{:en}Cyble Launches Defense Threat Intelligence Solution for Law Enforcement and Government Agencies{:}{:ar}سايبل تُطلق حلّ الدفاع ضدّ التهديدات الاستخباراتية للوكالات الحكومية لإنفاذ القانون{:}

{:en}ALPHARETTA, Ga.–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— Cyble, an AI-powered, Y Combinator-backed, cyber threat intelligence company that empowers organizations with darkweb & cybercrime monitoring, today announced the availability of its Law Enforcement Agency (LEA) and defense threat intelligence solution. This is aimed at specifically helping law enforcement and government agencies gather, analyze, and respond to the exposure of extremely sensitive information, enriched with Cyble’s SIGINT analysis and research, that may have implications for national security or geopolitical ramifications. In this regard, Cyble has been working with several law enforcement agencies across the world.

{:en}Cyble Launches Defense Threat Intelligence Solution for Law Enforcement and Government Agencies{:}{:ar}سايبل تُطلق حلّ الدفاع ضدّ التهديدات الاستخباراتية للوكالات الحكومية لإنفاذ القانون{:}

Over the past few years, organized cybercriminals and state-backed threat actors have been actively targeting critical national infrastructure. Recent examples of this include the ransomware attack on the Colonial Pipeline in the US, which threatened to knock out fuel supply to half of the country.

Countries worldwide have seen their governments and military networks being hacked and troves of sensitive data exfiltrated by state-backed and financially motivated adversaries. The threat here is two-fold. Threat Actors primarily target organizations designated as Critical Information Infrastructure (CII) such as power plants, nuclear installations, oil pipelines and refineries, telecom network providers, and transport networks.

Additionally, threat actors are also targeting the supply chain eco-system of these organizations, which typically comprise technology OEMs, contract manufacturers, strategic R&D partners, and IT service providers. These attacks are carried out with an explicit intent of espionage, sabotage, as well as intellectual property theft.

Manish Chachada, Co-founder and COO of Cyble says, “As Cyble continues on its journey to empower more organizations with early threat intelligence, strategic collaborations like these play a key role. With an exponential increase in cyber-attacks as more organizations and agencies go digital, we aim to empower our government partners with advanced threat monitoring capabilities to provide expeditious intelligence which they can immediately act upon.”

Through Cyble Hawk, Cyble is now offering deep visibility into the darkweb and surface web to unearth attacks and discover sensitive information before it can be used to compromise state infrastructure, jeopardize national security, or cause diplomatic issues for governments.

Government agencies will now be empowered to hunt for and discover sensitive strategic information that could be used to avert financial fraud, detect sensitive or strategic data exposure, and deploy suitable countermeasures. Further details on the capabilities are available here.

“Cyble is excited to be collaborating with law enforcement and governmental agencies in helping them build a more resilient cyberspace presence, by empowering them with timely and actionable threat intelligence. As we expand our relationship to the government and LEA entities, we are thrilled to drive our research and intelligence capabilities to greater heights,” says Beenu Arora, Co-founder and CEO of Cyble.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

ألفاريتا، جورجيا – (بزنيس واير): أعلنت اليوم “سايبل”، وهي شركة معلومات التهديدات الإلكترونيّة القائمة على الذكاء الاصطناعي والمدعومة من “واي كومبينايتور” التي تمكّن المؤسسات من خلال تزويدها بخدمات مراقبة شبكة الويب المظلمة والجرائم الإلكترونية، عن توفّر حلّ الدفاع ضدّ التهديدات الاستخباراتية للوكالات الحكومية لإنفاذ القانون. ويهدف الحلّ بشكل خاص إلى مساعدة وكالات إنف القانون والوكالات الحكومية على جمع وتحليل والاستجابة لحالات الكشف عن المعلومات فائقة الحساسية التي قد يكون لها آثار على الأمن القومي أو تداعيات جيوسياسية، وذلك بدعمٍ من تحليلات وأبحاث “سيجنيت” من “سايبل”. وفي هذا السياق، تتعاون “سايبل” مع العديد من وكالات إنفاذ القانون في جميع أنحاء العالم.

