{:en}Vonage and Etisalat Digital Announce Strategic Partnership, Offering Customised CPaaS solutions Across the UAE{:}{:ar}فوناج واتصالات ديجيتال تُعلنان عن شراكة استراتيجية لطرح حلول منصة مخصصة للاتصالات كخدمة في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة{:}

{:en}DUBAI, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Vonage (Nasdaq: VG), a global leader in cloud communications helping businesses accelerate their digital transformation, has announced a strategic partnership with Etisalat Digital, the business unit of Etisalat, driving digital transformation by enabling organisations to become smarter through the use of technology.

{:en}Vonage and Etisalat Digital Announce Strategic Partnership, Offering Customised CPaaS solutions Across the UAE{:}{:ar}فوناج واتصالات ديجيتال تُعلنان عن شراكة استراتيجية لطرح حلول منصة مخصصة للاتصالات كخدمة في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة{:}

With this partnership, Etisalat Digital will drive a more contextual and personalised experience for its business customers, offering reliable and customisable communications APIs (Application Programming Interface) powered by Vonage, to organisations in the healthcare, retail, e-commerce, logistics and transportation, automotive, education, and government sectors.

The Vonage Communications Platform (VCP) brings both power and flexibility to businesses through the integration of multiple channels, including messaging, voice, and video communications solutions − into their applications, products, and workflows to enhance employee productivity and customer engagement at scale and drive better business outcomes.

“Etisalat Digital has always been in the forefront of bringing the best global practices to the region through advanced solutions and partnering with industry-leading players. We are proud to be a Vonage strategic partner and offer our UAE customers access to the Vonage Communications Platform to enable them to enhance business productivity and customer engagement,” said Salvador Anglada, Group Chief Business Officer, Etisalat.

“The pandemic has led to a significant change in how business is done and accelerated digital transformation for organisations around the globe,” said Guillaume Calot, Global Vice President, API Partners at Vonage. “Businesses must rely on technology to build disruptive solutions that provide virtual connections and remote delivery of services to meet customer expectations and citizen demand, and we’re excited to be working with Etisalat Digital to empower its customers to do just that.”

Vonage APIs make it easy for businesses to build solutions to disrupt their industries, and enable the type of business continuity, remote work, and remote delivery of services that is so essential in today’s environment. Through its partners, Vonage’s platform is at the centre of many notable transformational projects in the Middle East. The Vonage partnership with Etisalat Digital will be instrumental in delivering the best customer experience to businesses looking to revamp their customer engagement journey.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة-(بزنيس واير/“ايتوس واير“): أعلنت “فوناج” (المدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز: Nasdaq: VG)، وهي شركة رائدة عالمياً في مجال الاتصالات السحابية تساعد الشركات على تسريع مسيرة تحولها الرقمي، عن إبرام شراكة إستراتيجية مع شركة “اتصالات ديجيتال“، وهي وحدة الأعمال التابعة لمجموعة “اتصالات”، التي تدفع مسيرة التحول الرقمي من خلال دعم المؤسسات لتغدو أكثر ذكاءً باستخدام التكنولوجيا.

{:en}Vonage and Etisalat Digital Announce Strategic Partnership, Offering Customised CPaaS solutions Across the UAE{:}{:ar}فوناج واتصالات ديجيتال تُعلنان عن شراكة استراتيجية لطرح حلول منصة مخصصة للاتصالات كخدمة في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة{:}

وبموجب هذه الشراكة، ستغدو “اتصالات ديجيتال” رائدة في تقديم تجربة شخصية ضمن سياقات محددة لعملائها في قطاع الأعمال، وستقدم واجهات برمجة تطبيقات للاتصالات موثوقة وقابلة للتخصيص بدعمٍ من “فوناج” للمؤسسات في قطاعات الرعاية الصحية والتجزئة والتجارة الإلكترونية والخدمات اللوجستية والنقل والسيارات والتعليم والقطاعات الحكومية.

وتزود منصة “فوناج” للاتصالات (“في سي بيه”) الشركات بالقوة والمرونة اللازمة من خلال دمج قنوات متعددة، من ضمنها حلول الاتصالات الرسائل والصوت والفيديو – في تطبيقاتهم ومنتجاتهم وتدفقات أعمالهم لتعزيز إنتاجية الموظفين والتفاعل مع العملاء على نطاق واسع وتحقيق نتائج أعمال أفضل.

وفي هذا السياق، قال سلفادور أنغلادا، الرئيس التنفيذي لقطاع الأعمال بمجموعة “اتصالات”: ليس جديداً على شركة ’اتصالات ديجيتال‘ أن تكون في طليعة الشركات التي تطرح أفضل الممارسات العالمية في المنطقة من خلال الحلول المتقدمة وإبرام الشراكات مع الجهات الرائدة في القطاع. ونفخر بكوننا شريكاً استراتيجياً لشركة ’فوناج‘ وتزويد عملائنا في الإمارات العربية المتحدة بإمكانية الوصول إلى منصة ’فوناج‘ للاتصالات لتمكينهم من تعزيز إنتاجية الأعمال والتفاعل مع العملاء”.

ومن جهته، قال غييوم كالو، نائب الرئيس العالمي لشركاء واجهة برمجة التطبيقات في “فوناج”: “غيّرت جائحة ’كوفيد-19‘طريقة إنجاز الأعمال بشكل جذري وسرعّت وتيرة التحول الرقمي للمؤسسات حول العالم. ويجب أن تعتمد الشركات على التكنولوجيا لابتكار حلول جذرية من شأنها توفير اتصالات افتراضية وتقديم الخدمات عن بُعد لتلبية توقعات العملاء ومطالب المواطنين، ونُعرب عن حماسنا للتعاون مع ’اتصالات ديجيتال‘ لتمكين عملائها من القيام بذلك”.

وتُسهّل واجهات برمجة التطبيقات من “فوناج” على الشركات بناء حلول لتحقيق تغييرات جذرية في قطاعاتها، وتمكين استمرارية الأعمال، والعمل عن بُعد، والتسليم عن بُعد, للخدمات التي تعتبر ضرورية للغاية في بيئة اليوم. وبفضل شركائها، تُعتبر منصة “فوناج” الركيزة الأساسية للعديد من المشاريع التحويلية البارزة في الشرق الأوسط. وستُثمر شراكة “فوناج” مع “اتصالات ديجيتال” عن تقديم أفضل تجربة عملاء للشركات التي تتطلع إلى تجديد مسيرة تفعلها مع عملائها.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}