{:en}Top Investment Commodity of 2021? Coffee!{:}{:ar}القهوة: أبرز سلعة استثمارية لعام 2021!{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates (AETOSWire): The commodities market in 2021 has been rather turbulent. In General, commodities performance has been very strong throughout 2021 amid continued pressure on physical commodity markets, as reopening demand overwhelmed supply and drove down inventories. Golden Brokers has picked-up the best-performing commodities of 2021.

 

Top Investment Commodity of 2021? Coffee!U.S. Coffee

Arabica coffee remains close to its highest levels since 2011 as frost and drought in Brazil, the world’s largest exporter, destroyed crops. Also, excessive rains in Colombia and shipping container shortages in Vietnam limited supplies.

The United States Department of Agriculture (USDA) estimated more global coffee production and consumption with increasing shipping & fertilizer costs and ongoing labor shortages.

Natural Gas

Prices doubled since last year. Demand is rebounding as consumers return to pre-pandemic activities, and producers have been reluctant to increase output quickly.

The future outlook depends on the coming winter. A colder winter means more heating demand, which can boost natural gas prices.

Oil (Brent & WTI)

Crude oil prices increased significantly in the third quarter, lifted by increased demand in Europe and China as lockdown measures were removed, less U.S. production due to Hurricane Ida and falling oil inventories.

However, the spread of Omicron increased investor concerns, plummeting oil 10% in the biggest one-day fall since April of 2021, but surging energy prices and a colder-than-expected winter could soar prices once more.

U.S. Cotton

Cotton saw an impressive 34.6% performance jump in 2021, witnessing its best quarter amid tight supply caused by a drought in the United States, and poor weather which hurt global crops.

Hiked prices pushed retailers to boost raw materials cost, therefore, the price of a cotton t-shirt rose about $2 on average. However, USA is reportedly aiming to expand cotton exports to Bangladesh, the world’s largest cotton importer behind Pakistan, which can settle cotton prices.

U.S. Wheat

Wheat rose to 9-year highs with worsening conditions of U.S. winter crops, raising concerns over global supply amid strong demand. Wheat has extended its rally after the USDA lowered its global supply forecasts for the 2021/2022 year.

Muhammad Zulbahri Mohd Rajdi

Chief analyst
Golden Brokers

Trading is risky and your entire investment may be at risk. TC’s available at https://goldenbrokers.my/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة،(“ايتوس واير“): شهدت أسواق السلع الأساسية اضطرابات كثيرة لعام 2021. حيث سجّلت السلع الأساسية أداءً قوي فيم 2021، على الرغم من الضغوط المستمرة على هذه الأسواق، وساهم رفع القيود المفروضة بزيادة الطلب على هذه المواد وأدى إلى تراجع المخزونات. وقد وضعت “جولدن بروكرز” قائمة بأفضل السلع أداءً لعام 2021.

Top Investment Commodity of 2021? Coffee! 

القهوة الأمريكية

لا تزال أسعار بن أرابيكا قريبة من أعلى مستوياتها منذ عام 2011، بعدما قضى الصقيع والجفاف على المحاصيل في البرازيل، وهي أحد أكبر المصدّرين في العالم. كما أدّت الأمطار الغزيرة في كولومبيا والنقص في حاويات الشحن في فيتنام إلى الحدّ من الإمداد.

وقد رجّحت وزارة الزراعة في الولايات المتحدة الأمريكية أن يتصاعد إنتاج القهوة واستهلاكها على نطاق عالمي بسبب ارتفاع تكاليف الشحن والأسمدة ونقص العمالة.

الغاز الطبيعي

تضاعفت أسعار الغاز الطبيعي منذ 2020، مدفوعة بزيادة الطلب مع عودة المستهلكين إلى أنشطتهم السابقة للجائحة؛ في حين يتردد المنتجون في تسريع زيادة الإنتاج.

التوقعات المستقبلية تعتمد على الشتاء القادم، حيث أن البرودة تزيد الطلب على التدفئة، مما قد يؤدي إلى ارتفاع أسعار الغاز الطبيعي.

النفط (برنت وخام غرب تكساس الوسيط)

ارتفعت أسعار النفط الخام بشكل كبير في الربع الثالث من العام الحالي، مدعومة بزيادة الطلب في أوروبا والصين مع إزالة تدابير الإغلاق، وانخفاض إنتاج الولايات المتحدة بسبب إعصار “آيدا” وانخفاض مخزونات النفط.

ايضاً، أدى انتشار “أوميكرون” إلى زيادة مخاوف المستثمرين، وانخفضت أسعار النفط بنسبة 10%، في ما يعدّ أكبر تراجع يومي منذ أبريل 2021. إلا أن ارتفاع أن أسعار الطاقة وبرودة الشتاء قد ترفع الأسعار.

القطن الأمريكي

سجّلت أسعار القطن قفزة كبيرة في الأداء بلغت 34.6% في 2021، حيث حققت أفضل ربع منذ بداية العام، وسط نقص في العرض بسبب الجفاف في الولايات المتحدة، وسوء الأحوال الجوية الذي أضر بالمحاصيل عالمياً.

دفعت الأسعار المرتفعة تجار التجزئة إلى زيادة تكلفة المواد الخام، وبالتالي، ارتفع سعر القميص القطني بنحو 2 دولار في المتوسط. ومع ذلك، ورد أن الولايات المتحدة تهدف إلى توسيع صادرات القطن إلى بنغلاديش، أكبر مستورد للقطن في العالم بعد باكستان، والتي يمكنها تسوية أسعار القطن.

القمح الأمريكي

ارتفع القمح إلى أعلى مستوياته منذ 9 سنوات مع تدهور الأحوال الجوية، مما أثار مخاوف بشأن العرض العالمي وسط طلب قوي. وسع القمح ارتفاعه بعد أن خفضت وزارة الزراعة الأمريكية توقعاتها للإمدادات العالمية لعام 2021/2022.

 

محمد ذوالبحري مهد الراجدي

كبير المحللين

“جولدن بروكرز”

التداول محفوف بالمخاطر وقد يكون استثمارك بالكامل في خطر. تتوفر الشروط والأحكام على الرابط الالكتروني التالي: https://goldenbrokers.my/.

* المصدر: “ايتوس واير” 

{:}