{:en}17K Donors through 450 Campaigns DHA concludes “My blood, for My Country” Campaign at Expo 2020 Dubai{:}{:ar}وصلت إلى 17 ألف متبرع عبر 450 حملة صحة دبي تختتم حملة “دمي لوطني” في إكسبو 2020 دبي{:}

{:en}

Dubai, 29 November, Dubai Health Authority (DHA) has concluded today, Monday, at Expo 2020 Dubai the 10th edition of the “Dami Le Watani” (My Blood, For my Country) Blood Donation Campaign, which was launched on the 13th of June under the patronage of H.H. Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Crown Prince of Dubai and Chairman of the Dubai Executive Council.

The closing day of the campaign witnessed presence and donation of H.H. Sheikh Mansoor  bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Chairman of Dubai’s Supreme Committee of Crisis and Disaster Management, during his visit to the campaign site at Expo 2020.

Dr Mai Raouf, Director of the DHA’s Dubai Blood Donation Centre said: “We decided to hold the closing day of the campaign at Expo 2020 Dubai, to develop societal awareness on the importance of blood donation whether from citizens, residenets or foreign communities living in the UAE”.

“The 10th edition of the campaign, which was launched in June, has proven its success in attracting more than 17K donors and collecting around 17K blood units from eligible donors” She Said.

“Every blood bag given by a donor contributes to saving three lives, so it is always important to raise the public awareness regarding the importance of donation and encourage people to take part in such noble and humanitarian act” She added.

Dr. Mai asserted that there is high turnout  of Expo 2020 visitors of different nationalities to the donation bus, pointing out that more than 32 governmental bodies participated in 450+ campaigns created the past six months.

She elaborated that today’s campaign is being held in collaboration with Al Ameen Service, Emarat Al Youm Newspaper and DHA. It also witnessed great cooperation from the Private Sector and charities who encouraged their employees to donate. The Blood Donation Center allocated three buses well-equipped with the latest instruments for collecting blood units, meanwhile, 110 employees, physicians and nurses participated in the campaign.

She aslo emphasized that Dubai Blood Donation Centre covers the dire needs of DHA’s hospitals and around 41 private hospitals in the emirate, in addition to meeting needs and requests of Thalassemia Treatment Center (CDC) as well as supplying blood banks in the UAE when necessary.

{:}{:ar}دبي، 29 نوفمبر: اختتمت دائرة الصحة في دبي، اليوم الإثنين، في إكسبو 2020 دبي، الدورة العاشرة من حملة “دمي لوطني”، التي انطلقت في 13 يونيو الماضي تحت رعاية كريمة من سمو الشيخ حمدان بن محمد بن راشد آل مكتوم، ولي عهد دبي رئيس المجلس التنفيذي.

وشهد اليوم الختامي للحملة حضور وتبرع سمو الشيخ منصور بن محمد بن راشد آل مكتوم، رئيس اللجنة العليا لإدارة الأزمات والطوارئ في دبي، بالدم خلال زيارته لموقع الحملة في إكسبو 2020.

وقالت الدكتورة مي رؤوف، رئيس مركز دبي للتبرع بالدم في هيئة صحة دبي: ” قررنا إقامة اليوم الختامي للحملة في إكسبو 2020 دبي، لتنمية الوعي المجتمعي بأهمية التبرع بالدم سواء من المواطنين أو المقيمين أو الجاليات الأجنبية الحاضرة في المكان”.

وأضافت: “نجحت الدورة  العاشرة للحملة، التي انطلقت في يونيو الماضي، في الوصول إلى أكثر من 17 ألف متبرع، قدموا نحو 17 ألف وحدة دم”.

وأضافت: “كل كيس دم من متبرع واحد يسهم في انقاذ حياة ثلاثة أشخاص، لذلك من الأهمية دائماً أن نزيد من وعي الجمهور حول أهمية التبرع وتشجيع الناس على هذا الفعل الإنساني النبيل”.

وأكدت مي على وجود إقبال كبير من زوار إكسبو 2020 ومن مختلف الجنسيات على حافلة التبرع، لافتةً إلى مشاركة أكثر من 32 جهة حكومية في الحملات التي نظمت طيلة الأشهر الستة الماضية التي فاق عددها 450 حملة.

وأشارت إلى أن حملة اليوم تقام بالتعاون مع خدمة الأمين وصحيفة الإمارات اليوم وهيئة الصحة في دبي، كما شهدت تعاونا كبيرا من قبل القطاع الخاص، فضلاً عن الجمعيات الخيرية الذين شجعوا موظفيهم على التبرع، حيث  خصص مركز التبرع بالدم ثلاث حافلات مجهزة بأحدث الأجهزة لجمع الدم في حين شارك 110 موظف وطبيب وممرض في الحملة.

كما أكدت على أن مركز دبي للتبرع بالدم، يغطي حاجيات مستشفيات دائرة الصحة وحوالي  41 مستشفى خاص في الإمارة، بالإضافة إلى تلبية طلبات مركز علاج الثلاسيميا، فضلا عن إمداد بنوك الدم في الدولة في حال دعت الحاجة لذلك.{:}