{:en}Expo 2020 passes half-way mark, with just 87 days left to enjoy the world’s most global gathering{:}{:ar}إكسبو 2020 دبي يتجاوز نصف مدته وفرصة لا تفوّت للاستمتاع بأكبر تجمع عالمي خلال الـ 87 يوم الباقية{:}

{:en}

 Three-month visits approach 9 mln, buoyed by Golden Jubilee, festive celebrations

·      Season Passes generate almost half of all visits, with repeat visits at 3.5 million

·      Expo welcomes 8,900+  government officials, stages 17,724 events since October

DUBAI, 4 January 2022 – Expo 2020 Dubai has recorded 8,958,132 visits during its first three months, boosted by a slate of spectacular events across the December festive season and with more world-class sport, music and cultural performances expected in the second half of its six-month run.

From October to December 2021, Expo hosted a total of 8,902 government leaders, including ministers, presidents, prime ministers and heads of state – all speaking at numerous official events, including Expo National Days, which provide a unique opportunity to spotlight a nation’s culture, achievements, pavilion and event-time programming.

Almost half of all visits (47 per cent) have been generated by Expo’s Seasons Passes, with the number of repeat visits to Expo in the first three months reaching 3.5 million – a reflection of the myriad of experiences that require more than one visit.

Her Excellency Reem Al Hashimy, UAE Minister for International Cooperation and Director General of Expo 2020 Dubai, said: “We enter a new year having built solid friendships that will enable us to drive urgent action on some of the greatest challenges facing us all.

“Our latest figures are testament to the determination and hard work of everyone involved in Expo as we pass our half-way mark. And with the health, safety and wellbeing of everyone continuing to be of the highest priority, the numbers also reflect the strength of our ongoing stringent COVID-19 safety measures, which continue to protect visitors, staff and Expo participants alike.”

December highlights included jaw-dropping fireworks and electrifying New Year’s Eve sets from world-renowned DJs Armin van Buuren and Dmitri Vegas. The celebrations topped an incredible month that began with the UAE’s Golden Jubilee and included a show-stopping performance from Alicia Keys and a concert from A.R. Rahman – his first in almost two years.

With just 87 days left, each jam-packed with more amazing experiences – from a visit from British boxing star Anthony Joshua on 5 January to the first ever Global Goals Week to be held outside New York later this month – visitors are encouraged to grab their tickets as soon as possible.

Between 1 October and 31 December, almost one third (30 per cent) of all visitors came from outside the UAE, with the top international visitor countries including India, Germany, France, the UK, the USA, Russia and Saudi Arabia.إكسبو 2020 دبي يتجاوز نصف مدته وفرصة لا تفوّت للاستمتاع بأكبر تجمع عالمي خلال الـ 87 يوم الباقية

Many people also continue to travel to the site using RTA transport, honouring Expo 2020’s sustainability subtheme. Between 1 October and end-December, almost 675,000 rides were made to and from the site using taxis, more than a million trips were made on the free Expo Rider bus service, and more than 3.4 million users entered and exited Expo via the Dubai Metro.

Expo 2020’s virtual visitation crossed the 50 million mark, driven by the fantastic offering of Live@Expo, which enables visitors to take a bespoke live virtual tour through the site, as well as headline acts which have seen millions of viewers tune in from around the globe.

The Expo School Programme attracted 334,110 visits from private and public schools over 41 school days, representing around a third of the total student population in the UAE. The programme’s virtual series, Expo Adventures, saw visits soar to 3.9 million up to 31 December with students attending from more than 60 countries.

As the most significant global gathering to be held since the start of the pandemic, Expo 2020’s stringent COVID-19 safety measures are designed to protect everyone visiting and working on site. They include mask-wearing – indoors and outdoors – for visitors, staff and participants, and on-site PCR testing facilities for Country Pavilion staff, frontline workers, and entertainers.

All Expo and International Participant staff, volunteers, contractors and service providers must be vaccinated, while visitors ages 18 and above must present proof of any vaccination or a negative PCR test taken within the previous 72 hours.

