{:en}The Coretec Group Signs CHS Supply Agreement with Richman Chemical{:}{:ar}شركة كوريتيك جروب توقع إتفاق توريد مادة السيكلوهيكساسيلان (سي إتش إس) مع شركة ريتشمان للمواد الكيميائية{:}

{:en}ANN ARBOR, Mich.–(BUSINESS WIRE /AETOSWire)– The Coretec Group, Inc., (OTCQB: CRTG), developers of engineered silicon and 3D volumetric displays, has entered into an agreement with Richman Chemical Inc. (RCI) to supply The Coretec Group’s Cyclohexasilane (CHS) to North American customers.

Due to increasing supply chain difficulties and overseas shipping delays due to the COVID19 pandemic, it was important that The Coretec Group work with a US company to supply our North American partners with CHS. On November 15th, The Coretec Group signed a supply agreement with Richman Chemical for the first run of CHS as well as experimental processing. Richman, as The Coretec Group’s domestic supply partner, will accelerate the domestic delivery times of CHS to customers and partners in the US.

{:en}The Coretec Group Signs CHS Supply Agreement with Richman Chemical{:}{:ar}شركة كوريتيك جروب توقع إتفاق توريد مادة السيكلوهيكساسيلان (سي إتش إس) مع شركة ريتشمان للمواد الكيميائية{:}

“Richman’s expertise in custom synthesis from lab-scale to production is crucial to Coretec’s success. We additionally look forward to a collaborative relationship, working directly with their chemists and engineers on site as appropriate,” said Michelle Tokarz, VP of Partnerships and Innovation, at The Coretec Group.

Christopher Kulp, Chief Commercial Officer of RCI, added, “The Coretec Group’s engineered silicon technology is a game-changer for the energy, display, and printable electronics markets. We are proud to provide a domestic development and scale-up solution that meets the company’s rigorous technical demands. Ultimately, we strive to condense commercialization timelines for our customers, and that is our over-arching priority for CRTG.”

About Richman Chemical

Founded in 1988, Richman Chemical offers solutions for process development, regulatory assistance, small-to-large-scale manufacturing, and expert project management. Richman Chemical is an excellent resource for virtual firms and venture capitalist-supported start-ups with limited budgets and constrained timelines for commercialization, and it also counts many Fortune 500 firms as its customers.

For more information, please visit www.richmanchemical.com. Follow Richman Chemical on LinkedInFacebook, and Twitter.

About The Coretec Group

The Coretec Group, Inc. is developing a portfolio of engineered silicon to improve energy-focused verticals, including electric vehicle and consumer batteries, solid-state lighting (LEDs), and semiconductors, as well as 3D volumetric displays and printable electronics. The Coretec Group serves the global technology markets in energy, electronics, semiconductor, solar, health, environment, and security.

For more information, please visit www.thecoretecgroup.com. Follow The Coretec Group on Twitter and LinkedIn.

Forward-Looking Statements

The statements in this press release that relate to The Coretec Group’s expectations with regard to the future impact on the Company’s results from operations are forward-looking statements, and may involve risks and uncertainties, some of which are beyond our control. Such risks and uncertainties are described in greater detail in our filings with the U.S. Securities and Exchange Commission. Since the information in this press release may contain statements that involve risk and uncertainties and are subject to change at any time, the Company’s actual results may differ materially from expected results. We make no commitment to disclose any subsequent revisions to forward-looking statements. This release does not constitute an offer to sell or a solicitation of offers to buy any securities of any entity.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20211116006343/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

آن آربر، ميشيغان. – (بزنيس واير/”ايتوس واير”): أبرمت شركة كوريتيك جروب إنك (المدرجة في سوق الأوراق المالية تحت الرمز OTCQB: CRTG) الرائدة في تطوير السيليكون المستخلص من السيكلوهيكساسيلان والعروض الثلاثية الأبعاد عقدًا مع شركة ريتشمان إنك للمواد الكيميائية (آر سي آي) ينص على تزويدها بمادة السيكلوهيكساسيلان لزبائن أمريكا الشمالية.

ونظرًا للمصاعب المتزايدة في سلسلة الامداد وتأخر الشحن إلى الخارج بسبب جائحة كورونا، بات من المهم أن تتعاون شركة كوريتيك جروب مع شركة أمريكية من أجل تأمين مادة السيكلوهيكساسيلان لشركائها في أمريكا الشمالية. وفي هذا السياق، وقعت شركة كوريتيك جروب إتفاق توريد مع شركة ريتشمان للمواد الكيميائية في الخامس عشر من نوفمبر، كتجربة أولى لتوريد السيكلوهيكساسيلان بالإضافة إلى المعالجة التجريبية. وبما أن شركة ريتشمان هي شريكة كوريتيك جروب في التوريد المحلي، فهذا سيسرّع في أوقات التسليم المحلي لمادة السيكلوهيكساسيلان للزبائن والشركاء في أمريكا الشمالية.

