{:en}Pantheon Development to partner with top universities on sustainability guide{:}{:ar}شركة بانثيون للتطوير تدخل في شراكة مع أفضل الجامعات بشأن دليل الاستدامة{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): Dubai-based real estate developer Pantheon Development has announced that it will be partnering with top universities and research entities to create a sustainable practices manual for real estate managers. This comes as net zero campaigns – efforts to balance the amount of greenhouse gas produced and the amount removed from the atmosphere – are gaining momentum worldwide.

{:en}Pantheon Development to partner with top universities on sustainability guide{:}{:ar}شركة بانثيون للتطوير تدخل في شراكة مع أفضل الجامعات بشأن دليل الاستدامة{:}

According to Kalpesh Kinariwala, the founder of Pantheon Development, achieving net zero in both operations and construction means rethinking the way design and construction are approached.

“The real estate development sector has shown a promising eagerness to mitigate their impact on climate change, with new buildings in the UAE readily adopting low or zero carbon solutions. The challenge, however, lies in retrofitting older buildings as it may require updating traditional energy and heating systems, as well as changing internal layouts and facades. The manual will give real estate developers a clearer idea about how sustainable practices can be implemented from bottom to top,” he said.

Kinariwala further believes the real estate sector needs to consider an increase of regulatory pressures, such as carbon accounting, on their operations. “The new global trend is green, and real estate developers must start considering green technologies as part of their short- and long-term strategies. After all, much of a building’s future performance is dictated by early decisions.”

He added that government programs can be an excellent driver for organizations to save money while pursuing ecological ethics. “Some local governments are beginning to realize the importance of a green agenda, and many have started to offer tax and fee structure incentives aimed at encouraging sustainable practices that reduce water and energy use, as well as waste to landfill.”

Kinariwala concluded: “When we talk about sustainability, we have to think about the future. It is about creating a sustainable system balanced between productivity and respect for the environment.”

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة،  (“ايتوس واير“): أعلنت شركة تطوير العقارات “بانثيون للتطوير” أنها ستتشارك مع أفضل الجامعات والمؤسسات البحثية لإنشاء دليل ممارسات مستدامة لمطوري العقارات، وتأتي هذه الشراكة في الوقت الذي تكتسب فيه حملات (صفر كربون)، الجهود المبذولة لتحقيق التوازن بين كمية غازات الدفيئة المنتجة والكمية التي تمت إزالتها من الغلاف الجوي، زخماً وحضوراً حيوياً في جميع أنحاء العالم.

وقال كالبيش كيناريوالا، مؤسس شركة بانثيون للتطوير، إن فكرة وموضوع تحقيق صافي صفر في كل من العمليات والبناء، يعني إعادة التفكير في الطريقة التي يتم بها التعامل مع التصميم والبناء.

{:en}Pantheon Development to partner with top universities on sustainability guide{:}{:ar}شركة بانثيون للتطوير تدخل في شراكة مع أفضل الجامعات بشأن دليل الاستدامة{:}

ولفت إلى أن قطاع التطوير العقاري أظهر حرصاً كبيراً على التخفيف من تأثيره على تغير المناخ، حيث تتبنى المباني الجديدة في دولة الإمارات العربية المتحدة حلولاً منخفضة الكربون أو خالية من الكربون، ومع ذلك، يكمن التحدي الكبير في مسألة تعديل المباني القديمة، لأنها قد تتطلب تحديث أنظمة الطاقة والتدفئة التقليدية فضلاً عن تغيير التخطيطات والواجهات الداخلية، وسيمنح الدليل مطوري العقارات فكرة أوضح عن كيفية تنفيذ الممارسات المستدامة من أسفل إلى أعلى.

وتابع: يحتاج قطاع العقارات إلى النظر والتركيز على موضوع زيادة الضغوط التنظيمية، مثل ادخال تقييم لمحاسبة حفظ  الكربون في عمليات التطوير العقاري.

وأوضح: “الاتجاه العالمي الجديد هو الأخضر، وبالتالي يجب على مطوري العقارات البدء في التفكير في التقنيات الخضراء كجزء من استراتيجياتهم قصيرة وطويلة الأجل، فالكثير من الأداء المستقبلي للمبنى تمليه قرارات مبكرة”.

وأضاف: يمكن للبرامج الحكومية أن تكون محركاً ممتازاً للمطورين، مع الأخذ بعين الاعتبار أهمية اتباع الأخلاقيات البيئية والالتزام بها، لافتاً إلى أن بعض الحكومات في المنطقة بدأت تدرك أهمية الأجندة الخضراء، وقد بدأ الكثير في تقديم حوافز عدة في مجالات الضرائب والرسوم التي تهدف إلى تشجيع الممارسات المستدامة التي تقلل استخدام المياه والطاقة، وكذلك الاستخدام الأمثل للنفايات على سبيل المثال النفايات”.

وأكد كيناريوالا: “عندما نتحدث عن الاستدامة، علينا التفكير في المستقبل، فالأمر بكل بساطة ووضوح يتعلق بإنشاء نظام مستدام متوازن بين الإنتاجية واحترام البيئة”.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 20 total views,  1 views today