{:en}TK Elevator wins Elevator World ‘Project of the Year 2022’ award for moving walks{:}{:ar}شركة تي كي ايليفيتور تحصد جائزة شركة إيليفيتور وورلد ’مشروع العام لعام 2022‘ للمماشي المتحرّكة.{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates (AETOSWireTK Elevator is pleased to once again receive Elevator World’s Project of the Year award. With its Taiyuan Botanical Garden project in Shanxi awarded “Project of the Year 2022” under the “Moving Walks” category, the company has been given this prestigious recognition consecutively in the award’s past three editions. Back in 2015 and 2016, award-winning implementation of its innovative and versatile moving walks solutions orinoco and iwalk in Dubai, UAE and Madinah, Saudi Arabia respectively, also secured for TK Elevator “Project of the Year” awards under the same “Moving Walks” category.

TK Elevator wins Elevator World ‘Project of the Year 2022’ award for moving walks

Occupying the site of a former coal mine, the Taiyuan Botanical Garden was transformed into a modern landscape park and museum by Austrian architect firm Delugan Meissl. Key features of this park include three domed greenhouses and a large terrace providing a panoramic view across the park. The highlight of the project is the moving walkway that extends through an opening through the roof of the entrance building, provided by TK Elevator.

The installation of a pair of TK Elevator’s orinoco moving walks at a 12-degree incline, 1000mm width, 11.85m height and 62.4m span in the sustainability-themed botanical garden not only sets a new record as the longest and highest (in terms of rise) moving walks installed by the company in China, but also showcases the exceptional build and aesthetic qualities of the German engineering capabilities of TK Elevator products.

“Customer satisfaction is of paramount importance to TK Elevator. As an iconic element of the park’s design and the sole entrance to the panoramic terrace, the orinoco moving walk was chosen by the customer for its proven track record in safety and reliability,” says Peter Walker, CEO at TK Elevator. “We are proud to show our entrepreneurial spirit and once again convince with our innovative mobility solutions.”

The award highlights TK Elevator’s continued achievement in providing and installing some of the most innovative and customer-centric mobility solutions across the globe. The award’s 2015 edition recognized TKE’s orinoco installation at the Dubai Mall Metro Link in Dubai, UAE; the company was again awarded in 2016 for its Prince Mohammad bin Abdulaziz International Airport iwalk project in Madinah, Saudi Arabia. Sharing the same high quality and safety standards with the orinoco, TK Elevator’s iwalk allows breakthrough pitless configuration that saves precious space, and makes possible easy and rapid installation for a wide range of applications.

COMPANY BLOG

www.urban-hub.com

ABOUT US

TK Elevator (formerly: thyssenkrupp Elevator)

With customers in over 100 countries served by 50,000 employees, TK Elevator achieved sales of around €8 billion in the fiscal year 2019/2020. Over 1,000 locations around the world provide an extensive network that guarantees closeness to customers. Over the past decades, TK Elevator has established itself as one of the world’s leading elevator companies and became independent since its sale by thyssenkrupp AG in August 2020. The company’s most important business line is the service business represented by over 24,000 service technicians. The product portfolio covers commodity elevators for residential and commercial buildings to cutting-edge, highly customized solutions for state-of-the-art skyscrapers. In addition, it also consists of escalators and moving walks, passenger boarding bridges, stair and platform lifts. Integrated cloud-based service solutions, such as the MAX platform, are gaining in importance. With these digital offerings, there are no limits to urban mobility anymore. TKE – move beyond.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

(“دبي، الإمارات العربية المتحدة (“ايتوس واير

 يسُرّ شركة “تي كي ايليفيتور” أن تعلن عن حصولها مجدّداً على جائزة مشروع العام المُقدّمة من شركة “إيليفيتور وورلد”.شكّل حصول مشروع حديقة تاي وان النباتية من شركة “تي كي ايليفيتور” في منطقة شانشي بالصين على جائزة “مشروع العام لعام 2022” ضمن فئة “المماشي المتحركة”، الجائزة المرموقة التي تحصدها الشركة للمرة الثالثة على التوالي. إذ سبق وحصد حلاّ “أورينوكو” و”آي واك”، الحائزان على جوائز واللذان تم تنفيذهما في دبي بالإمارات العربية المتحدة والمدينة المنورة بالمملكة العربية السعودية، جائزة “مشروع العام” المُقدّمة من “تي كي ايليفيتور” ضمن فئة “المماشي المتحركة” نفسها لعام 2015 و2016.

TK Elevator wins Elevator World ‘Project of the Year 2022’ award for moving walks

هذا وحُوّلت حديقة تاي وان النباتية، التي تشغل موقع منجم فحم سابقاً، إلى حديقة للمناظر الطبيعية ومتحف حديث من قبل شركة الهندسة المعمارية النمساوية “ديلوغين ميسل”. وأبرز ما تشتمل عليه هذه الحديقة هو ثلاث بيوت زجاجية زراعية مقبّبة وشرفة كبيرة توفّر إطلالة بانورامية عبر الحديقة. وأهم ما يميّز المشروع هو الممشى المتحرك من “تي كي إيليفيتور” والذي يمتد حتى فتحة في سطح مبنى الدخول.

