{:en}Healthcare Transformation and Innovation Takes Centre Stage at Arab Health{:}{:ar}آراب هيلث 2022 يسلط الضوء على التحول والابتكار في مجال الرعاية الصحية{:}

{:en}

For the first time, Healthcare Transformation Talks will take place on the show floor, alongside the biggest disrupters in the healthcare industry with world-renowned experts, innovators, and industry leaders discussing the latest innovations in the sector

Dubai, United Arab Emirates

The MENA region’s leading exhibition for the healthcare industry, Arab Health, has confirmed a new addition to the popular Transformation Zone, with a host of disruptors, world-renowned experts, innovators and industry leaders set to participate in the Healthcare Transformation Talks.

The 2022 edition of the show, which returns as a co-located event for the healthcare and laboratory industries, will take place from 24-27 January at the Dubai World Trade Centre. This year’s theme is United by business, forging ahead’ with new technologies and the latest innovations taking centre stage.

As a result of COVID-19, there has been a marked increase in investment in healthcare as innovative new technologies drive change across the sector. According to a survey by the Global Impact Investing Network, an industry research and analytics firm, some $715 billion in capital is designated to healthcare impact investments, making it the third-largest impact category behind financial services and climate change, and the fastest-growing area.

Furthermore, according to Deloitte U.S., venture capital in healthcare technology spiked to US$14 billion in 2020, almost doubling 2019 levels of US$7.4 billion. The previous annual record was US$8.2 billion in 2018.{:en}Healthcare Transformation and Innovation Takes Centre Stage at Arab Health{:}{:ar}آراب هيلث 2022 يسلط الضوء على التحول والابتكار في مجال الرعاية الصحية{:}

Ross WilliamsExhibition Director for Informa Markets, said, “Innovation and technology continue to witness incredible growth in the healthcare sector with investment in this part of the industry reaching record levels in 2020. This is clearly a vital part of the healthcare landscape and one we are keen to explore and showcase.

As part of the new Healthcare Transformation Talks, a host of renowned experts, innovators and industry leaders will provide the latest insights, discoveries and predictions for the future of healthcare, with key highlights on Artificial Intelligence (AI), Digital Health and Virtual Reality, amongst others.”

Marquee speakers confirmed to speak during the talks include Dr Christopher Brochhausen, Vice-Chair Pathology – Comprehensive Cancer Centre Eastern Bavaria, University Regensberg, who will discuss the Digital transformation of precision medicine using artificial intelligence and Reenita Das, Senior VP and Partner, Frost & Sullivan, addressing Femtech 2030- Growth Opportunities in Women’s Health.

Other high-level speakers include Massimo Cannizo, CEO and Co-Founder, GELLIFY Middle East; Dr Michael Bradley Wallace, Chair-Committee on AI World, Endoscopy Organisation, Division Chair – Gastroenterology & Hepatology, Sheikh Shakhbout Medical City; Brandon Rowberry, CEO – Digital Health, Aster DM Healthcare.

Elsewhere in the Transformation Zone, Innov8 Talks returns. The popular start-up competition will feature 24 companies in various stages of maturity, with each showcasing unique and innovative solutions in prevention, management, operations, diagnostics, amongst others.

The competition will see eight different companies pitch over three rounds, with the winner of each round going through to the final. More than 16 companies from 13 countries have secured their position to participate in the competition.

Rounding out the Transformation Zone will be another first for Arab Health with the launch of the Product Showcase segment. Companies confirmed include Tada Medical, a Swedish medical device company specialising in needs-based innovations for healthcare that will be presenting ReLink, an advanced breakaway connector for IV tubes.

They will be joined by MeetingDoctors, a B2B digital telehealth operator from Spain. The company will be showcasing a white label, B2B, immediate response telehealth solution, capitalising on simple technology and around the clock medical services.

Arab Health, co-located with Medlab Middle East 2022, is the largest healthcare exhibition and congress in the MENA region. The event will attract global healthcare professionals and feature a range of scientific lectures, industry briefings, product demonstrations and networking opportunities.

{:}{:ar} لأول مرة، سيتم انعقاد محادثات وعدة جلسات حول تحول الرعاية الصحية في معرض آراب هيلث، بالإضافة إلى تسليط الضوء على أكبر الصعوبات والتحديات التي تواجه صناعة الرعاية الصحية بقيادة نخبة من الخبراء المشهورين عالميًا والمبتكرين وقادة الصناعة لمناقشة أحدث الابتكارات في هذا القطاع

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 21 ديسمبر 2022: أكد معرض آراب هيلث، أكبر معرض للرعاية الصحية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا على إضافة فعالية جديدة لنسخة 2022 من الحدث إلى منطقة التحول المعروفة، وذلك من خلال استضافة نخبة من الخبراء المشهورين عالميًا والمبتكرين وقادة الصناعة الذين من المقرر أن يشاركوا في محادثات وجلسات تحول قطاع الرعاية الصحية.

ستقام نسخة 2022 من المعرض، والتي تعود كحدث مشترك مع ميدلاب الشرق الأوسط في مجال الرعاية الصحية والمختبرات، في الفترة الممتدة من 24 إلى 27 يناير في مركز دبي التجاري العالمي. حيث ستقام هذه النسخة من الحدث تحت شعار “بالأعمال نتحد ودفع الصناعة نحو الأمام”، مع التقنيات الجديدة وأحدث الابتكارات التي تحتل مركز الصدارة على جدول أعمال المعرض.