{:en}Cyble Launches Defense Threat Intelligence Solution for Law Enforcement and Government Agencies{:}{:ar}سايبل تُطلق حلّ الدفاع ضدّ التهديدات الاستخباراتية للوكالات الحكومية لإنفاذ القانون{:}

وعلى مدى الأعوام القليلة الماضية، نشط المجرمون السيبرانيون المنظّمون والجهات الفاعلة المدعومة من قِبل بعض الحكومات في استهداف البنى التحتية الوطنية ذات الأهمية الحرجة. وكمثال حديث على ذلك، نذكر الهجوم الذي استهدف “كولونيال بايب لاين” في الولايات المتحدة، والذي هدد بقطع إمدادات الوقود عن نصف البلاد.

وشهدت العديد من دول العالم تعرّض حكوماتها وشبكاتها العسكرية للاختراق وتسريب كميات هائلة من البيانات الحساسة من قبل خصوم مدعومين من قِبل بعض الدول ولديهم دوافع مالية. وفي هذه الحالات يكون الخطر مضاعفاً، إذ تستهدف هذه الجهات الفاعلة في المقام الأول مؤسسات البنية التحتية بالغة الأهمية للمعلومات، مثل محطات الطاقة والمنشآت النووية وخطوط أنابيب النفط ومصافي النفط ومزوّدي شبكات الاتصالات وشبكات النقل.

وبالإضافة إلى ذلك، تستهدف هذه الجهات الفاعلة أيضاً منظومة سلسلة التوريد في هذه المؤسسات، التي تضمّ عادة مُصنَّعي المعدات الأصلية للتكنولوجيا ومصنعي العقود وشركاء البحث والتطوير الاستراتيجيين ومزوّدي خدمات تكنولوجيا المعلومات. وتُنفَّذ هذه الهجمات بقصد واضح يتمثّل بالتجسس والتخريب وسرقة الملكية الفكرية.

وقال مانيش تشاتشادا، المؤسس المشارك والرئيس التنفيذي لشؤون العمليّات بشركة “سايبل”: “فيما تواصل ’سايبل‘ مسيرتها لدعم المزيد من المؤسسات بمعلومات التهديدات المبكرة، يُعدّ هذا النوع من التعاون الاستراتيجي أمراً بالغ الأهمية. وفي ظلّ ما نشهده من زيادة هائلة في الهجمات السيبرانية بالتزامن مع تحول المزيد من المؤسسات والوكالات إلى العمل الرقمي، نهدف إلى دعم شركائنا الحكوميين بقدرات متقدمة لرصد التهديدات وتوفير معلومات استخباراتية سريعة يمكنهم التصرّف وفقاً لها على الفور”.

وتُوفّر “سايبل”من خلال حلّ “سايبل هوك” رؤية مُعمّقة على شبكتي الويب المظلمة والسطحية للكشف عن الهجمات واكتشاف المعلومات الحساسة قبل أن تُستخدم للمساس بالبنية التحتية للدولة أو تعريض الأمن القومي للخطر أو التسبب في مشاكل دبلوماسية للحكومات.

وستحظى الوكالات الحكومية الآن بالدعم اللازم للبحث عن واكتشاف المعلومات الاستراتيجية الحساسة التي يمكن استخدامها للحيلولة دون وقوع الاحتيال المالي والكشف عن البيانات الحساسة أو الاستراتيجية وتطبيق تدابير مضادة مناسبة. وتتوفّر تفاصيل إضافية حول هذه القدرات هنا.

ومن جانبه، قال بينو أرورا، المؤسس المشارك والرئيس التنفيذي لشركة “سايبل”: “نُعرب في ’سايبل‘ عن حماسنا للتعاون مع وكالات إنفاذ القانون والوكالات الحكومية لمساعدتها على بناء حضور أكثر مرونة في الفضاء السيبراني من خلال دعمهم بمعلومات استخباراتية قابلة للتنفيذ عن التهديدات في الوقت المناسب. وخلال توسيع علاقتنا مع الهيئات الحكومية هيئات إنفاذ القانون، يسعدنا تعزيز قدراتنا البحثية والاستخباراتية للوصول إلى آفاق جديدة

{:}

 86 total views,  2 views today