{:en}CE-Ventures leads Pre-Series B Round of revolutionary Ayurvedic platform NirogStreet{:}{:ar}الهلال للمشاريع الناشئة تقود جولة ما قبل التمويل من السلسلة B لصالح منصة الأيورفيدا المبتكرة “نيروغ ستريت”{:}

{:en}DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES. – (AETOSWire)

The rising threat of the Covid-19 Omicron variant has once again prompted countries in the Middle East and globally to focus on preventive healthcare, with a key emphasis on the need to mainstream Ayurveda. Public healthcare experts are of the opinion that holistic medicine is the best way to ensure universal health coverage and prevent the spread of newly emerging diseases across the globe.

CE-Ventures leads Pre-Series B Round of revolutionary Ayurvedic platform NirogStreet

With CE-Ventures, the corporate venture capital platform of Crescent Enterprises, and Japan-based ICMG Partners taking the lead, US$ 4 million has been raised in the Pre-Series B Round for tech platform NirogStreet. The funds will be used to innovate service and product offerings for Ayurvedic doctors and to scale up and strengthen operations.

Tushar Singhvi, Deputy CEO and Head of Investments at Crescent Enterprises, commented: “We are excited to embark on this journey with NirogStreet. The company has demonstrated the immense value and opportunity within the Ayurvedic market, which is projected to reach US$ 9.5 billion by 2024, as well as the limitless possibilities that tech-enabled solutions can offer. I believe that by pooling our experience and talents together, we will make a powerful team. CE-Ventures looks forward to a fruitful partnership; one that will champion the growth of NirogStreet both within the core market in India and outwards into the MENA region.”

NirogStreet, India’s first and one of the world’s fastest growing technology-led Ayurvedic doctor platforms, offers a seamless service to more than 50,000 doctors on its peer-to-peer learning, electronic health record and B2B e-commerce platform. With US$ 4 million in new funding led by CE-Ventures, the company aims to boost its presence in India and make a mark by bridging the gap between Ayurvedic doctors, patients and quality medicines on a tech-enabled and trustworthy platform. The company eyes expansion into the MENA region leveraging the region’s fast growth that is driven by a high level of digital connectivity and a large and young tech-savvy population.

Ram N Kumar, Founder and CEO of NirogStreet said:The world has started admiring Ayurveda as their first call for preventive healthcare. We are confident that our continuous efforts in mainstreaming Ayurveda have started conversations, rebuilt perceptions, and offered reassurance that this most effective and ancient medicine is a gift from India to the world.”

He added: “We are preparing ourselves to become the world’s fastest growing healthcare company. With such visionary investors on board, we are rapidly moving towards our goal of transforming the global health care landscape.”

 The digitization of Ayurvedic healthcare has become the need of the hour. The global Ayurvedic fraternity is finding NirogStreet extremely valuable to seamlessly connect with their patients and gain easy access to high quality medicines along with a high-level exposure to evidence-based knowledge.

CE-Ventures targets startups that offer synergies with Crescent Enterprises’ operations across supply chain management tech, medical tech, enterprise software as a service (SaaS), and niche consumer emerging tech. It has invested to date AED 580 million across 43 start-ups and venture capital funds in the MENA region and globally. Earlier this year, CE-ventures announced its plans to increase its investments in start-ups to AED 1 billion ($272 million) by 2022. Some of its portfolio companies include Kitopi, the world’s leading managed cloud kitchen and the MENA’s fastest unicorn, FreshtoHome, India’s largest seafood and meat e-commerce delivery platform, and Tarabut Gateway, the MENA’s largest Open Banking platform.

*Source:AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة 

دفع التهديد المتزايد لفيروس أوميكرون المتحول البلدان في الشرق الأوسط والعالم أجمع مرة أخرى إلى التركيز على الرعاية الصحية الوقائية، وأبرز بالتحديد الحاجة إلى التوعية بطب الأيورفيدا وتعميمه، إذ يرى خبراء الصحة العامة أن الطب الشمولي هو الطريقة الأمثل لضمان التغطية الصحية الشاملة ومنع انتشار الأمراض المستجدة في جميع أنحاء العالم.

CE-Ventures leads Pre-Series B Round of revolutionary Ayurvedic platform NirogStreet

وبقيادة الهلال للمشاريع الناشئة، منصة رأس المال الاستثماري المؤسسي لشركة الهلال للمشاريع، وICMG Partners اليابانية، جمعت منصة “نيروغ ستريت” التكنولوجية 4 ملايين دولار أمريكي في جولة ما قبل التمويل من السلسلة B، وستوظف هذا التمويل في ابتكار خدمات ومنتجات جديدة لأطباء الأيورفيدا ولتوسيع نطاق عملياتها وتعزيزها.

