{:en}Talisma Announces Partnership with Abu Dhabi Commercial Bank to Implement AI Powered WhatsApp Chatbot for Superior Customer Experience{:}{:ar}تاليسما تعلن عن إبرام شراكة مع بنك أبوظبي التجاري لتفعيل روبوتات الدردشة الآلية المدعومة بالذكاء الاصطناعي في تطبيق واتساب لتوفير تجربة مثالية لعملائه{:}

{:en}ABU DHABI, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Talisma Corporation Pvt. Ltd., a leading provider of customer experience solutions, today announced its partnership with Abu Dhabi Commercial Bank (ADCB), UAE to help implement a robust AI powered WhatsApp chatbot for superior customer experience and achieve optimal utilization of digital for growth and efficiency.

ADCB provides a host of services via WhatsApp channel to both its customers and even potential customers, helping them understand their offerings and products. This partnership with Talisma has helped the bank provide an exceptional user experience by providing a Virtual Assistant (Chatbot) solution which is available on WhatsApp channel to their customers.

{:en}Talisma Announces Partnership with Abu Dhabi Commercial Bank to Implement AI Powered WhatsApp Chatbot for Superior Customer Experience{:}{:ar}تاليسما تعلن عن إبرام شراكة مع بنك أبوظبي التجاري لتفعيل روبوتات الدردشة الآلية المدعومة بالذكاء الاصطناعي في تطبيق واتساب لتوفير تجربة مثالية لعملائه{:}

The 24/7 virtual assistant services on WhatsApp aims to provide real-time solutions to the customers in both English and Arabic languages, where all messages are secured with end-to-end encryption. With a seamless user experience, Talisma’s WhatsApp chatbots help the bank understand specific requirements of every single customer based on analytics over past conversations, enabling customized recommendations thus converting prospective leads to loyal customers. With WhatsApp being the most preferred channel today, customers now are used to conversation-based chats which let them open up and tell their preferences, opinions, feelings and inclinations.

“The demand for AI powered solutions is all set to grow exponentially within the next few years. With the customers today pushing the brands to resolve their issues in real time, it is significant that enterprises integrate AI solutions into their business functions. This offering is a significant initiative in our relentless efforts to deliver a unique platform to automate customer experience, enabling brands to meet the needs of rapidly changing customer expectations and staying one step ahead of their peers,” said Raj Mruthyunjayappa, MD – Talisma Corporation.

Talisma will also help implement Conversational AI chatbots in other channels including Website, Facebook Messenger and Mobile for ADCB customers in the near future.

About Talisma

Talisma is a leading provider of digital customer engagement platform and solutions for a wide range of industries. Talisma solutions enable organizations to deliver an exceptional customer experience on a global scale across engagement channels and interactions. We serve a variety of industries through our wide range of vertical specific solutions and deliver a combination of advisory as well as consulting services and support services. Talisma is present in over 30 countries with a direct presence in India, UK, Brazil, and the United States. 4 out of every 5 BFSI companies in India benefit from Talisma’s solutions.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20211123005817/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة – (بزنيس واير/“ايتوس واير”): أعلنت اليوم شركة “تاليسما كوربوريشن”، وهي مزوّد رائد لحلول تجربة العملاء، عن إبرام شراكةٍ مع بنك أبوظبي التجاري بدولة الإمارات العربية المتحدة لتفعيل روبوتات الدردشة الآلية “تشات بوت” في تطبيق “واتساب” لتقديم تجربة مثالية للعملاء والاستفادة القصوى من القنوات الرقمية لتحقيق النمو وتعزيز الكفاءة.

ويقدّم بنك أبوظبي التجاري مجموعة من الخدمات عبر تطبيق “واتساب” لعملائه الحاليين والمحتملين لمساعدهم على فهم عروضه ومنتجاته. وبموجب هذه الشراكة يوفّر المصرف تجربة مميّزة لعملائه من خلال تزويدهم بحل لمساعد افتراضي (روبوت دردشة آلية “تشات بوت”) على تطبيق “واتساب”.

