{:en}Dur Hospitality Inks Agreement with Accor to Open Rixos Jeddah Resort{:}{:ar}دور للضيافة توقع مع أكور عقد إدارة وتشغيل منتجع ريكسوس جدة{:}

{:en}Jeddah, Saudi Arabia [ AETOS Wire ]

Dur Hospitality has sealed an agreement with Accor to open a luxurious resort in Jeddah, under Accor’s Rixos brand.

{:en}Dur Hospitality Inks Agreement with Accor to Open Rixos Jeddah Resort{:}{:ar}دور للضيافة توقع مع أكور عقد إدارة وتشغيل منتجع ريكسوس جدة{:}

Dur will transform the Makarem Annakheel Village into a full-fledged resort with a 5-star luxury hotel, a water park, swimming pools, and deluxe villas, all developed in line with the Rixos brand’s top standards.

Rixos Jeddah Resort is Saudi Arabia’s first Rixos resort and the first luxurious integrated resort of its kind in Jeddah.

In his remarks, Dur Hospitality’s Chairman Abdullah Al-Issa stated, “The partnership with Accor aligns with our strategy to cement our leading position in the Kingdom’s hospitality sector by offering our guests the best world-class experiences. It simultaneously supports the sector’s role in achieving the objectives of Vision 2030 which inspires us to provide the latest premium hospitality products and services.”

Dur Hospitality’s CEO Sultan Al-Otaibi emphasized that this agreement strengthens Dur’s long-established reputation for collaborating with the world’s top hotel brands. “This partnership reflects Dur’s commitment to draw on the expertise of leading luxury brands to bring the best to our local and international guests. The resort will add value to what Jeddah has to offer as a major tourist destination on the Red Sea coast.”

Mark Willis, CEO of Accor India, Middle East, Africa & Turkey commented on the partnership, “Rixos Resort Jeddah will be a phenomenal attraction enriching hospitality and tourism services in Jeddah. This is Rixos’ first business project in the Kingdom, and we hope this will be the first of several other Rixos projects developed in collaboration with Dur kingdom-wide. Rixos Jeddah Resort will offer a premium hospitality experience, with its magical ambience, the luxurious stay it promises, its distinguished amenities and exciting leisure activities. This collaboration will strengthen Accor’s presence in the Kingdom, serving to meet the growing demand for top-of-the-line luxury hospitality in light of the initiatives and projects launched to augment Saudi’s tourism and entertainment sectors.”

Rixos Jeddah Resort features 247 residential units, that include 174 rooms and 73 villas and a private beach with green landscapes and state-of the-art facilities, including fine-dining restaurants, a café, a beach restaurant, kids club, a central ballroom, a marina, conference halls, and a health club.{:}{:ar}

جدة، المملكة العربية السعودية [ ايتوس واير ]

أعلنت شركة دور للضيافة عن إبرامها اتفاقية مع شركة أكور لافتتاح منتجع سياحي فاخر في جدة تحت علامة ريكسوس (Rixos).

{:en}Dur Hospitality Inks Agreement with Accor to Open Rixos Jeddah Resort{:}{:ar}دور للضيافة توقع مع أكور عقد إدارة وتشغيل منتجع ريكسوس جدة{:}

وستقوم دور بتطوير قرية مكارم النخيل الحالية على خليج أبحر في جدة، لتصبح منتجعاً متكاملاً ويضم فندقاً فاخراً من فئة خمس نجوم، إلى جانب عدد من الفلل ذات مسابح خاصة ومرافق ترفيهية أخرى، جميعها وفقاً لمعايير علامة ريكسوس الفريدة.  ويُعدّ هذا المنتجع باكورة منتجعات ريكسوس في السعودية، والأول من نوعه في جدة.

رئيس مجلس إدارة دور للضيافة عبدالله بن محمد العيسى قال إن “هذه الاتفاقية تندرج في إطار استراتيجيتنا لتعزيز مكانتنا على مستوى قطاع الضيافة في المملكة، عبر تأمين أفضل الخيارات لنزلائنا وضيوفنا من السوق المحلي والعالمي، وبما يعزز دور القطاع في تحقيق مستهدفات رؤية المملكة 2030”.

بدوره، عبّر الرئيس التنفيذي لشركة دور للضيافة سلطان بن بدر العتيبي عن أهمية هذه الاتفاقية، التي تؤكد على المكانة العريقة لشركة دور للضيافة في استقطابها لأهم وأكبر العلامات الفندقية. وقال: “شراكتنا مع أكور تؤكد على حرصنا المستمر على أن نستقطب أفضل خبرات الضيافة من العالم، وسيمثل منتجع ريكسوس علامة فارقة لمدينة جدة التي تميزت بطابعها السياحي الخاص على ساحل البحر الأحمر”.

من جهته عبر الرئيس التنفيذي في أكور لمنطقة الهند، الشرق الأوسط، افريقيا وتركيا مارك ويلز عن سعادته بهذه الاتفاقية، قائلاً: “سيقدم منتجع ريكسوس جدة، تجربة استثنائية في عالم الضيافة، عبر أجوائه الساحرة على ساحل البحر الأحمر مع إقامة فاخرة ومريحة للضيوف، وأنشطة ترفيهية مشوقة. إنه أول مشروع من ريكسوس في المملكة، ونأمل أن البداية لسلسلة مشاريع أخرى تتم تطويرها بالتعاون مع دور على مستوى المملكة. ومع تواجد أكور في المملكة سيتعزز هذا التعاون، مما يخدم تلبية الطلب المتزايد على منتجات الضيافة الفاخرة، بالتزامن مع المبادرات والمشاريع الكبرى التي تم إطلاقها لتعزيز قطاعي السياحة والترفيه في المملكة”.

 منتجع ريكسوس جدة 247 وحدة سكنية، منها 174 غرفة و73 فيلا، وعدداً من المرافق الفخمة، إضافة إلى قاعة احتفالات رئيسية و3 قاعات اجتماعات، ونادٍ صحي للسيدات والرجال، ومركز تجميل، ومركز للياقة البدنية، ونادي متكامل للاطفال ، وعدد من المسابح.  إلى جانب المسطحات الخضراء الشاسعة، وشواطئ رملية ذات إطلالة خلابة، مارينا، وبلازا مطلة على البحر الأحمر.

{:}

 34 total views,  1 views today