وقال توشار سينغفي، نائب الرئيس التنفيذي ورئيس الاستثمارات في شركة الهلال للمشاريع، “نحن متحمسون لخوض هذه التجربة الفريدة مع “نيروغ ستريت”، التي برهنت القيم الهائلة والفرص المهمة الكامنة في سوق الأيورفيدا الذي من المتوقع أن يصل إلى نحو 9.5 مليار دولار بحلول العام 2024، بالإضافة إلى الاحتمالات غير المحدودة التي يمكن أن توفرها الحلول القائمة على التكنولوجيا”.

وتابع: “أنا على يقين أننا سنشكل فريقًا قويًا بتكامل خبراتنا ومواهبنا، وتتطلع الهلال للمشاريع الناشئة إلى هذه الشراكة المثمرة التي ستدعم نمو “نيروغ ستريت” داخل سوقها الرئيسية في الهند وخارجها أيضاً في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا”.

تقدم “نيروغ ستريت”، وهي أول منصة تكنولوجية لخدمات الأيورفيدا الطبية في الهند والأسرع نمواً في العالم، خدمات سلسة لأكثر من 50 ألف طبيب تشمل التعلم من النظراء في المجال، والسجلات الصحية الإلكترونية، ومنصة التجارة الإلكترونية B2B. ومع التمويل الجديد الذي حصدته الشركة بقيمة 4 ملايين دولار بقيادة الهلال للمشاريع الناشئة، تهدف الشركة إلى تعزيز وجودها وأثرها في الهند بسد الفجوة بين أطباء الأيورفيدا والمرضى وبتسهيل الحصول على الأدوية عالية الجودة على منصتها التكنولوجية الموثوقة. وتتطلع الشركة إلى التوسع في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، مستفيدةً من النمو السريع في المنطقة الناتج عن تزايد الاتصال الرقمي فيها وتوسع شريحة شبابها الضليعين بمجال التكنولوجيا.

وقال رام إن كومار، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة “نيروغ ستريت”: “لقد بدأ العالم بتقدير قيمة مجال الأيورفيدا وإدراك أهميته كإجراء وقائي أول، ونحن على ثقة من أن جهودنا المستمرة لتعميم الأيورفيدا قد حفّزت العديد من الحوارات عن هذا المجال وغيرت وجهات النظر وطمأنت الجميع بالمقومات المذهلة وشديدة الفعالية لهذا الطب العريق الذي تقدمه الهند هدية إلى العالم.”

وأضاف: “نحن على أهبة الاستعداد لأن نصبح شركة الرعاية الصحية الأسرع نموًا في العالم، وبتعاوننا مع مستثمرينا وما يقدمونه لنا من خبرات ورؤى نيرة، نخطو خطى سريعة وواثقة نحو هدفنا المتمثل للارتقاء بقطاع الرعاية الصحية في العالم أجمع.”

لقد أصبحت رقمنة طب الأيورفيدا حاجة ملحّة في زمننا الحالي، وترى جمعية الأيورفيدا العالمية في “نيروغ ستريت” قيمةً هائلةً إذ تسهل هذه المنصة التواصل مع المرضى وإمكانية الحصول على الأدوية عالية الجودة، كما أنها توفر مصادر وموارد معرفة عالية المستوى تقوم على الأدلة.

ويُذكر أن الهلال للمشاريع الناشئة تستثمر في الشركات الناشئة التي تتماشى أعمالها مع عمليات الهلال للمشاريع وتعزز وظائف الشركة عبر تكنولوجيا إدارة سلسلة التوريد، والتكنولوجيا الطبية، وبرامج المؤسسات كخدمة (SaaS)، والتكنولوجيا الاستهلاكية الناشئة المتخصصة، وقد استثمرت حتى الآن 580 مليون درهم إماراتي في 43 شركة ناشئة وصناديق رأس المال الاستثماري في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا والعالم. وفي وقت سابق من هذا العام، أعلنت شركة الهلال للمشاريع الناشئة عن خططها لزيادة استثماراتها في الشركات الناشئة إلى مليار درهم إماراتي (272 مليون دولار) بحلول العام 2022. ومن شركات محفظة الهلال للمشاريع الناشئة “كيتوبي”، المطبخ السحابي الرائد عالميًا وأسرع شركة ناشئة تكتسب صفة اليونيكورن في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، و”فريش تو هوم”، أكبر متجر إلكتروني للمأكولات البحرية واللحوم في الهند، و”بوابة ترابط”، وهي أكبر منصة مصرفية مفتوحة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}