{:en}Talisma Announces Partnership with Abu Dhabi Commercial Bank to Implement AI Powered WhatsApp Chatbot for Superior Customer Experience{:}{:ar}تاليسما تعلن عن إبرام شراكة مع بنك أبوظبي التجاري لتفعيل روبوتات الدردشة الآلية المدعومة بالذكاء الاصطناعي في تطبيق واتساب لتوفير تجربة مثالية لعملائه{:}

وتهدف خدمات المساعد الافتراضي، المتاحة على تطبيق “واتساب” على مدار الساعة وطيلة أيام الأسبوع، إلى تقديم حلول في الوقت الفعلي للعملاء باللغتين الإنجليزية والعربية تكون فيها الرسائل محمية وآمنة بموجب خاصية التشفير المتكامل بين الطرفين. وبفضل التجربة السلسة التي توفّرها روبوتات الدردشة الآلية لشركة “تاليسما”، سيتمكن المصرف من فهم المتطلبات الخاصة لكل عميل استناداً إلى تحليلات للمحادثات السابقة لتوفير توصيات مخصصة وتحويل العملاء المحتملين إلى عملاء مخلصين للمصرف. وبما أنّ تطبيق “واتساب” يحتل صدارة قنوات التواصل في يومنا هذا، غدت المحادثات المتبادلة مألوفةً لدى العملاء ما يسمح لهم بالتعبير عن تفضيلاتهم وآرائهم ومشاعرهم وتفضيلاتهم بسهولةٍ تامة.

وقال راج مروثيونجايابا، المدير الإداري لشركة “تاليسما كوربوريشن”: “يُتوقّع أن يشهد الطلب على الحلول القائمة على الذكاء الاصطناعي نمواً مضطرداً خلال الأعوام القليلة المقبلة. وفي ظلّ الضغوط التي يمارسها العملاء على الشركات لحل مشكلاتهم في الوقت الفعلي، يتحتّم على الشركات دمج حلول الذكاء الاصطناعي في عملياتها. وعليه، يُعدّ هذا العرض مبادرة أساسية في جهودنا المستمرة لتقديم منصة فريدة لأتمتة تجارب العملاء وتمكين العلامات التجارية من تلبية توقعات عملائها في بيئة سريعة التغيّر والحفاظ على ريادتها في هذا القطاع”.

وستعمل “تاليسما” على تفعيل أنظمة روبوتات الدردشة الآلية القائمة على الذكاء الاصطناعي في قنوات أخرى تشمل الموقع الإلكتروني لبنك أبوظبي التجاري وحسابه على تطبيق “فيسبوك مسنجر” والجوال لجميع العملاء في المستقبل القريب.

لمحة عن شركة “تاليسما”

تعتبر شركة “تاليسما” مزوّداً رائداً لمنصات وحلول التفاعل الرقمي مع العملاء في قطاعاتٍ عدة. وتُمكّن حلول “تاليسما” المؤسسات من تقديم تجربة عملاء استثنائية على نطاق عالمي عبر مجموعة من قنوات التفاعل والتواصل. وتغطي خدماتنا مجموعة من القطاعات عبر حلول مخصصة لجميع التخصصات في كل قطاع، كما نُقدّم مزيجاً من الاستشارات والخدمات الاستشارية وخدمات الدعم. وتتمتّع “تاليسما” بحضور في أكثر من 30 دولة، فضلاً عن حضورٍ مباشر في كلٍ من الهند والمملكة المتحدة والبرازيل والولايات المتحدة. وتستفيد 4 من كل 5 شركات في القطاع المصرفي والمالي وقطاع التأمين في الهند من حلول “تاليسما”.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير” (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي:

https://www.businesswire.com/news/home/20211123005817/en/

إنّ نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

*المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 73 total views,  2 views today