{:en}Dur Hospitality launches “Nur by Makarem”, a 3-star Hotel Brand announced at WTM 2021{:}{:ar}خلال معرض سوق السفر العالمي دور للضيافة تطلق العلامة الفندقية “نور من مكارم” من فئة 3 نجوم{:}

{:en}London, United Kingdom,  (AETOSWire): Seeking to redefine affordable hospitality in Saudi through home-grown brands, Dur Hospitality unveiled “Nur by Makarem”, its new 3-star hotels brand during its participation at the World Travel Market London as part of the Saudi Tourism Authority’s pavilion.

“Nur by Makarem” will convert, operate and manage 3-star hotels in Makkah and Madinah, providing hotel owners the opportunity of having their facilities re-branded to correspond with the “Nur” standard, fully transforming the facility and services in record time.

{:en}Dur Hospitality launches “Nur by Makarem”, a 3-star Hotel Brand announced at WTM 2021{:}{:ar}خلال معرض سوق السفر العالمي دور للضيافة تطلق العلامة الفندقية “نور من مكارم” من فئة 3 نجوم{:}

“Nur” draws on Makarem’s long-standing experience and world-class services, adding value to the 3-star hotel segment. Nur’s viable business model will also contribute to the sustainability of the 3-star hotels sector while ensuring its adherence to international standards.

CEO of Dur, Mr. Sultan Al-Otaibi said, “Dur Hospitality is introducing new elements in the operation and services of 3-star properties. We will bring a unique home-grown product into the Saudi hospitality market by managing and operating 3-star hotels, drawing on Dur’s success in the 5-4-star hotels and residential complexes sectors. In line with Dur’s strategy to upgrade hospitality throughout the Kingdom, Nur adds to the quality and variety of hospitality options in the holy cities, serving the goals of Saudi Vision 2030. Inspired by Makarem Hotels’ values and aligned with its mission, Nur seeks to enrich the experience of Hajj and Umrah pilgrims and further streamline their spiritual journey.”

President of Hotels Operations, Mr. Hassan Ahdab, stated “Nur by Makarem will draw on the latest approaches in the industry to manage the 3-star hotels seamlessly for an upgraded experience with a goal to brand the biggest number of rooms in the holy cities with the Nur logo in a short period and without incurring financial burdens for the owners. Nur Hotels will standardize all 3-star hotel rooms specifications to deliver a unique and consistent experience across all Nur-branded facilities. Nur will be the first hospitality brand to provide affordable accommodation for spiritual tourism, following Makarem’s approach inspired by the spiritual heritage of the holy sites.”

By launching “Nur by Makarem”, Dur affirms its commitment to position Saudi as a leading regional tourism and hospitality destination. Nur is another milestone added to the company’s achievements, alongside the recent completion of the full renovation of Makarem Ajyad Hotel.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

لندن، المملكة المتحدة، (“ايتوس واير“): أطلقت شركة دور للضيافة علامتها الفندقية الجديدة “نور من مكارم”، والموجهة إلى قطاع الضيافة من فئة 3 نجوم، وذلك خلال مشاركتها في معرض سوق السفر العالمي في لندن، ضمن جناح الهيئة السعودية للسياحة. وتأتي العلامة الفندقية الجديدة تحت مظلة مجموعة فنادق مكارم، التابعة لشركة دور، وذلك ضمن استراتيجية الشركة الرامية إلى تأسيس وإطلاق علامات فندقية محلية تعمل على تقديم مفهوم جديد للضيافة الاقتصادية في المملكة التي تشهد طلباً متزايداً،

وستقوم “نور من مكارم” بتأهيل وتشغيل وإدارة الفنادق من فئة 3 نجوم في كل من مكة المكرمة والمدينة المنورة، مع توفير فرص غير مسبوقة لمالكي الفنادق لتحويل أي فندق ليصبح وفق نموذج “نور”، مع ما يترتب على ذلك من إعادة تصميم تجربة كاملة للضيافة، لا سيما على صعيدي المنشأة والمواصفات والخدمة، وكل ذلك في وقت قياسي.

{:en}Dur Hospitality launches “Nur by Makarem”, a 3-star Hotel Brand announced at WTM 2021{:}{:ar}خلال معرض سوق السفر العالمي دور للضيافة تطلق العلامة الفندقية “نور من مكارم” من فئة 3 نجوم{:}

وتعليقاً على إطلاق فنادق “نور من مكارم””، اعتبر الرئيس التنفيذي لشركة دور للضيافة سلطان بن بدر العتيبي أن “دور للضيافة “تدشن  مرحلة جديدة من التوسع بإطلاقها العلامة الفندقية “نور من مكارم”، وتبني على النجاحات التي حققتها في فنادق الخمس نجوم والأربع نجوم والمجمعات السكنية. كما أن إطلاق هذه العلامة الفندقية الجديدة يجسد استراتيجية دور الطموحة للارتقاء بصناعة الضيافة في المملكة، خصوصاً في المدن المقدسة التي توليها حكومتنا الرشيدة رعاية واهتماماً كبيرين ضمن رؤية 2030. وأضاف: “تستمد نور فكرتها وقيمتها الأساسية من علامة مكارم الفندقية التي تميزت في إثراء وتسهيل تجربة الحاج والمعتمر وتسهيل رحلتهم الايمانية”.

بدوره، لفت الرئيس التنفيذي للتشغيل الفندقي في الشركة حسان أحدب إلى أن “فنادق “نور من مكارم” ستعتمد مقاربة عصرية لتأهيل وتشغيل الفنادق من فئة 3 نجوم تقوم على التحديث المرتكز إلى التقنية، بهدف تحويل العدد الكبير من الغرف الفندقية التي لا تحمل أية علامة فندقية في مدينتي مكة المكرمة والمدينة المنورة لتحمل علامة نور الفندقية خلال وقت قصير، وذلك من دون أعباء مالية كبيرة على مالكي الفنادق؛ والتي ستدار بدورها وفقاً لمنهج مكارم في تقديم أرقى الخدمات الفندقية بما ينسجم وأصالة وروحانية المواقع في كل من مكة المكرمة والمدينة المنورة. الأمر الذي سيجعل من “نور من مكارم” العلامة الفندقية الأولى المتخصصة في هذا المجال ذات التكلفة المنخفضة”.

ويعكس إطلاق علامة “نور من مكارم” الفندقية التزام شركة دور دعم نمو صناعة الضيافة السعودية وتعزيز موقع المملكة على خريطة السياحة والضيافة الإقليمية. وهي تأتي استكمالاً لسلسة من الإنجازات التي حققتها الشركة خلال الفترة الماضية والتي كان آخرها إتمام عملية التحديث الشاملة لفندق مكارم أجياد مكة.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 42 total views