{:en}Costa Rica celebrates its National Day at Expo 2020 Dubai with a visit from President Carlos Alvarado Quesada{:}{:ar}رئيس كوستاريكا يشهد احتفال بلاده بيومها الوطني في إكسبو 2020 دبي{:}

{:en}

DUBAI, 7 December 2021 – Costa Rica marked its Expo 2020 Dubai National Day on Tuesday with a visit from the President of Costa Rica, His Excellency Carlos Alvarado Quesada. A cultural show representing the nation’s regions and ethnic groups was given by the folkloric company, Curubandá, featuring performers in colourful traditional costumes.

His Excellency Carlos Alvarado Quesada, President of Costa Rica, was welcomed by His Excellency Sheikh Nahayan Mabarak Al Nahayan, UAE Minister of Tolerance and Coexistence and Commissioner General of Expo 2020 Dubai.

His Excellency President Carlos Alvarado Quesada, said: “‘Connecting Minds, Creating the Future’, that inspirational and powerful motif has conveyed us together with the other 191 nations to this great event, the first Universal Exposition ever organised in the Middle East… an event that has acquired even more relevance because it is taking place in a critical moment for humanity and our planet: the COVID-19 pandemic that is strongly affecting our lives and economies; and the global challenge posed by climate change to the future of our children and future generations. Both require all nations of the world to come together to find solutions and swiftly act without hesitation. Expo 2020 gives us a unique opportunity to do that.”

{:en}Costa Rica celebrates its National Day at Expo 2020 Dubai with a visit from President Carlos Alvarado Quesada{:}{:ar}رئيس كوستاريكا يشهد احتفال بلاده بيومها الوطني في إكسبو 2020 دبي{:}
DUBAI, 07 December 2021. Costa Rica National Day Parade, Expo 2020 Dubai. (Photo by David Koriako/Expo 2020 Dubai)

HE Sheikh Nahayan said: “As a country of significant vision and ambition, Costa Rica highlights to our visitors how it has invested in its people to build an open, tolerant, creative and happy society, throughout its pavilion exhibition, and sheds light on the ample opportunities and attractions the country has to offer in high-value ecotourism, agribusiness, smart business and the export of high quality products and services.”

“Given that Costa Rica is a leader in the sustainability field, having recently adopted a plan to achieve a net zero emissions economy by 2050, we look forward to making the most of its presence at Expo 2020, in order for us to explore opportunities for further collaboration in this and other areas of common interest, with the aim of supporting one another in achieving our national priorities.”

During a news conference later, President Alvarado Quesada highlighted food security, logistics and sustainability as the key pillars of the bilateral partnerships between Costa Rica and the UAE.

President Alvarado Quesada said Costa Rica is the Central American country that shares the closest and most important relationship with this region: “We are a member of the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), an international organisation that works to build better policies for better lives; we share common values and we share sustainability and innovation goals. Costa Rica finds a fine partner in the UAE for business, multilateral action and trade.”

DUBAI, 07 December 2021. His Excellency Carlos Alvarado Quesada, President of the Republic of Costa Rica during Costa Rica National Day outside the Costa Rica Pavilion, Expo 2020 Dubai. (Photo by Antony Fleyhan /Expo 2020 Dubai)

Located in the Mobility District, the Costa Rica Pavilion highlights the country’s achievements in renewable energy,

reforestation, ecotourism and sustainable agriculture. Visitors can learn about the ‘Pura Vida’ (Pure Life) lifestyle that is part of Costa Ricans’ DNA, and find out about the history of a country that has become a global sustainable development leader. Immersive displays reveal how the country has managed to source 99 per cent of its electricity through clean energy and how it reversed deforestation.

National and Honour Days at Expo 2020 Dubai are moments to celebrate each of Expo’s 200-plus International Participants, shining a light on their cultures and achievements, and showcasing their pavilions and programming.

Running until 31 March 2022, Expo 2020 is inviting visitors from across the planet to join the making of a new world in a six-month celebration of human creativity, innovation, progress and culture.

