{:en}Expo’s Breadth of Humanity tour offers a curated journey around the site{:}{:ar}تكشف عن الانسجام الثقافي الذي يجسد مفهوم “وحدتنا في تنوعنا”{:}

{:en}

Expo’s Breadth of Humanity tour offers a curated journey around the site, revealing landmarks that showcase cultural harmonyDUBAI, 13 November 2021 – Visitors to Expo 2020 Dubai can explore the innate human desire to accept and embrace different cultures and faiths through the ages as part of the Breadth of Humanity journey – just one of many curated tours available at the site.

A great introduction to some of the participants playing a role in Expo’s Tolerance and Inclusivity Week, which runs from 14-20 November, the Breadth of Humanity journey is designed to inspire visitors to reflect on what binds humans together by highlighting the role of key organisations and institutions.

For example, the Peru Pavilion shines the spotlight on a thriving multi-ethnic nation, founded on values of intercultural dialogue and tolerance. The building pulsates with dynamic wisdom and history, providing strong triggers for community bonding.

The Organisation of Islamic Cooperation Pavilion takes visitors on a journey of inquiry and understanding, beginning with a black-and-white introduction, then dramatically morphing into a kaleidoscope of cultures and people, highlighting unity in diversity.

Tolerance and inter-communal harmony are very much a theme at the Muslim World League Pavilion. Here, visitors can discover innovative solutions for a more unified and inclusive future.

The Catholic church also features on the Breadth of Humanity journey, with a visit to the Holy See Pavilion, where the focus is on collaborations between various ethnic groups.

Conclude the tour by exploring the World Expo Museum Pavilion, and discover the impact of the World Expos of yesteryear, with the events serving as platforms for delivering the most exciting, cutting-edge ideas and innovations from different countries to a global audience, thus strengthening bonds between nations.

{:}{:ar}جولة بعنوان “اتساع البشرية” بين معالم إكسبو 2020 دبي

تكشف عن الانسجام الثقافي الذي يجسد مفهوم “وحدتنا في تنوعنا”

دبي، 13 نوفمبر 2021: يتيح إكسبو 2020 دبي لزواره، استكشاف الرغبة البشرية الفطرية في قبول الثقافات والديانات المختلفة عبر العصور واحتضانها في إطار رحلة “اتساع البشرية”، التي تمثل واحدة من الجولات العديدة التي يتم تنسيقها في الحدث الدولي للزوار الراغبين في التعمق أكثر في المفاهيم الثقافية والعناصر المشتركة التي تعلي من قيم الوحدة والتسامح التي تقدمها بعض الأجنحة المشاركة.

تهدف الرحلة للتعريف بمجموعة من المشاركين المساهمين في أسبوع التسامح والتعايش في إكسبو، رابع أسابيع الموضوعات العشر التي سيطلقها الحدث الدولي خلال فترة انعقاده، والذي سيمتد ما بين 14 إلى 20 نوفمبر الجاري، حيث تم تصميم الرحلة لإلهام الزوار ودفعهم للتفكير في الروابط التي توحد بين البشر، من خلال تسليط الضوء على الدور  الذي تلعبه مجموعة من المنظمات والمؤسسات البارزة المشاركة في إكسبو 2020، لتعزيز الترابط بين الشعوب.

فعلى سبيل المثال، يسلط جناح بيرو الضوء على هذه الدولة المزدهرة متعددة الأعراق، التي تقوم على قيم الحوار والتسامح بين الثقافات، من خلال مبنىً ينبض بالحكمة والتاريخ، ويوفر محفزات قوية لتحقيق الترابط المجتمعي.

أما جناح منظمة التعاون الإسلامي، فيصطحب الزوار في رحلة استقصاء وفهم، تبدأ بمقدمة بالأبيض والأسود، ثم تتحول بشكل مؤثر إلى مشهد ملون من الثقافات والأشخاص، بما يسلط الضوء على مفهوم الوحدة في التنوع.

كما أن التسامح والانسجام بين الطوائف هو شعار جناح رابطة العالم الإسلامي، الذي يمكّن الزوار من اكتشاف حلول مبتكرة لمستقبل أكثر اتحادا وشمولا.

وتبرز الكنيسة الكاثوليكية أيضا في رحلة “اتساع البشرية”، عبر زيارة جناح الكرسي الرسولي، حيث ينصّب التركيز في هذا الجناح على تعزيز التعاون بين مختلف الجماعات العرقية.

في ختام الجولة، سيستكشف الزوار جناح متحف إكسبو الدولي، حيث يطّلعون على تأثير الدورات الدولية السابقة من إكسبو، التي وفرت منصات لتقديم أروع الأفكار والابتكارات من مختلف البلدان إلى جمهور عالمي، بهدف تعزيز قوة الروابط التي تجمع بين الدول.{:}

 109 total views,  2 views today