{:en}Ecoppia Reaches an Unprecedented Milestone Crossing 3,000MW of Global Projects{:}{:ar}إيكوبيا تحقق إنجازاً غير مسبوق من خلال حافظة من المشاريع العالمية بقدرة انتاجية تفوق 3000 ميجاواط{:}

{:en}TEL AVIV, Israel–(BUSINESS WIRE/ AETOSWire)– Ecoppia (TASE: ECPA), world’s leader in robotic cleaning solutions for photovoltaic solar, announces today yet another major achievement, presenting an unmatched project portfolio of 3,000MW, cleaning over 4.8 billion panels till date.

{:en}Ecoppia Reaches an Unprecedented Milestone Crossing 3,000MW of Global Projects{:}{:ar}إيكوبيا تحقق إنجازاً غير مسبوق من خلال حافظة من المشاريع العالمية بقدرة انتاجية تفوق 3000 ميجاواط{:}

This significant milestone aligns with Ecoppia’s global expansion activities into new geographies, answering the burning need for truly autonomous robotic solutions in dry regions. With tariffs constantly falling every year while solar sites’ capacity continues to increase Ecoppia’s portfolio of robotic solutions provides site owners an optimal way to drastically lower O&M expenses, while ensuring continuous peak production.

According to the UN, 2.3 billion people live in water-stressed countries, meanwhile, the fact remains that the vast majority of large-scale solar sites are geographically located in arid areas, suffering from excessive soiling, dust storms and a lack of water resources. Ecoppia’s water-free solutions ensures peak solar energy production does not imply spent of precious water resources.

In fact, since inception, Ecoppia had directly saved over 6 billion liters of water, in the most arid regions on the globe, and is projected to save over 100 billion liters of water by 2030.

“We are proud to have reached this important milestone, while continuing to exceed customer expectations even during this world pandemic. This great landmark recognizes Ecoppia’s contribution to the expansion of the solar industry to even the most remote and challenging locations” said Jean Scemama, CEO of Ecoppia. “Ecoppia continues to proceed full steam ahead to 2022, launching a new robotic platform and remaining at the forefront of the solar automation”.

About Ecoppia

With over 16GW of agreements, Ecoppia (TASE: ECPA) is a pioneer and world leader in robotic solutions for photovoltaic solar. Ecoppia’s cloud-based, water-free, autonomous robotic solutions remove soil from solar panels daily, leveraging sophisticated technology and advanced Business Intelligence capabilities. Remotely managed and controlled, the Ecoppia platform allows solar sites to maintain peak performance with minimal costs and human intervention. Ecoppia’s proprietary algorithms and robotic solutions make day-to-day O&M at solar sites safer, more efficient and more reliable. Publicly held and backed by prominent international investment funds, Ecoppia works with the largest energy companies across the globe, cleaning millions of solar panels every day. For more information, visit www.ecoppia.com

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

تل أبيب، إسرائيل-(بزنيس واير/ “ايتوس واير“): أعلنت اليوم شركة “إيكوبيا“، الرائدة عالميّاً في مجال حلول التنظيف الروبوتية لمواقع الطاقة الشمسيّة الكهروضوئية، عن تحقيق إنجاز رئيسي آخر، من خلال تقديم حافظة مشاريع منقطعة النظير تبلغ طاقتها 3000 ميجاواط، تعمل على تنظيف أكثر من 4.8 مليار لوح من الألواح الشمسية حتى اليوم.