{:}{:ar}دبي، 7 ديسمبر 2021 – شهد فخامة كارلوس ألفارادو كيسادا، رئيس كوستاريكا، احتفال بلاده بيومها الوطني في إكسبو 2020 دبي اليوم الثلاثاء، حيث كان في استقبال فخامته معالي الشيخ نهيان بن مبارك آل نهيان، وزير التسامح والتعايش المفوض العام لإكسبو 2020 دبي.

وشملت احتفالات كوستاريكا بيومها الوطني في إكسبو 2020 دبي استعراضا ثقافيا يمثل مختلف المناطق والطوائف الموجودة في كوستاريكا، قدمته فرقة كوروبندا الفلكلورية. وتضمنت الفعالية استعراضات لفناني الفرقة بالملابس التقليدية لكوستاريكا والألبسة الملونة.

وقال فخامة كارلوس ألفارادو كيسادا: “إن تواصل العقول، وصُنع المستقبل (الشعار الرئيسي لإكسبو 2020 دبي) لشعار مُلهم جمعنا مع 191 بلدا في هذا الحدث العظيم، أول إكسبو دولي يقام في الشرق الأوسط… وهو حدث اكتسب مزيدا من الأهمية لكونه يُقام في وقت مهم جدا للبشرية ولكوكبنا في ظل جائحة كوفيد-19 التي تؤثر بقوة على حياتنا واقتصاداتنا، وفي ضوء التحدي العالمي الذي يشكله تغير المناخ على مستقبل أطفالنا وأجيال الغد. وكلا الأمرين يتطلبان من جميع دول العالم أن تتحد من أجل إيجاد حلول وتحرك سريع دون تردد. يتيح لنا إكسبو 2020 دبي فرصة فريدة لفعل هذا”.

وقال معالي الشيخ نهيان بن مبارك آل نهيان: “تحت شعار’الذكاء الطبيعي‘، وبصفته بلدا يمتلك رؤية ثاقبة وطموحا كبيرا، يسلّط جناح كوستاريكا لزوارنا الضوء على السبل التي سلكتها للاستثمار في شعبها من أجل بناء مجتمع متفتح ومتسامح ومبدع وسعيد. ويسلط الجناح الضوء أيضا على الأماكن الجذابة والفرص الكبيرة التي يقدمها هذا البلد في قطاعات السياحة البيئية، والأعمال التجارية الزراعية، والأعمال الذكية، وتصدير المنتجات والخدمات العالية الجودة، وجميعها قطاعات ذات قيمة عالية”

{:en}Costa Rica celebrates its National Day at Expo 2020 Dubai with a visit from President Carlos Alvarado Quesada{:}{:ar}رئيس كوستاريكا يشهد احتفال بلاده بيومها الوطني في إكسبو 2020 دبي{:}
DUBAI, 07 December 2021. Costa Rica National Day Parade, Expo 2020 Dubai. (Photo by David Koriako/Expo 2020 Dubai)

و أضاف معاليه: “بالنظر إلى أن كوستاريكا رائدة في مجال الاستدامة، ولكونها قد تبنت في الآونة الأخيرة خطة للوصول إلى صفر انبعاثات بحلول عام 2050، فإننا نتطلع إلى تحقيق أكبر استفادة من وجودها في إكسبو 2020 دبي، لكي نستكشف معا فرص تعزيز التعاون في هذا المجال وغيره من المجالات ذات الاهتمام المشترك، ولكي يدعم كل منا الآخر في تحقيق أولوياتنا الوطنية”.

وأكد فخامة كارلوس ألفارادو كيسادا على القيم المشتركة التي تجمع البلدين، والمتمثلة في رفاه شعبي البلدين، والعناية بالبيئة، وتعزيز السلام العالمي. وقال فخامته “بصفتي رئيسا لكوستاريكا، وأنا أذكر بإعجاب شديد ما حققه الوالد المؤسس، الشيخ زايد بن سلطان آل نهيان، لدولة الإمارات العربية المتحدة، أود التأكيد على الأهمية التي نوليها في علاقاتنا لهدف البلدين المشترك تجاه الاستدامة والحفاظ على الطبيعة، ولدفع مسار تمكين المرأة في المجتمع، وللسعي الدائم إلى عالم أفضل لأجيالنا الشابة، وللفرص الشاملة لكل فرد في المجتمع”.