وتم تركيب اثنين من مماشي “أورينوكو” المتحرّكة من شركة “تي كي ايليفيتور” بانحدار يبلغ 12 درجة، وعرض 1000 ملم، وارتفاع 11.85 متراً، واتساع 62.4 متراً في الحديقة النباتية التي تعبّر عن الاستدامة، في إنجاز يمثّل رقماً قياسياً جديداً باعتبارها أطول وأعلى الأحزمة الناقلة أو المماشي المتحركة (من حيث الارتفاع) التي قامت الشركة بتركيبها في الصين، ويسلّط الضوء أيضاً على البناء الاستثنائي والصفات الجمالية التي تتمتّع بها القدرات الهندسية الألمانية لمنتجات شركة “تي كي ايليفيتور”.

وقال بيتر والكر، الرئيس التنفيذي لشركة “تي كي ايليفيتور”، في معرض تعليقه على هذا الأمر: “يمثل رضا العملاء أهمية قصوى بالنسبة إلى شركة ’تي كي ايليفيتور‘. اختار العميل ممشى ’أورينوكو‘ المتحرك، الذي يُعتبر العنصر الشهير في تصميم الحديقة والمدخل الوحيد إلى الشرفة البانورامية، بفضل سجله الحافل المشهود في السلامة والموثوقية”. وأضاف: “نعرب عن فخرنا بإظهار الروح القيادية التي نتمتّع بها في شركتنا وتمكّننا من اقناع الناس مرة أخرى بحلول التنقل المبتكرة”.

تسلّط الجائزة الضوء على الإنجازات المستمرة لشركة “تي كي ايليفيتور” في توفير وتركيب بعض حلول التنقل الأكثر ابتكاراً والتي تركز على العملاء في جميع أنحاء العالم. وتجدر الإشارة إلى أنّه تم الاعتراف بجهاز “أورينوكو” من شركة “تي كي إي” المُثبّت في في شبكة مترو “دبي مول” في مدينة دبي بالإمارات العربية المتحدة ضمن جوائز عام 2015. وحصدت الشركة مرّة أخرى هذه الجائزة عام 2016 عن مشروع “آي واك” المُثبّت في مطار الأمير محمد بن عبد العزيز الدولي في المدينة المنورة بالمملكة العربية السعودية. ويتيح مشروع “آي واك” المُقدّم من شركة “تي كي ايليفيتور”، والذي يتمتّع بنفس معايير الجودة والسلامة العالية كتلك التي يقوم عليها مشروع “أورينوكو”، إمكانية التكوين على السطح دون الحاجة إلى الحفر بطريقة متطوّرة وسلسة توفّر مساحة كبيرة، كما يُسهّل التثبيت السهل والسريع لمجموعة واسعة من التطبيقات.

من نحن

لمحة عن شركة ” تي كي ايليفيتور (المعروفة سابقاً باسم: ” تيسن كروب اليفيتور” )

استطاعت “تي كي ايليفيتور”، من خلال الخدمات التي قدّمها 50 ألف موظفاً يعملون لديها في أكثر من 100 دولة تحقيق مبيعات بلغت نحو 8 مليار يورو في السنة المالية 2019/2020. كما نجحت في توفير شبكة واسعة تضمن قربها من العملاء من خلال أكثر من 1,000 موقع حول العالم. وعلى مدى العقود السابقة، رسّخت “تي كي ايليفيتور” مكانتها كإحدى الشركات الرائدة في مجال المصاعد عالمياً، وأصبحت شركة مستقلة منذ أن باعتها شركة “تيسن كروب إيه جي” في أغسطس 2020. وتُعد أعمال الصيانة من أهم أعمال الشركة، إذ يُمثّلها أكثر من 24 ألف خبير فني. وتغطي حافظة “تي كي ايليفيتور” مجموعة مختلفة من المنتجات تشمل المصاعد الخاصة بالمباني السكنية والتجارية وكذلك الحلول المتطورة والمخصصة لناطحات السحاب الحديثة. وإضافةً إلى ذلك، تضمّ حافظة منتجاتنا مجموعة من منتجات السلالم والمماشي المتحركة وجسور صعود الركاب للطائرات ومصاعد السلالم والمنصات. وتكتسب حلول الخدمات والصيانة المتكاملة والقائمة على السحابة الرقمية، مثل منصة “ماكس”، أهمية كبيرة. بفضل هذه العروض الرقمية، لم تعد هناك حدود للتنقل العصري بعد الآن. “تي كي إي” تخطّى حدود التنقلّ.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 2 total views,  2 views today