{:en}Strategic Appointments Strengthen Seven Tides’ Management Team{:}{:ar}سيفن تايدز تعلن عن تعيينات استراتيجية جديدة في فريق إدارة الشركة{:}

{:en}

Strategic Appointments Strengthen Seven Tides’ Management Tea

UAE property developer appoints key figures in sales, finance and operations

Dubai, United Arab Emirates

Luxury residential and hospitality property developer Seven Tides has made key appointments to its senior management team, to spearhead corporate strategy, as the UAE economy continues to grow steadily, after the effects of the pandemic. Darryl Hutchison, Marc Ferreira and Fady Hamad, will assume responsibility for sales, finance and operations respectively.

“It was important that we not only strengthened our overall management team but provided experienced figureheads to plan and direct strategy in these key areas. We are facing the ‘new normal’, with transparency, social conscience, sustainability and technology shaping the way in which we operate,” said Abdulla bin Sulayem, CEO, Seven Tides.سيفن تايدز تعلن عن تعيينات استراتيجية جديدة في فريق إدارة الشركة

Initially, Hutchison joined Seven Tides last year as head of sales and despite the social restrictions as well as the economic uncertainty that prevailed during the Covid outbreak, he still managed to drive sales for Seven Tides’ Golf Views & Seven Palm projects, worth over US$152 million in 2020. The multi-award-winning Hutchison who has more than 13 years’ experience in business development will now have added executive responsibility, in addition to managing a team of 23 employees, covering sales, sales support and CRM.

With over a decade of experience, Marc Ferreira was recently appointed as head of finance for Seven Tides, taking responsibility for the financial accuracy and reporting of sales, leasing, Owners’ Association and Dubai Heights Academy. South African national Ferreira was previously commercial manager after being promoted from financial manager for a large organisation from the Durban Metropolitan Area in South Africa, having started his career as an auditor at international accounting and consulting firm Grant Thornton in Johannesburg.

Fady Hamad, has been promoted to head of construction and development – engineering and will oversee all of Seven Tides’ projects. Having joined Seven Tides in 2015, Hamad along with his team, manage all of the company’s contractors and suppliers for multi-million-dollar projects on the Palm Jumeirah and Jumeirah Lakes Towers (JLT). Hamad is also responsible for the maintenance division, which manages over 50 properties across a diverse portfolio which includes villas, apartments and warehouses, as well as heading-up Seven Tides Owners Association.

“Darryl, Marc and Fady, are leaders with proven track records and are welcome additions to our executive team,” said Abdulla bin Sulayem, CEO, Seven Tides.

{:}{:ar}سيفن تايدز تعلن عن تعيينات استراتيجية جديدة في فريق إدارة الشركة

يعين المطور العقاري الإماراتي شخصيات رئيسية في أقسام المبيعات والتمويل والعمليات

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 24 أكتوبر 2021: قامت شركة سيفن تايدز الرائدة في تطوير المشاريع الفندقية والسكنية والتجارية الفاخرة في دولة الإمارات العربية المتحدة، بإجراء تعيينات رئيسية في فريق الإدارة العليا بهدف قيادة استراتيجية الشركة نحو الأفضل، حيث يستمر اقتصاد الإمارات في النمو بشكل مطرد بعد الآثار السلبية والصعوبات التي سببتها انتشار جائجة كوفيد-19، وسيتولى داريل هاتشيسون ومارك فيريرا وفادي حمد مسؤولية المبيعات والتمويل والعمليات على التوالي.

وبهذه المناسبة، صرّح عبد الله بن سليم الرئيس التنفيذي لسيفن تايدز قائلاً: “كان من المهم ألا نعزز فريق الإدارة العام لدينا فحسب، بل قدمنا رؤساء قادة ذوي خبرة كبيرة في التخطيط والاستراتيجية المباشرة في هذه المجالات الرئيسية، فنحن نواجه الآن “الوضع الطبيعي الجديد” بكل شفافية وضمير اجتماعي واستدامة وتكنولوجيا لتشكيل ورسم الطريقة التي نعمل بها”.

انضم هاتشيسون إلى شركة سيفن تايدز العام الماضي كرئيس للمبيعات وعلى الرغم من القيود الاجتماعية المفروضة بالإضافة إلى حالة عدم اليقين الاقتصادي التي سادت أثناء تفشي جائحة كوفيد-19، إلا أنه لا يزال قادرًا على زيادة حجم المبيعات لمشاريع سيفن تايدز جولف فيوز وسيفن بالم، والتي تزيد قيمتها على 152 مليون دولار أمريكي في عام 2020.سيفن تايدز تعلن عن تعيينات استراتيجية جديدة في فريق إدارة الشركة

سيضيف هاتشيسون الحائز على العديد من الجوائز ويملك أكثر من 13 عامًا من الخبرة في تطوير الأعمال الآن إلى مهامه المسؤولية التنفيذية بالإضافة إلى إدارة فريق مؤلف من 23 موظفًا يغطي المبيعات ودعم المبيعات وإدارة علاقات العملاء.

تم تعيين مارك فيريرا مؤخرًا كرئيس للشؤون المالية لشركة سيفن تايدز مع امتلاكه لأكثر من عشر سنوات من الخبرة، حيث كان مسؤولاً عن الدقة المالية وإعداد تقارير المبيعات والتأجير واتحاد الملاك وأكاديمية دبي هايتس، كما كان فيريرا من جنوب إفريقيا مديرًا تجاريًا سابقًا بعد أن تمت ترقيته من مدير مالي لمؤسسة كبيرة من منطقة ديربان الحضرية في جنوب إفريقيا، وذلك بعد أن بدأ حياته المهنية كمدقق حسابات في شركة جرانت ثورنتون الشهيرة المتخصصة في المحاسبة والاستشارات الدولية في العاصمة جوهانسبرج.

تمت ترقية فادي حمد إلى رئيس قسم البناء والتطوير والهندسة وسيشرف على جميع مشاريع شركة سيفن تايدز، ويدير حمد بعد انضمامه إلى سيفن تايدز في عام 2015 مع فريقه جميع مقاولي وموردي الشركة لمشاريع بملايين الدولارات في نخلة جميرا وأبراج بحيرات الجميرا، كما يعد حمد مسؤول أيضًا عن قسم الصيانة في الشركة والذي يدير فيه أكثر من 50 عقارًا عبر محفظة متنوعة تشمل الفيلات والشقق والمستودعات، بالإضافة إلى جمعية مالكي سيفن تايدز.

وفي هذا الإطار علق بن سليم قائلاً: “يتمتع كلاً من: داريل ومارك وفادي بسجلات حافلة بالإنجازات وهم قادة على مستوى عالي وإضافات تعزيزية مرحب بها في فريقنا التنفيذي”.{:}