{:en}CSR Campaign ‘Safe Mobility at Schools'{:}{:ar}حملة الشراكة الاجتماعية للشركات تدعم التنقلية الآمنة في المدارس{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates; In the UAE about 2 per cent of road traffic deaths are linked to poor tyre maintenance. Abu Dhabi police stated earlier, that 9 per cent of fatalities were attributable to underinflated or damaged tyres. RoadSafetyUAE’s CSR-Partner Michelin Middle East gathered data in earlier tyre check campaigns in Dubai when nearly 300 vehicles got inspected, of which almost 20 per cent had tyres either over or under inflated and about 30 per cent of tyres were either worn out or damaged.

CSR Campaign ‘Safe Mobility at Schools’

Naser Shashaa, Commercial Director, Michelin Middle East and North Africa states: “Tyre defects are potential safety hazards for motorists and their passengers, and we are especially concerned when it comes to the safety of our children. Hence, we teamed up with RoadSafetyUAE and leading schools in the UAE to run the multiple-months long CSR Campaign ‘Safe Mobility at Schools’.”

The first campaign will run in GEMS Modern Academy in Dubai’s Nad Al Sheeba area on December 8th and 9th. About 500 cars will be inspected over 2 days. The tyre health check will include pressure, tread depth and any visible damages. In addition, MICHELIN Branded merchandise will be distributed to each participating parent/student. A special attraction for students will be the iconic Michelin Man along with a backdrop so that students can come and get themselves clicked with the Michelin man. Certified Michelin tyre specialists will bring along the required tools, equipment and a special tyre-check van.

Thomas Edelmann, Managing Director of RoadSafeyUAE adds: “The worst-case scenario of a tyre burst not only poses a very serious danger to the affected vehicle and its occupants, but also to other vehicles. It is vital to educate those who drive our children to school about tyre safety and also to engage with students on this topic. Tyres are the vital link between our vehicles and the road and they need to be in perfect condition. Tyres need to be checked regularly and this school activation is a great reminder for all of those who shuttle our children!”

About RoadSafetyUAE:

RoadSafetyUAE’s vision is to contribute to reducing the number of road traffic fatalities, injuries and accidents in the UAE. RoadSafetyUAE’s mission is to raise the awareness for proper conduct on our roads, in an engaging manner and on a broadly communicated and permanent basis. RoadSafetyUAE’s award-winning platform engages with the stakeholders traffic participants, governmental entities, the media, and more than 30 corporate social responsibility (CSR) minded partners. ‘Tips & Tricks’ are the content backbone, provided for more than 60 topics of road safety, all specifically relevant to the UAE. More information can be found on www.RoadSafetyUAE.com

About Michelin

Michelin, the leading mobility company, is dedicated to enhancing its clients’ mobility, sustainably; designing and distributing the most suitable tyres, services and solutions for its clients’ needs; providing digital services, maps and guides to help enrich trips and travels and make them unique experiences; and developing high-technology materials that serve a variety of industries. Headquartered in Clermont-Ferrand, France, Michelin is present in 170 countries, has 123,600 employees and operates 71 tyre production facilities which together produced around 170 million tyres in 2020. (www.michelin.com)

Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي،الامارا العربية المتحدة،: تشير الإحصائيات أن ما يقرب من 2 في المائة من وفيات الطرق في دولة الإمارات العربية المتحدة مرتبطة بسوء صيانة إطارات السيارات. وقد أعلنت شرطة أبوظبي في وقت سابق أن 9 في المائة من الوفيات سببها الإطارات ذات ضغط الهواء المنخفض أو الإطارات التالفة. علاوة على ذلك، أظهر استطلاع لشركة “ميشلان الشرق الأوسط”، شريك منصة (RoadSafetyUAE) في مجال المسؤولية الاجتماعية للشركات، استناداً إلى البيانات التي استقتها من الحملات التي أُجريت في دبي لفحص إطارات السيارات شملت ما يقرب من 300 مركبة، أن 20 في المائة تقريباً من إطارات هذه السيارات كانت تحتوي على ضغط هواء مرتفع أو منخفض وأن نحو 30 في المائة منها إما تالفة أو متضررة.

CSR Campaign ‘Safe Mobility at Schools’

وقال ناصر شعشاع، المدير التجاري لدى “ميشلان” الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في هذا السياق: “تمثّل العيوب المختلفة في الإطارات مخاطر محتملة على سلامة سائقي السيارات وركابها على السواء، وهذا بشكل خاص يعدّ مصدر قلق لنا، عندما يتعلق بسلامة أطفالنا.” وأضاف: “دفعنا هذا القلق إلى التعاون مع منصة (RoadSafetyUAE) وعدد من المدارس الرائدة في دولة الإمارات العربية المتحدة لتنفيذ حملة المسؤولية الاجتماعية للشركات، من المتوقع أن تستمر لعدة أشهر، تحت عنوان: ’التنقلية الآمنة في المدارس‘.”

