their shopping experience. Staying true to its customer-first principle, REDTAG has made this “personal-shopper” experience free of cost, with zero obligation to buy.

The ‘Find Your Size’ service is primed to make every shopper’s dream of finding the right size a reality. REDTAG’s customers can now approach any floor associates, who will immediately access inventory through on-hand tablets and locate the preferred size across all stores within the country. Customers can then get the preferred-size item shipped to their doorstep within 48 hours for free, or choose to collect it from the nearest store where it is available.

Taking stock of the inconvenience of carrying heavy shopping bags, REDTAG has launched the ‘Free Home Delivery’ of in-store purchases. Customers can now shop and roam freely, and attend a movie or dinner after shopping, leaving the delivery to REDTAG. Purchased items will be delivered within 48 hours, anywhere within the country. Delivery can also be made to the addresses of loved ones, as gifts.

The essence of the #WearASmile campaign is the brand’s customer-centricity. Recognizing and celebrating this customer-brand relationship, REDTAG has announced ‘Instant Gifts’ on a purchase of AED/SAR 1,000 and above. Ranging from exquisite perfumes to locally crafted homeware to quality accessories and more, these gifts are REDTAG’s gesture of appreciation for customers’ continued loyalty to the brand.

“What sets us apart as a brand is our ability to walk in the customers’ shoes across retail touchpoints, and tailor their experiences accordingly. The #WearASmile campaign is born out of this customer-first approach. With these new services, along with existing ones, we will continue to exceed customer expectations and deliver unmatched value in fast fashion and homeware,” Shehbaz Shaikh added.

The #WearASmile campaign is consistent with REDTAG’s customer-centric focus, such as the brand’s tiered loyalty program — RT Rewards — which gives customers additional perks and benefits. RT Rewards currently boasts over 14 million members and counting. Also, ‘REDTAG Listens’, which is a commitment to respond to customers’ queries within 24 hours, has been instrumental to the brand’s dominance in the Middle East fashion retail market.

About REDTAG

A BMA International company, REDTAG was launched as a value apparel and homeware label in 2006. Driven by the vision of delivering high-quality and affordable fashion and lifestyle products, the brand has emerged as a leader in its niche. From its first store in Abu Dhabi, REDTAG has rapidly expanded to over 190 outlets across the Middle East and Asia – including the Kingdom of Saudi Arabia, United Arab Emirates, Qatar, Kuwait, Oman, Bahrain, and many more locations. REDTAG is built on a strong customer focus, delivering enjoyable in-store experiences and seamless online interactions that are designed to exceed expectations. The brand takes a ‘Glocal’ approach to its offerings – adapting global trends to local sensibilities. REDTAG’s highly successful ‘RT Rewards’ loyalty program is currently over 14 million members strong, and growing fast. The program encourages repeat visits through tailored offerings and special rewards, with over 90% of the company’s transactions now coming from repeat customers.

{:}{:ar}رد تاغ تطرح أحدث إضافاتها في تجارب خدمة العملاء

العلامة الرائدة تقدم مجموعة خدمات مميزة لتوفير أفضل تجارب التسوق للعملاء

رد تاغ، العلامة الرائدة بتقديم قيمة تنافسية في مجال الأزياء والمنتجات المنزلية في الشرق الأوسط، تُطلق حملتها #تألقي_بأجمل_ابتسامة، بالتزامن مع سلسلة من الخدمات، تأكيداً على التزامها المستمر بإسعاد العملاء من خلال تجارب استثنائية، وسعيها الدائم لأن تكون العلامة الأقرب من عملائها

أكتوبر 20، دبي، الإمارات العربية المتحدة، الرياض، المملكة العربية السعودية: أطلقت رد تاغ، العلامة الرائدة والمتخصصة بالمنتجات المنزلية والأزياء العصرية في المنطقة، حملتها #تألقي_بأجمل_ابتسامة التي تركز على تلبية احتياجات عملائها. وتسعى العلامة من خلال هذه الحملة إلى إسعاد عملائها، حيث تتزامن مع إطلاق مجموعة من الخدمات السباقة في السوق ترسيخاً لالتزام رد تاغ بتلبية تطلعات عملائها، والتي تشمل خبيرة الأزياء ومقاسك المثالي والاستبدال في أي وقت ومكان والهدايا الفورية والتوصيل المجاني إلى المنزل.

 

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال شهباز شيخ، الرئيس التنفيذي للمتاجر في رد تاغ: “تتوفر خدماتنا المميزة في جميع متاجر رد تاغ في الشرق الأوسط، لتوفر للعملاء تجربة تسوق مبتكرة ومخصصة لتناسب احتياجاتهم. وتتفرد رد تاغ بكونها العلامة الوحيدة في هذا القطاع في المنطقة التي توفر هذه المجموعة من الخدمات القيّمة”.

وغالباً ما تكون خدمات الاستبدال غير سلسة، على الرغم من كونها شائعة في مجال تسوق الأزياء، حيث تتضمن العديد من “الشروط والأحكام”، وانطلاقاً من اهتمام رد تاغ الدائم بتزويد عملائها بأفضل تجربة تسوق، قامت العلامة بإطلاق خدمة الاستبدال في أي وقت ومكان، لتتيح للعملاء استبدال مشترياتهم في أي من متاجر رد تاغ في الدولة. وتتبع رد تاغ سياسة عدم طرح الأسئلة، من خلال استبدال أي قطعة لم تتعرض للتلف أو الضرر.