أضاف فخامته: “آباؤنا المؤسسون يتشاركون الرؤية ذاتها (التي وضعها الشيخ زايد بن سلطان آل نهيان طيب الله ثراه)؛ فقد وضعوا المجتمع والفرد في القلب من اهتمامات الدولة. ولأجل الذكرى الطيبة لهؤلاء الذين بفضلهم نقف اليوم هنا، وكلنا امتنان لهم، دعونا نتعهد – كبلدين يجمعهما فكر واحد، بالبناء على هذا الإرث والتغلب على التحديات والصعوبات، لنكون أكثر قوة وإصرارا”.

DUBAI, 07 December 2021. His Excellency Carlos Alvarado Quesada, President of the Republic of Costa Rica during Costa Rica National Day outside the Costa Rica Pavilion, Expo 2020 Dubai. (Photo by Antony Fleyhan /Expo 2020 Dubai)

وقال فخامته “هذه القيم الأساسية تشكل الغرض من زيارتي إلى دولة الإمارات العربية؛ فقد جئت إلى هنا لتقوية علاقاتنا الدبلوماسية والثقافية والاقتصادية المثمرة. وأتوجه بالشكر لحكومة دولة الإمارات على الدعوة التي وجهتها لنا لنكون حاضرين في هذا الحدث العالمي المهم… نحن على أمل أن نتمكن من تعزيز تعاوننا المستقبلي مع مختلف بلدان العالم، وتعزيز التجارة، ودعوة المستثمرين للاستثمار في بلدنا. نرحب أيضا بالسياح ليأتو ويتمتعوا برؤية أرضنا الجميلة، والعمل معنا عن قرب، وهذا ما يسعى إليه جناح بلادنا”.

وفي مؤتمر صحفي، قال فخامته “لأن الاستدامة هي أحد أهم محاور إكسبو 2020 دبي، فإننا نشارك تجربتنا في الوصول إلى الحلول اللازمة للاستدامة في بلدنا، ومنها المشروع الطموح الذي نسعى إليه، وهو قطار ميتروبوليتان الكهربائي بطول 72 كيلومترا، بدون انبعاثات، حيث سيربط القطار المدن الأربع الرئيسية التي تضم ما يقرب من المليون نسمة، وهذه إحدى الاستراتيجيات لإزالة الكربون في التخطيط الحضري. كما أننا نحدّث طريقة تنظيم مدننا؛ وأحد أهم الأمور التي علينا تحسينها هي إدارة النفايات، ونحن نتقدم بشكل سريع بالفعل نحو ذلك”.

يقع جناح كوستاريكا في منطقة التنقل؛ ويسلط الضوء على إنجازات الدولة في مجال الطاقة المتجددة، والسياحة البيئية والزراعة المستدامة، ويمكن للزوار التعرف على أسلوب حياة “Pura Vida” في كوستاريكا، والتعرف على تاريخ البلد الذي أصبح رائدا عالميا للتنمية المستدامة. وتكشف العروض الغامرة في الجناح كيف تمكنت الدولة من توفير 99% من الكهرباء من خلال الطاقة النظيفة، وأثر ذلك في موضوع إزالة الغابات.

تمثل الأيام الوطنية والفخرية في إكسبو 2020 دبي، مناسبات للاحتفال بكل من المشاركين الدوليين الذين يزيد عددهم على 200 مشارك، لتسليط الضوء على ثقافاتهم وإنجازاتهم واستعراض أجنحتهم وبرامج فعالياتهم. وتتميز كل منها بمراسم رفع العلم على منصة الأمم في ساحة الوصل، فيما يلي ذلك عروض ثقافية وإلقاء كلمات.

تستمر فعاليات إكسبو 2020 دبي، حتى 31 مارس 2022؛ ويدعو الحدث الدولي الزوار من جميع أنحاء كوكب الأرض إلى المشاركة في صُنع عالم جديد، في احتفال بإبداع البشر وابتكاراتهم وتقدمهم وثقافاتهم على مدار ستة أشهر.{:}

 22 total views,  6 views today