نتيجة لـتفشي جائحة كوفيد-19، فقد كانت هناك زيادة ملحوظة في الاستثمار في الرعاية الصحية حيث تقود التقنيات الجديدة المبتكرة التغيير في جميع أنحاء القطاع، ووفقًا لاستطلاع أجرته شركة جلوبال إمباكت إنفستينج نتوورك، وهي شركة أبحاث وتحليلات صناعية، فقد تم تخصيص حوالي 715 مليار دولار أمريكي من رأس المال للاستثمارات المؤثرة في قطاع الرعاية الصحية، مما يجعلها ثالث أكبر فئة تأثيراً بعد الخدمات المالية وتغير المناخ والمنطقة الأسرع نموًا.

ووفقًا لشركة ديلويت الأميركية، فقد ارتفع رأس المال الاستثماري في تكنولوجيا الرعاية الصحية إلى 14 مليار دولار أمريكي في عام 2020، أي ما يقرب من ضعف مستويات عام 2019 البالغة 7.4 مليار دولار أمريكي، حيث كان الرقم القياسي السنوي السابق هو 8.2 مليار دولار أمريكي في عام 2018.

وبهذه المناسبة قال روس ويليامز، مدير معرض ومؤتمر الصحة العربي «آراب هيلث»: “لا يزال الابتكار والتكنولوجيا يشهدان نموًا مذهلاً في قطاع الرعاية الصحية، حيث وصل الاستثمار في هذا الجزء من الصناعة إلى مستويات قياسية في عام 2020، وأصبح من الواضح أن هذا جزء حيوي ومهم في مشهد الرعاية الصحية ونحن حريصون على استكشافه وعرضه”.

وأضاف ويليامز قائلاً: “ستقدم نخبة من الخبراء والمبتكرين وقادة الصناعة المشهورين كجزء من محادثات تحول قطاع الرعاية الصحية الجديدة أحدث الرؤى والاكتشافات والتنبؤات لمستقبل الرعاية الصحية، مع تسليط الضوء على تقنيات الذكاء الاصطناعي والصحة الرقمية والواقع الافتراضي من بين أمور عديدة أخرى”.{:en}Healthcare Transformation and Innovation Takes Centre Stage at Arab Health{:}{:ar}آراب هيلث 2022 يسلط الضوء على التحول والابتكار في مجال الرعاية الصحية{:}

وتضم قائمة الخبراء الذين سيقودون جلسات النقاش الجديدة كلاً من: الدكتور كريستوفر بروشهاوزن، نائب رئيس علم الأمراض ومركز السرطان الشامل في بافاريا الشرقية، جامعة ريجينسبيرج، الذي سيناقش التحول الرقمي للطب الدقيق باستخدام الذكاء الاصطناعي، ورينيتا داس، الشريك ونائب الرئيس الأول لشؤون الرعاية الصحية التحولية في “فروست آند سوليفان”، التي ستناقش فرص النمو في صحة المرأة.

ومن المتحدثين الآخرين رفيعي المستوى ماسيمو كانيزو، الرئيس التنفيذي والشريك المؤسس لشركة جيليفي الشرق الأوسط، ومايكل برادلي والاس، رئيس لجنة عالم الذكاء الاصطناعي منظمة التنظير الداخلي ورئيس قسم أمراض الجهاز الهضمي والكبد في مدينة الشيخ شخبوط الطبية، وبراندون روبيري، الرئيس التنفيذي للصحة الرقمية لشركة أستر دي إم للرعاية الصحية.

وفي مكان آخر في منطقة التحول، تعود حوارات إنوفيت Innov8 Talks التي ستتيح الفرصة أمام 24 شركة من الشركات الصغيرة والمتوسطة ورواد الأعمال ولمدة ثماني دقائق لتقديم أحدث أفكارهم في مجال الرعاية الصحية.، حيث تعرض كل منها حلولاً فريدة ومبتكرة في مجالات الوقاية والإدارة والعمليات والتشخيص من بين أمور عديدة أخرى.

ستشهد المسابقة عرض ثماني شركات مختلفة على ثلاث جولات، وسيتأهل الفائز في كل جولة إلى النهائي، حيث تم لحد هذه اللحظة تثبيت مشاركة أكثر من 16 شركة من 13 دولة في هذه المسابقة.

ستكون منطقة التحول هو الأول من نوعه في آراب هيلث مع إطلاق قسم خاص لعرض المنتجات، ومن بين الشركات المثبتة مشاركتها هي: تادا ميديكال، وهي شركة سويدية للأجهزة الطبية متخصصة في الابتكارات القائمة على الاحتياجات للرعاية الصحية والتي ستقدم ReLink، وهو موصل انفصالي متقدم للأنابيب IV.

وسينضم إليهم شركة ميتينغ دكتور، وهي شركة خدمات صحية رقمية عن بعد تعمل بنظام الأعمال للأعمال بي تو بي من إسبانيا. ستعرض الشركة العلامة البيضاء المخصص لـ بي تو بي، وهو حل الرعاية الصحية عن بعد للاستجابة الفورية والاستفادة من التكنولوجيا البسيطة والخدمات الطبية على مدار الساعة.

يعد معرض آراب هيلث، الذي يقام كحدث مشترك مع معرض ومؤتمر ميدلاب الشرق الأوسط، كأكبر معرض ومؤتمر للرعاية الصحية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، حيث يستقطب الحدث المتخصصين في الرعاية الصحية العالميين وسيتضمن مجموعة من المحاضرات العلمية وإحاطات الصناعة وعروض المنتجات وفرص التواصل.{:}

 398 total views