{:en}Farnek Installs Remote IoT Solution at Select Aster Facilities in UAE{:}{:ar}فارنك تطلق حل المراقبة عن بعد باستخدام إنترنت الأشياء على مرافق مختارة من أستر في دولة الإمارات{:}

{:en}

Hi-tech initiative will monitor energy demand, room temperature and footfall providing data analytics in real time across 5 Aster Clinics and 21 Aster Pharmacies

Dubai, United Arab Emirates

Leading UAE-based smart and green facilities management (FM) company Farnek, has launched its remote monitoring solution using the Internet of Things (IoT) with a pilot project at select Aster facilities in UAE.

Sensors, located at the select Aster pharmacies and clinics, will record temperature changes and energy consumption based on current voltage, amongst other data which includes footfall. These statistics are then collated by a remote management system, which provides live readings for Farnek technicians.

The data is then subsequently driven by Machine Learning (ML) and an artificial intelligence (AI) based analytical platform, producing timely alerts, analytical reports and dashboards utilised for day-to-day and predictive maintenance, forecasting and planning.

Thresholds can then be set and benchmarked against similar facilities and assets and if there is a breach of those standards, alerts are sent in real time to a 24/7 command centre and technical teams who by using mobility solutions can take appropriate action. The platform also uses encryption protocols safeguarding the data with bank grade security.{:en}Farnek Installs Remote IoT Solution at Select Aster Facilities in UAE{:}{:ar}فارنك تطلق حل المراقبة عن بعد باستخدام إنترنت الأشياء على مرافق مختارة من أستر في دولة الإمارات{:}

“Introduction of the smart system at these select facilities will enable us to set a model for IoT enabled facilities management aimed at bringing in energy efficient and effective management which would enhance a customer’s experience with Aster. With plans to extend the set-up to all Aster clinics, pharmacies and hospitals, the introduction is in alignment with Aster’s ESG goals,” said Hanie Abdul Sathar, Director of EuroHealth Systems – managing the project for Aster.

The project highlights how we can provide practical business intelligence to our customers and as such add real value to our market proposition. Data about footfall, can be extremely valuable to our clients. If they correlated footfall with revenue and product portfolio over regular periods and benchmarked that with other stores in different locations, it could initiate changes in stock ordering or opening times. It could also help managers plan their staffing requirements to cover heavy demand periods,” said Markus Oberlin, CEO, Farnek.

This is an extremely exciting juncture for FM. It is where ML and AI come into play as we are harnessing big data from all participating Aster locations. That immediately gives us a valuable benchmark,” commented Kelvin Vargheese, Senior Director – Total Facilities Management, Farnek.

With measurement thresholds agreed and set, if the temperature goes beyond a certain point, we know exactly where the problem is and a maintenance team can be dispatched to rectify the issue, unless the external variables are in question. This is the future of predictive facilities management,” he added.

{:}{:ar}سيقوم حل هايتك بمراقبة الطلب على الطاقة ودرجة حرارة الغرفة والإقبال وتوفير تحليلات البيانات في الوقت الفعلي في 5 عيادات و21 صيدلية أستر

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 21 ديسمبر 2021: أطلقت شركة “فارنك” الرائدة في قطاع خدمات إدارة المرافق والابتكار والاستدامة والتي يقع مقرها في دولة الإمارات العربية المتحدة، حل المراقبة عن بعد باستخدام إنترنت الأشياء (IoT) مع مشروع تجريبي في مرافق أستر مختارة في الإمارات العربية المتحدة.

ستسجل المستشعرات الموجودة في صيدليات وعيادات أستر المختارة، التغيرات في درجات الحرارة واستهلاك الطاقة بناءً على الجهد الحالي، من بين البيانات الأخرى التي تتضمن الإقبال، ثم يتم بعد ذلك تجميع هذه الإحصائيات بواسطة نظام إدارة عن بعد، والذي يوفر قراءات مباشرة لفنيي شركة فارنك.

يتم بعد ذلك تشغيل البيانات من خلال التعلم الآلي والنظام الأساسي التحليلي القائم على تقنيات الذكاء الاصطناعي، مما ينتج عنه تنبيهات في الوقت المناسب وتقارير تحليلية تستخدم لوحات المعلومات للصيانة المحتملة والتنبؤ والتخطيط.

يمكن بعد ذلك تعيين العتبات وقياسها مقارنة بالمنشآت والأصول المماثلة، وإذا كان هناك خرق لتلك المعايير، فسيتم إرسال التنبيهات في الوقت الفعلي إلى مركز قيادة يعمل على مدار الساعة طوال أيام الأسبوع والفرق الفنية التي يمكنها باستخدام حلول التنقل اتخاذ الإجراء المناسب، حيث تقوم المنصة أيضًا باستخدام بروتوكولات تشفير لحماية البيانات بأمان على مستوى البنك.

وبهذه المناسبة، قال هاني عبد الستار، مدير شركة يورو هيلث سيستمز، الذي يدير مشروع أستر: “إن إدخال النظام الذكي في هذه المرافق المختارة سيمكننا من وضع نموذج لإدارة المرافق التي تدعم إنترنت الأشياء بهدف توفير إدارة فعالة للطاقة والتي من شأنها تعزيز تجربة العميل مع أستر، وذلك بالتزامن مع وجود خطط لتوسيع نطاق الإعداد ليشمل جميع عيادات أستر والصيدليات والمستشفيات تماشياً مع أهداف أستر البيئية والاجتماعية والحوكمة”.{:en}Farnek Installs Remote IoT Solution at Select Aster Facilities in UAE{:}{:ar}فارنك تطلق حل المراقبة عن بعد باستخدام إنترنت الأشياء على مرافق مختارة من أستر في دولة الإمارات{:}

بدوره، قال ماركوس أوبرلين، الرئيس التنفيذي لشركة فارنك: “يسلط المشروع الضوء على قدرتنا وإمكانياتنا في توفير ذكاء الأعمال العملي لعملائنا وبالتالي إضافة قيمة حقيقية إلى عرض السوق لدينا، فإذا ما تم ربط الإقبال بالإيرادات وحافظة المنتجات على مدى فترات منتظمة ومقارنة ذلك مع المتاجر الأخرى في مواقع مختلفة، عندها يمكن أن يشرع في إجراء تغييرات في ترتيب الأوراق المالية أو مواعيد العمل، كما يمكن أن يساعد أيضًا المدراء على تخطيط متطلبات التوظيف الخاصة بهم لتغطية فترات الطلب الكثيفة”.

من جهته، علٌق كيلفن فارغيز، مدير إدارة المرافق الشاملة لشركة فارنك قائلاً: “هذا منعطف مثير للغاية في قطاع إدارة المرافق، حيث أصبح يعتبر المكان الذي تلعب فيه تقنيات التعلم الآلي والذكاء الاصطناعي دورنا، ونقوم بتسخير البيانات الضخمة من جميع مرافق أستر المشاركة، والذي يمنحنا ذلك على الفور معيارًا عالي الجودة”

وأضاف فارغيس قائلاً: “مع الاتفاق على عتبات القياس وتعيينها، إذا تجاوزت درجة الحرارة نقطة معينة، فإننا نعرف بالضبط مكان المشكلة ويمكن حينها إرسال فريق صيانة لحل المشكلة، ما لم تكن المتغيرات الخارجية موضع تساؤل، وهذا هو ما يعد مستقبل إدارة المرافق التنبؤية”.{:}

 117 total views