{:en}Formidable female line-up of eclectic entertainment at this weekend’s Late Nights @ Expo{:}{:ar}كوكبة من النساء تقدم عروضاً فنية متنوعة نهاية الأسبوع ضمن “سهرات إكسبو الغنائية”{:}

{:en}

DUBAI, 23 November 2021 – Women will take centre stage with Late Nights @ Expo’s all-female headliners at Expo 2020 Dubai’s Jubilee Park on 25 and 26 November. From classical music to comedy, the eclectic programme promises emphatic performances from a range of talented women.  

Embarking on her love affair with music at the young age of eight, Serbia-born Aleksandra Krstic has since gone on to perform as a classical, jazz, funk, soul and pop musician across Europe and, more recently, in the UAE. The multi-talented singer, songwriter and piano player, who has written music for MTV Adria and several films, will kickstart Late Nights @ Expo on 25 November with a soulful set.

Bahgaga, an Egyptian comedy band made up of five women, will bring old Egyptian comedy to the Expo site with heritage songs, plus some originals, that tackle everyday issues with tongues firmly in cheeks.{:en}Formidable female line-up of eclectic entertainment at this weekend’s Late Nights @ Expo{:}{:ar}كوكبة من النساء تقدم عروضاً فنية متنوعة نهاية الأسبوع ضمن “سهرات إكسبو الغنائية”{:}

Pakistani folk and Sufi singer Sanam Marvi, who made her live concert singing debut in 2012 with concerts in London, Paris, and New York singing alongside Hadiqa Kiani and Ali Zafar, will entertain with songs in Sindhi, Punjabi and Balochi.

Late Nights @ Expo takes place from 2230 GST on 25 November at Jubilee Park. Entry is free for Expo 2020 ticket holders, but visitors are advised to arrive early.

{:}{:ar}دبي، 23  نوفمبر 2021 – تسلط الأضواء على النساء في نسخة “سهرات إكسبو الغنائية” المُقامة بحديقة اليوبيل في إكسبو 2020 دبي، يومي 25 و26 نوفمبر، التي تحييها كوكبة من الفنانات، ما بين الموسيقى الكلاسيكية إلى الكوميديا، وبرنامج متنوع من العروض الشيقة التي تؤديها مجموعة من الموهوبات.

بدأ تعلق المغنية الصربية ألكسندرا كرستيك للموسيقى في سن الثامنة، ومنذ ذلك الحين، أدت أنماطا مختلفة من الموسيقى الكلاسيكية، والجاز، والفانك، والسول، والبوب في جميع أنحاء أوروبا، ومؤخرا في دولة الإمارات العربية المتحدة. وهذه المغنية، ومؤلفة الأغاني، وعازفة البيانو المتعددة المواهب، التي ألفت مقطوعات موسيقية لقناة “إم تي في أدريا” والكثير من الأفلام، تستهل سهرات إكسبو الغنائية في 25 نوفمبر بأداء نابع من القلب.

وتجلب فرقة بهججة، وهي فرقة كوميدية مصرية تتكون من خمس نساء، الكوميديا المصرية القديمة إلى موقع إكسبو 2020، عبر أغانٍ تراثية، بالإضافة إلى بعض الأغاني المعاصرة، التي تعالج قضايا يومية بصورة كوميدية وطريفة.{:en}Formidable female line-up of eclectic entertainment at this weekend’s Late Nights @ Expo{:}{:ar}كوكبة من النساء تقدم عروضاً فنية متنوعة نهاية الأسبوع ضمن “سهرات إكسبو الغنائية”{:}

وتؤدي المغنية الشعبية والصوفية الباكستانية سانام مارفي، التي قدمت أولى حفلاتها الموسيقية الحية في عام 2012 متجولة بين لندن، وباريس، ونيويورك بمشاركة حديقة كياني وعلي ظفر، أغانٍ باللغات السندية، والبنجابية، والبلوشية.

وتبدأ سهرات إكسبو الغنائية في تمام الساعة 10:30 مساء في 25 نوفمبر في حديقة اليوبيل. أما الدخول، فهو مجاني لحاملي تذاكر إكسبو 2020 دبي، مع رجاء الحضور مبكراً.{:}