{:en}Ecoppia Reaches an Unprecedented Milestone Crossing 3,000MW of Global Projects{:}{:ar}إيكوبيا تحقق إنجازاً غير مسبوق من خلال حافظة من المشاريع العالمية بقدرة انتاجية تفوق 3000 ميجاواط{:}

يتوافق هذا الإنجاز الهام مع أنشطة التوسع العالمية التي اضطلعت بها شركة “إيكوبيا” في مناطق جغرافية جديدة، بهدف تلبية الحاجة الملحة إلى حلول روبوتية مستقلة بالكامل في المناطق الجافة. وبالتزامن مع انخفاض تعرفة الطاقة باستمرار سنوياً، والزيادة المتواصلة في قدرات مواقع انتاج الطاقة الشمسية، تتولى حافظة الحلول الروبوتية من “إيكوبيا” تزويد مالكي المواقع بوسيلة مثالية لخفض نفقات التشغيل والصيانة بشكل كبير، مع ضمان استمرار الحدّ الأقصى من الإنتاج.

ووفقًا للأمم المتحدة، يعيش 2.3 مليار شخص في بلدان تعاني من شح المياه، وفي الوقت نفسه، تبقى الحقيقة أن الغالبية العظمى من مواقع الألواح الشمسية واسعة النطاق تقع جغرافيًا في مناطق قاحلة، وتعاني من التلوث المفرط والعواصف الترابية وشح الموارد المائية. بالتالي، تضمن حلول “إيكوبيا” التي لا تستخدم المياه ألا تعني عملية إنتاج الحدّ الأقصى من الطاقة الشمسية إستنزاف موارد المياه الثمينة.

في الواقع، منذ تأسيسها، ساهمت “إيكوبيا” بشكل مباشر في توفير أكثر من 6 مليارات لتر من المياه، في أكثر المناطق جفافاً في العالم، ومن المتوقع أن توفر أكثر من 100 مليار لتر من المياه بحلول العام 2030.

وفي هذا السياق، قال جان سكيماما، الرئيس التنفيذي لشركة “إيكوبيا”: “نحن نفخر بوصولنا إلى هذا الإنجاز الهام، مع الاستمرار في تجاوز توقعات العملاء حتى في مرحلة تفشي جائحة ’كوفيد-19‘ حول العالم. يشكّل هذا الإنجاز الرائع اعترافاً بمساهمة ’إيكوبيا‘ في توسيع قطاع الطاقة الشمسية حتى في المواقع النائية وصعبة الوصول.” وأضاف: “تمضي ’إيكوبيا‘ قدماً بكامل طاقتها نحو العام 2022، من خلال إطلاق منصة روبوتية جديدة والبقاء في طليعة حلول أتمتة الطاقة الشمسية.”

لمحة عن “إيكوبيا”

تُعدّ “إيكوبيا” (المدرجة في بورصة تل أبيب تحت الرمز TASE: ECPA) شركة رائدة عالميّاً في مجال الحلول الروبوتية لوحدات الطاقة الشمسيّة الكهروضوئية لديها أكثر من 16 جيجاواط من الاتفاقيّات الموقعة. وتعمل الأنظمة الروبوتية الآلية القائمة على السحابة والتي لا تستخدم المياه من “إيكوبيا” على إزالة الغبار عن الألواح الشمسيّة على أساس يومي، مستفيدة من التكنولوجيا المتطوّرة والقدرات المتقدمة للمعلومات الخاصة بالأعمال. وتسمح منصّة “إيكوبيا” التي تتم إدارتها والتحكم بها عن بعد بالحفاظ على الأداء المتفوّق بأدنى مستوى من التكاليف والتدخل الإنساني. وتساهم الخوارزميات والحلول الروبوتية مسجلة الملكيّة من “إيكوبيا” بجعل عمليّات التشغيل والصيانة اليوميّة في مواقع الألواح الشمسيّة أكثر أماناً وفعاليّة وموثوقيّة. تعدّ “إيكوبيا” شركة مملوكة من القطاع العام وتحظى بدعم مجموعة بارزة من الصناديق الاستثماريّة العالميّة، وهي تعمل مع أكبر شركات الطاقة حول العالم، على تنظيف ملايين الألواح الشمسيّة كلّ يوم. للاطلاع على المزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.ecoppia.com.

إنّ نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: “ايتوس واير

{:}

 95 total views,  3 views today