{:en}The Coretec Group Signs CHS Supply Agreement with Richman Chemical{:}{:ar}شركة كوريتيك جروب توقع إتفاق توريد مادة السيكلوهيكساسيلان (سي إتش إس) مع شركة ريتشمان للمواد الكيميائية{:}

وتعليقًا على هذا الإتفاق، صرحت السيدة ميشال توكارز نائب رئيس قسم الشراكة والابتكار في كوريتيك جروب قائلةً : ” إن الخبرة التي تتمتع بها شركة ريتشمان في مجال التوليف المخصص بدءًا من المختبر ووصولًا إلى الإنتاج مهمة جدًا لنجاحنا. ونحن نتطلع إلى علاقة تعاونية معها من خلال العمل مباشرة مع الكيميائيين والمهندسين الميدانيين التابعين لها حسب الحاجة.”

وبدوره، علّق كريستوفر كالب الرئيس التنفيذي للشؤون التجارية في شركة ريتشمان قائلًا: “يلعب إعتماد تقنية السيليكون في المنتجات دورًا مهمًا في قلب قواعد اللعبة بالنسبة إلى سوق الطاقة والعروض الافتراضية والالكترونيات القابلة للطباعة. ونحن نفتخر بأننا نساهم في التنمية المحلية وفي وضع حلول تلبي المتطلبات التقنية الدقيقة للشركة. وأخيرًا، نسعى جاهدين إلى تقليل الجداول الزمنية للتسويق، وهذه في طليعة أولوياتنا تجاه شركة كوريتيك جروب.”

نبذة حول شركة ريتشمان للمواد الكيميائية

تأسست شركة ريتشمان في العام 1988 وتعمل على توفير حلولٍ لتطوير العمليات، والمساعدة التنظيمية، والتصنيع على نطاق صغير إلى واسع المدى، وإدارة المشاريع المتخصصة. وتشكل شركة ريتشمان للمواد الكيميائية مرجعًا ممتازًا للشركات الافتراضية، والشركات الناشئة المدعومة من رأس المال الاستثماري وذات ميزانية محدودة ومدة زمنية محدودة للتسويق، كما تتعامل مع عددٍ من أهم الشركات الخمسمائة المصنفة من قبل مجلة فورتشن.

للمزيد من المعلومات، يمكنكم زيارة موقع شركة ريتشمان للمواد الكيميائية على الرابط التالي www.richmanchemical.com  ومتابعتها على فايسبوك وتويتر ولينكد إن.

نبذة حول شركة كوريتيك جروب

تعمل شركة كوريتيك جروب على تطوير حافظة خاصة بالسيليكون الذي يدخل في الصناعات الهندسية لتحسين القطاعات المرتكزة على الطاقة، لاسيما السيارات الكهربائية والبطاريات الاستهلاكية، والإضاءة الثبليّة المعروفة أيضًا بتقنية الحالة الصلبة (LED)، وأشباه الموصلات، فضلًا عن العروض الثلاثية الأبعاد والالكترونيات القابلة للطباعة. وتقدم شركة كوريتيك جروب الخدمات لأسواق التكنولوجيا العالمية في مجالات الطاقة، والالكترونيات، وأشباه الموصلات، والطاقة الشمسية، والصحةـ، والبيئة والأمن.

للمزيد من المعلومات الرجاء زيارة موقع الشركة على الرابط التالي: www.thecoretecgroup.com  أو متابعة كوريتيك جروب على تويتر ولينكد إن.

 

بيانات تطلعية

إن البيانات الواردة في هذا البيان الصحفي والمرتبطة بتوقعات شركة كوريتيك جروب في ما يخص الأثر المستقبلي المنعكس على نتائج الشركة من العمليات هي بيانات تطلعية، وقد تحمل مخاطر وشكوكًا، بعضها خارج عن السيطرة. وترد هذه المخاطر والشكوك بالتفصيل في سجلاتنا مع هيئة الأوراق المالية والبورصات الأمريكية. وبما أن المعلومات الواردة في هذا البيان الصحفي قد تتضمن بيانات تحمل مخاطر وشكوك معرضة للتغير في أي وقت، فقد تأتي النتائج الفعلية للشركة مختلفة عن النتائج المتوقعة. ولا تلتزم في تحديث أي بيان تطلعي نتيجة أي تغيرات قد تطرأ. ولا تشكل هذه النشرة عرضًا لبيع أي أوراق مالية في أي شركة ولا تشجيعًا على شرائها.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير” (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي:

https://www.businesswire.com/news/home/20211116006343/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: “ايتوس واير”*

 

{:}

 86 total views,  2 views today