{:en}Amadis Chosen by eMcREY for SoftPos Payment Solution{:}{:ar}إي مكراي تختار أماديس من أجل حل الدفع سوفت بيه أو إس{:}

{:en}MONTREAL–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Amadis, a global payment software editor, leading supplier of EMV Level 2 card processing solutions and nexo universal payment acceptance applications, has been selected by eMcREY, a leading financial solution supplier in the Middle-East, for its SoftPOS solution. Amadis will provide eMcREY with its payment card processing software, enabling worldwide contactless payment acceptance on commercial off-the-shelf devices (COTS).

{:en}Amadis Chosen by eMcREY for SoftPos Payment Solution{:}{:ar}إي مكراي تختار أماديس من أجل حل الدفع سوفت بيه أو إس{:}
Starting a business.Concept of start up .

eMcREY’s SoftPOS will allow its customers to accept payment from Visa, Mastercard, Amex and MADA (the market-leading payment card in Saudi Arabia). The SoftPOS, EMV software-only payment application, turns mobile devices into contactless payment acceptance terminals. Through Amadis software, eMcREY is one of the first companies able to enable acceptance of all worldwide contactless payment schemes on a single payment application, overcoming the limitations of alternative SDKs, which do not effectively scale.

“The partnership with eMcREY highlights the growing trend for payment service providers (PSP) to challenge traditional payment solution models,” said Fabrice Grenier, Chief Business Officer at Amadis. “By enabling payment acceptance on consumer smartphones, many new use cases and categories of merchants are now on the radar of PSP to grow their businesses more efficiently and cost effectively, while limiting risks of hardware investments.”

Amadis provides the industry’s most extensive, scalable, EMV Level 2 contactless payment processing capabilities, complemented with an optimized and multi-platform nexo-standards payment application. With Amadis software and eMcREY’s SoftPOS model, merchants gain immediate access to contactless payment acceptance on millions of already deployed NFC capable Android smartphones, tablets and professional devices.

“Amadis provides us with the unique ability to support contactless payment schemes worldwide,” said Rawad Richa, eMcREY Chief of Development. “This will allow our customers to deploy payment acceptance solutions more effectively and rapidly, while retaining the flexibility to quickly react to changing market dynamics.”

About eMcREY

eMcREY has great expertise in the design and implementation of payments infrastructure. Our solutions extend across the entire payments landscape and help clients create a world-leading payments environment.

Since 2005, eMcREY has helped clients in payments, government, energy and transit sectors use technology to enable seamless, fast and secure interactions. We combine our Apex suite of proven payments solutions with world-class capabilities from digital payments partners. eMcREY solutions encompass Card and Token Management, Third-Party Processing, Connectivity for Instant Payment Systems, National ACH and RTGS, Enterprise Payment Hubs, Virtual Bank, Digital Currency, Enterprise Fraud Management, Settlement, Reconciliation and Dispute Management, Identity Management, Mobile, Loyalty and Big Data Analytics as well as open-loop transit and Oracle blockchain/cloud solutions. With offices in Cyprus, Dubai, Lebanon, Canada and Saudi Arabia and a team of 300 specialists implementing complex solutions for a wide range of clients, eMcREY is a Mastercard Platinum Digital Vendor, Visa Certified Vendor, IBM Enterprise Partner and Oracle Platinum Partner. www.emcrey.com

About Amadis

Amadis is a leader in payment acceptance software technology, with its software running on more than 15 million devices worldwide. The company provides state-of-the-art software products, frameworks and solutions for global merchants, payment device manufacturers and payment processors. Amadis provides merchants with the industry’s broadest range of EMV Card processing options using custom or commercially available technology, independent of hardware, operating system or geography. The company brings an elite, experienced software team to the industry and enables solutions for international acceptors in over 23 countries. Learn more at www.amadis.ca.

This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20211212005038/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

مونتريال – (بزنيس واير/”ايتوس واير“): وقع اختيار شركة “إي مكراي“، الشركة الرائدة في تزويد الحلول المالية في الشرق الأوسط، على حل “سوفت بيه أو إس” الذي أطلقته شركة “أماديس“، الرائدة في مجال تحرير برمجيات الدفع وتقديم حلول لمعالجة بطاقات الدفع “إي إم في” ذات المستوى 2 وتطبيقات قبول الدفعات العالمية من “نكسو”. ستزوّد “أماديس” شركة “إي مكراي” ببرمجية معالجة الدفعات عبر البطاقات، ما يسمح بقبول عمليات الدفع الإلكتروني غير التلامسي على الأجهزة التجارية الجاهزة للاستخدام.

{:en}Amadis Chosen by eMcREY for SoftPos Payment Solution{:}{:ar}إي مكراي تختار أماديس من أجل حل الدفع سوفت بيه أو إس{:}

سيمكّن برنامج “سوفت بيه أو إس” عملاء “إي مكراي” من قبول الدفعات عبر بطاقات “فيزا” و”ماستركارد” و”أميكس” و”مدى” (البطاقة الائتمانية الرائدة في سوق المملكة العربية السعودية). يجعل برنامج “سوفت بيه أو إس”، وهو تطبيق الدفع الذي يعتمد على برمجية “إي إم في” فقط، من المحمول جهاز دفع غير تلامسي. فمن خلال برمجية “أماديس”، ستكون شركة “إي مكراي” واحدة من أولى الشركات القادرة على قبول مخططات الدفع غير التلامسي العالمية جميعها على تطبيق دفعٍ واحدٍ، متخطيةً بذلك تقييدات حزم تطوير البرمجيات التي لا تتوسع بشكل فعال.