كما قدمت رد تاغ خدمة خبيرة الأزياء لتلبية احتياجات عشاق الموضة، حيث تقوم خبيرات الأزياء المدربات في هذا المجال بمساعدة المتسوقين من خلال النصائح والاقتراحات التي تتناسب مع التجربة الشخصية للعميل. وتخضع خبيرات الأزياء لتدريب احترافي على اختيار الألوان والمقاسات والتصاميم وغيرها من التفاصيل المناسبة للجسم، لتقديم النصائح للعملاء من خلال اقتراح الملابس الأكثر ملاءمة لشكل الجسم وإضفاء الطابع الشخصي على تجربة العملاء. وتقدم رد تاغ خدمة خبيرة أزياء مجاناً للعملاء ودون أي التزام للشراء، انطلاقاً من التزامها بالتركيز على احتياجات العملاء في المقام الأول.

كما أطلقت العلامة خدمة مقاسك المثالي، لمساعدة العملاء على العثور على المقاس المناسب بسهولة، حيث يمكنهم الآن التواصل مع أي من المساعدين في المتجر، الذين سيقومون بالوصول إلى معلومات حول المنتجات المتوفرة في المخازن باستخدام الأجهزة اللوحية، لتحديد المتاجر التي يتوفر فيها المقاس المناسب من القطعة في الدولة. وللعملاء بعدها حرية الاختيار بين الحصول على المنتج من خلال خدمة التوصيل إلى المنزل مجاناً خلال 48 ساعة، أو استلامه من أقرب متجر يتوفر فيه القياس المطلوب.

وحرصاً من رد تاغ على توفير تجربة تسوق مريحة للعملاء، أطلقت خدمة التوصيل المجاني إلى المنزل لعمليات الشراء من المتجر، إذ يمكن للعملاء الآن دخول المتجر والتسوق ثم التجول بحرية وحضور فيلم أو تناول الطعام دون عبء حمل أكياس التسوق، حيث تتولى رد تاغ مهمة توصيل مشترياتهم إلى المنزل، خلال 48 ساعة في أي مكان داخل الدولة. كما يمكن أيضاً طلب المشتريات كهدية إلى عناوين العائلة أو الأصدقاء.

وتُرسّخ حملة #تألقي_بأجمل_ابتسامة بجوهرها مبدأ العلامة في التركيز على العملاء واحتياجاتهم. واحتفاءً بالعلاقة الراسخة بين رد تاغ وعملائها، أعلنت العلامة عن تقديم هدايا فورية لهم عند الشراء بقيمة ألف درهم إماراتي/ريال سعودي أو أكثر. وتتنوع هذه الهدايا من عطور فاخرة ومنتجات منزلية مصنوعة محلياً وإكسسوارات عالية الجودة وغيرها من القطع المبتكرة، لتعبر العلامة من خلالها عن تقديرها وامتنانها للولاء المستمر لعملائها.

وأضاف شهباز شيخ قائلاً: “تتفرد علامتنا بفهمها المتميز لتجارب عملائنا وإدراكها لمتطلباتهم والعمل على تلبية احتياجاتهم وتفضيلاتهم الشخصية. ولذلك قمنا بطرح حملة #تألقي_بأجمل_ابتسامة انطلاقاً من منهجيتنا القائمة على التركيز على احتياجات العميل في المقام الأول. وسنحرص دوماً من خلال خدماتنا الحالية والجديدة على تخطي توقعات العملاء وتوفير تجارب تسوق مستمرة بقيمة تنافسية في مجال الأزياء والمنتجات المنزلية”.

وتتماشى حملة #تألقي_بأجمل_ابتسامة مع تركيز رد تاغ على العملاء في المقام الأول، إذا تُضاف إلى برنامج الولاء متعدد المستويات مكافآت رد تاغ والذي يمنح العملاء العديد من المزايا والفوائد الإضافية. ويضم برنامج مكافآت رد تاغ حالياً أكثر من 14 مليون عضو مع انضمام المزيد من العملاء باستمرار. كما تعد مبادرة رد تاغ تهتم برأيكم عاملاً أساسياً في نجاح العلامة في سوق الأزياء في الشرق الأوسط، إذ تضمن الالتزام بالرد على جميع الاستفسارات والملاحظات خلال 24 ساعة عن طريق قنوات التواصل المتعددة.

لمحة حول رد تاغ:

تُعدّ رد تاغ من العلامات التابعة لشركة بي إم إيه إنترناشونال، وقد تم إطلاقها كعلامة تجارية محلية متخصصة بالمنتجات المنزلية والأزياء الفاخرة عام 2006. حققت العلامة مكانةً رائدةً في القطاع من خلال رؤيتها القائمة على توفير منتجات الموضة ونمط حياة عالي الجودة بأسعار مدروسة، حيث تمكّنت بعد إطلاق أولى متاجرها في أبوظبي من توسيع حضورها بسرعة قياسية ليتجاوز عدد منافذها 190 متجراً في منطقة الشرق الأوسط وآسيا، بما في ذلك المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة وقطر والكويت وسلطنة عُمان والبحرين وغيرها الكثير. ويتمحور تركيز العلامة حول تقديم خدمات مميزة للعملاء ومنحهم تجارب تسوّق ممتعة داخل المتاجر، مع توفير خدمات رقمية سلسة تتجاوز التوقعات. كما تعتمد رد تاغ في عروضها منهجيةً شاملةً تمزج بين الصيحات العالمية والقيم المحلية بكل تناغم. وقد حقّق برنامج الولاء الذي أطلقته تحت عنوان مكافآت رد تاغ نجاحات مذهلة، حيث تجاوز عدد أعضائه 14 مليون، ويواصل النموّ بسرعة كبيرة نظراً لمميزاته الفريدة، إذ يشجّع المتسوقين على تكرار التجربة والاستمتاع بالعروض الخاصة والجوائز المتنوعة. وينعكس هذا النجاح من خلال مساهمة الزيارات المتكررة للعملاء بأكثر من 90% من إجمالي عمليات الشراء.{:}

 49 total views,  2 views today