{:en}DRIVEN PROPERTIES BREAKS ITS OWN RECORD WITH THE AED 70 MILLION PLOT TRANSACTION{:}{:ar}درفن للعقارات تحطم رقمها القياسي وتبرم صفقة بيع لأغلى قطعة أرض بقيمة 70 مليون درهم إماراتي{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates,  (AETOSWire): Dubai Land Department witnessed another record-breaking transaction in Jumeirah Bay Island. The most exclusive piece of land reached the price of AED 70 million, the highest achieved for a single plot. The recent sale was completed by Lina A. from Driven Properties, Dubai’s leading luxury real estate brokerage with a proven track record in Jumeirah Bay Island.

{:en}DRIVEN PROPERTIES BREAKS ITS OWN RECORD WITH THE AED 70 MILLION PLOT TRANSACTION{:}{:ar}درفن للعقارات تحطم رقمها القياسي وتبرم صفقة بيع لأغلى قطعة أرض بقيمة 70 مليون درهم إماراتي{:}

This superb plot enjoys arguably the best location in Dubai. Located off the shore of Jumeirah and connected to the mainland with a 300 meters bridge, the island raises the bar of elegance to a new level. This stunning plot represents the best of both worlds: it has a full sea view, along with a central view of the beautiful Dubai skyline, allowing the owner to make the most of this premium location. This location is known as one of the most exclusive waterfronts in the world, making it ideal for the ones who enjoy the finer things in life.

“Only a year ago, similar plots were transacting at AED 35 million, which is a true testament of the incredible recovery of the luxury real estate market in Dubai”, said Lina A., Associate Partner at Driven Properties.

Commenting on the incredible year his company is having, Abdullah Alajaji, the Founder of Driven Properties said: “Dubai’s effective management of the COVID-19 pandemic paired with its world-leading vaccination drive has helped attract international attention. This influx of new demand drove a significant increase in prices in the high-end luxury segment of the market, causing double or even triple-digit percentage increases in certain areas, such as Jumeirah Bay Island.”

From premium plots and waterfront mansions on Jumeirah Bay Island, to the most expensive penthouse sold in Dubai, Driven Properties continues to make the news with its record-breaking accomplishments. The luxury real estate brokerage is now an exclusive member of Forbes Global Properties, an invitation-only consortium of international real estate brokers, reserved only for 100 most elite brokerages worldwide.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة،  (ايتوس واير“): سجّلت دائرة الأراضي والأملاك في دبي صفقة قياسية جديدة في جزيرة جميرا باي-  دبي، مع بيع قطعة أرض مميزة وحصرية على الجزيرة بقيمة 70 مليون درهم إماراتي، وهو أعلى سعر يُدفع مقابل قطعة أرض واحدة. وقد تولت السيدة لينا أ. إتمام صفقة البيع البارزة من قبل شركة “درفن للعقارات”، الشركة الرائدة في مجال الوساطة العقارية الفاخرة في دبي مع سجل حافل في جزيرة جميرا باي

{:en}DRIVEN PROPERTIES BREAKS ITS OWN RECORD WITH THE AED 70 MILLION PLOT TRANSACTION{:}{:ar}درفن للعقارات تحطم رقمها القياسي وتبرم صفقة بيع لأغلى قطعة أرض بقيمة 70 مليون درهم إماراتي{:}

تحتل قطعة الأرض الرائعة هذه أفضل موقع في دبي من دون منازع، وتقع قبالة شاطئ جميرا، على جزيرة “جميرا باي”، التي تتصل بالبر الرئيسي من خلال جسر رائع يبلغ طوله 300 متر، وترفع مستوى الفخامة والرقي إلى مستوى جديد. تجمع قطعة الأرض المذهلة هذه أفضل ما في العالمين: حيث تطل بالكامل على البحر من جهة، وتمنح الناظر إطلالة مركزية على أفق مدينة دبي الرائع من جهة أخرى، ما يسمح للمالك بالاستفادة من هذا الموقع المتميز. يشتهر الموقع بأنه واحد من الواجهات البحرية الأكثر تميزا في العالم، وهذا ما يجعله مثالياً لأولئك الذين يعشقون الأمور الراقية والفاخرة في الحياة ويستمتعون بها.

وقالت لينا أ .الشريك المشارك في شركة “درفن للعقارات”: “في العام الماضي، كانت قطع الأرض المماثلة تباع بقيمة 35 مليون درهم إماراتي، بالتالي، تمثلّ صفقة اليوم مؤشراً حقيقياً على الانتعاش المذهل في سوق العقارات الفاخرة في دبي.”

من جانبه، قال عبدالله العجاجي، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة “درفن للعقارات” تعليقاً على النتائج المدهشة التي حققتها شركته هذا العام: “ساهمت الجهود المتميزة والفعالة التي بذلتها دبي في إدارة جائحة ’كوفيد-19‘، إلى جانب حملات التلقيح الرائدة عالمياً، في استقطاب الاهتمام الدولي. وقد أدى هذا السيل الكبير من الطلبات الجديدة على العقارات إلى تحفيز الزيادة الكبيرة في الأسعار في فئة العقارات الفاخرة والراقية في السوق، وأدى بالتالي إلى زيادة النسبة المئوية بمعدل رقمين أو حتى ثلاثة أرقام في مناطق معينة، مثل جزيرة ’جميرا باي‘.”

من قطع الأراضي المتميزة والقصور على الواجهة البحرية في جزيرة “جميرا باي”، وصولاً إلى بيع أغلى شقة “بنتهاوس” في دبي، تواصل “درفن للعقارات” تصدّر عناوين الأخبار حول العالم بفضل إنجازاتها القياسية. وقد أصبحت شركة الوساطة العقارية الفاخرة الآن من الأعضاء الحصريين في “فوربس جلوبال بروبرتيز”، وهي عضوية يتم الحصول عليها بناء على دعوة خاصة، تقدم فقط  لكبرى شركات العقارات الفاخرة الرائدة، ومخصّصة لأفضل 100 شركة وساطة عقارية في العالم.

{:}

 38 total views,  2 views today