وقال فابريس غرينيه، الرئيس التنفيذي لشؤون الأعمال في شركة “أماديس” في هذا السياق: “تسلّط شراكتنا مع ’إي مكراي‘ الضوء على المنحى التصاعدي لمزودي خدمات الدفع لمواجهة حلول الدفع التقليدية. ومن خلال تثبيت خاصية قبول الدفع على جوالات المستهلك الذكية، سنرى مجموعة جديدة من التجار وأصحاب الأعمال على ردار مزودي خدمات الدفع هذه لزيادة أعمالهم بشكّل فعّال وأقل كلفة مع تقليص مخاطر استثمارات المعدات”.

هذا وتقدم “أماديس” إمكانيات الدفع غير التلامسي الأكثر شموليةً وتطوراً في القطاع، والتي تعتمد على برمجية “إي إم في” من المستوى 2، مع تطبيق دفع محسّن ومنصة متعددة المعايير من “نكسو”. فبفضل برمجية “أماديس” وأنموذج “سوفت بيه أو إس” من “إي مكراي”، سيتمكن التجار من الوصول الفوري إلى قبول الدفع غير التلامسي على ملايين أجهزة الهواتف الذكية والحواسيب اللوحية والأجهزة المتخصصة القائمة على نظام تشغيل “أندرويد” والتي تعمل على بروتوكولات الاتصال القريب المدى.

ومن جهته، قال رواد ريشا، رئيس قسم التطوير في “إي مكراي”: “تمنحنا ’أماديس‘ هذه القدرة الفريدة لدعم هيكليات الدفع غير التلامسي حول العالم، ما يمنح عملاءنا فرصة تطبيق حلول قبول الدفع بشكل أكثر فعالية وسرعة مع الحفاظ على المرونة اللازمة لاتخاذ التدابير السريعة بحسب تغييرات ديناميات السوق”.

لمحة عن “إي مكراي”

تتمتع شركة “إي مكراي” بخبرة واسعة في مجال تصميم وتنفيذ البتى التحتية الخاصة بعمليات الدفع. وتشمل حلولنا مجالات الدفع كافة وتساعد العملاء على خلق بيئة دفع رائدة عالمياً.

منذ العام 2005، ساعدت شركة “إي مكراي” عملاءها في قطاعات الدفع والحكومات والطاقة والنقل باستخدام تقنيات لضمان عمليات تواصل سلسة وسريعة وآمنة. نجمع بين حلول الدفع من مجموعة “أبيكس” لدينا مع القدرات العالمية في المجال بالتعاون مع أهم الشركاء في مجال الدفع الرقمي. وتشمل حلول “إي مكراي” إدارة البطاقات والرموز المشفّرة وعمليات الفريق الثالث والاتصال بالإنترنت لأنظمة الدفع الفوري وشبكات غرفة المقاصة الآليّة الوطنية “إيه سي إتش” وعمليات التسديد الإجمالية في الوقت الفعلي “آر تي جي إس” بالإضافة إلى منصات الدفع للشركات والمصارف الافتراضية والعملات الرقمية وإدارة عمليات الاحتيال في المؤسسات والتسويات وإدارة المنازعات وحلها وإدارة الهوية والجوال وتحليلات الصدق والبيانات الضخمة، زد على ذلك حلول العبور والتعاملات الرقمية “بلوكشين”/ الحلول السحابية من “أوراكل”. تمتلك الشركة مكاتب في قبرص ودبي ولبنان وكندا والسعودية ولديها فريق من 300 اختصاصي في مجال الحلول المعقّدة لمجموعة واسعة من العملاء؛ وهي مزود رقمي لـ “ماستركارد بلاتينوم”، ومزود معتمد لـ”فيزا” وشريك لشركة “آي بي إم” وعضو ضمن شبكة شركاء “أوراكل” بمرتبة بلاتينوم. www.emcrey.com 

لمحة عن “أماديس”

تعتبر “أماديس” شركة رائدة في مجال تكنولوجيا برمجيات قبول الدفع، بحيث تعمل برمجياتها على أكثر من 15 مليون جهاز حول العالم. توفر الشركة أحدث منتجات البرمجيات وأطر العمل والحلول للتجار العالميين ومصنعي أجهزة الدفع ومعالجات الدفع. توفر  “أماديس”  للتجار أوسع نطاق من خيارات معالجة بطاقات “إي إم في” في القطاع باستخدام تقنية مخصصة أو متاحة تجارياً ، بغض النظر عن الأجهزة أو نظام التشغيل أو الجغرافيا. تضم الشركة فريق برمجيات من النخبة وذوي الخبرة في المجال وتقدّم حلولاً في أكثر من 23 دولة. للمزيد من المعلومات يمكنكم زيارة الموقع التالي:  www.amadis.ca

يحتوي هذا البيان الصحفي على وسائط متعددة. يمكنكم الاطّلاع على البيان الكامل عبر الرابط الالكتروني التالي:

https://www.businesswire.com/news/home/20211212005038/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 24 total views,  1 views today