ستنطلق الحملة الأولى في مدرسة “جيمس مودرن أكاديمي” في منطقة ند الشبا في دبي، يومي 8  و 9 ديسمبر، حيث ستتم معاينة نحو 500 سيارة على مدى يومين. وسيشمل فحص سلامة الإطارات كلاً من ضغط الهواء وعمق الخطوط على الإطارات، فضلاً عن أي أضرار مرئية. علاوة على ذلك، سيتم توزيع مجموعة من السلع التي تحمل علامة “ميشلان” التجارية على جميع الأهل والطلاب المشاركين في الحملة. ومن أبرز نقاط الجذب التي ستشهدها هذه الحملة، ركن تصوير يضمّ تمثال رجل “ميشلان” الشهير، بما يسمح للطلاب أن يلتقطوا  صورة مع رمز الشركة الشهير. كما سيجلب خبراء إطارات “ميشلان” المعتمدون جميع الأدوات والمعدات المطلوبة فضلاً عن شاحنة خاصة لفحص الإطارات وصيانتها.

من جانبه، قال توماس إيدلمان، المؤسس والمدير الإداري لمنصة (RoadSafetyUAE) في معرض تعليقه: “في أسوأ الحالات، يمثّل انفجار أحد إطارات السيارة خطراً  كبيراً للغاية، ليس على السيارة المعنية وركابها فحسب، إنما أيضاً على المركبات الأخرى على الطريق. بالتالي، من المهم للغاية أن نقوم بتثقيف الأشخاص الذين يقودون أطفالنا إلى المدرسة بشأن سلامة الإطارات، وإشراك الطلاب أنفسهم في مناقشة هذا الموضوع.” وختم قائلاً: “تعدّ الإطارات الرابط الحيوي بين سياراتنا والطريق، بالتالي، من الضروري أن تكون في حالة ممتازة. لا بد من فحص الإطارات بشكل منتظم، لذلك، نعتبر هذه الحملات المدرسية بمثابة طريقة رائعة لتذكير جميع الأشخاص الذين ينقلون أطفالنا من وإلى المدارس!”

لمحة عن (RoadSafetyUAE):

تتمثّل رؤية (RoadSafetyUAE) في المساهمة في خفض عدد الوفيات والإصابات والحوادث المرورية في دولة الإمارات العربية المتحدة. أما رسالتنا، فهي رفع مستوى الوعي لدى مستخدمي الطريق في الإمارات العربية المتحدة لممارسة السلوك الملائم على الطرقات على أساسٍ مستدامٍ وعلى أعلى مستويات التواصل. وتعمل منصة (RoadSafetyUAE) الحائزة على جوائز مع أصحاب المصلحة من مستخدمي الطريق، والجهات الحكومية، والإعلام، والشركاء ذوي الوعي حيال المسؤولية الاجتماعية للشركات. ونقدّم في قائمة “نصائح وحيل”، والتي نعتبرها أساس المحتوى التوعوي على منصتنا، أكثر من 60 موضوعاً مرتبطاً بالسلامة المرورية وتتصل بدولة الإمارات العربية المتحدة بشكل خاص. ويمكن الاطلاع على المزيد من المعلومات على الموقع الإلكتروني التالي: www.RoadSafetyUAE.com

لمحة عن “ميشلان”

تكرس “ميشلان”، وهي شركة الإطارات الرائدة، نفسها لتحسين قابلية تنقل عملائها على نحو مستدام؛ وتصميم وتوزيع الإطارات، والخدمات والحلول الأنسب التي تلائم احتياجات عملائها؛ وتقديم الخدمات الرقمية، والخرائط والأدلة للمساعدة على إثراء الرحلات والتنقلات وجعلها تجارب فريدة من نوعها؛ وتطوير مواد بتقنية عالية تخدم قطاع التنقل. تتمتع “ميشلان” التي تتخذ من كليرمونت فيراند بفرنسا مقراً لها، بحضور راسخ في 170 بلداً، ولديها 123،600 موظفاً وتدير 71 منشأة إنتاج أنتجت مجتمعةً نحو 170 مليون إطار في عام 2020. (www.michelin.com)

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: ايتوس واير

{:}