{:}{:ar}• إكسبو 2020 يقترب من تسجيل 9 مليون زيارة في ثلاثة أشهر، عززها اليوبيل الذهبي، واحتفالات موسم الأعياد

• حققت التذاكر الموسمية مع الزيارات المتكررة لإكسبو قرابة نصف مجموع الزيارات، مسجلة 3.5 مليون زيارة

• إكسبو 2020 يرحب بأكثر من 8,900 مسؤول حكومي

دبي، 4 يناير 2022 – سجل إكسبو 2020 دبي 8,958,132 زيارة على مدار الثلاثة أشهر الأولى من انعقاده، بفضل قائمة من الفعاليات المذهلة على مدار موسم الأعياد في شهر ديسمبر، كما يعد زواره بالمزيد من العروض الرياضية، والموسيقية، والثقافية عالمية الطراز، والمُزمع انعقادها خلال النصف الثاني من فترة انعقاد الحدث الدولي المحددة بستة أشهر.

وفي الفترة من أكتوبر حتى ديسمبر 2021، استضاف إكسبو 2020 دبي ما مجموعه 8,902 قائد حكومي، منهم وزراء، ورؤساء دول، ورؤساء وزراء، وقادة دول- تحدثوا جميعهم في العديد من الفعاليات الرسمية، شملت فعاليات الأيام الوطنية في إكسبو، والتي توفر فرصة فريدة لتسليط الأضواء على ثقافة وإنجازات دولة بعينها، لا سيّما جناحها الخاص وجدول فعالياتها في فترة انعقاد الحدث الدولي.

وعلى مدار الثلاثة أشهر الأولى من انعقاد الحدث الدولي، حققت التذاكر الموسمية لإكسبو 2020 دبي، بالإضافة إلى الزيارات المتكررة لإكسبو، 2020 قرابة نصف مجموع الزيارات (47 بالمائة)، مسجلة 3.5 مليون زيارة – وهذا إن دلَّ على شيئ، فإنما يدلٌ على عدد لا يُحصى من التجارب التي تتطلب أكثر من زيارة لموقع الحدث الدولي.

وقالت معالي ريم الهاشمي، وزيرة الدولة لشؤون التعاون الدولي، المدير العام لإكسبو 2020 دبي: “لقد دخلنا عامنا الجديد، بعد أن نجحنا في بناء صداقات متينة ستمكّننا من إتخاذ إجراءات عاجلة بشأن بعض أكبر التحديات التي تواجهنا جميعا”.إكسبو 2020 دبي يتجاوز نصف مدته وفرصة لا تفوّت للاستمتاع بأكبر تجمع عالمي خلال الـ 87 يوم الباقية

وأضافت: “تمثل أحدث أرقامنا خير دليل على تصميم جميع المشاركين في إكسبو 2020، وعملهم الجاد، بينما نقطع نصف الطريق. ومع استمرار وضع صحة الجميع وسلامتهم ورفاهيتهم على قمة أولوياتنا، فإن الأرقام تعكس أيضا مدى قوة تدابير السلامة الصارمة التي نواصل تطبيقها للتصدي لوباء كوفيد-19، والتي تستمر في حماية زوار إكسبو 2020، وموظفيه، والمشاركين فيه على حد سواء”.

تضمنت أبرز الفعاليات في ديسمبر عروض الألعاب النارية المُبهرة، والعروض الموسيقية الرائعة في ليلة رأس السنة، التي قدماها المنسقان الموسيقيان (دي جي) المشهوران عالميا أرمن فان بورين، وديميتري فيغاس. توجت الاحتفالات شهرا رائعا، بدأ باحتفال دولة الإمارات العربية المتحدة بيوبيلها الذهبي، وضمّ عرضا مذهلا لـلمغنية “أليشيا كيز، وحفل لـلموسيقار “إيه آر رحمان”، هو الأول له منذ عامين.

مع تبقي 87 يوما فقط، كل منها عامر بالمزيد من التجارب المذهلة، بداية من زيارة الملاكم البريطاني أنطوني جوشوا يوم 5 يناير، وصولا إلى انعقاد أول أسبوع للأهداف العالمية يُقام على الإطلاق خارج مدينة نيويورك في نهاية هذا الشهر، ندعو جميع الزوار إلى شراء تذاكرهم في أقرب وقت ممكن.

في الفترة بين 1 أكتوبر و31 ديسمبر، قدم ما يقرب من ثلث إجمالي الزوار (30 في المئة) من خارج دولة الإمارات العربية المتحدة، حيث كان على رأس الدول التي جاء منها أكبر عدد زوار الهند، وألمانيا، وفرنسا، والمملكة المتحدة، والولايات المتحدة الأمريكية، وروسيا، والمملكة العربية السعودية.

امتثالا لموضوع الاستدامة بوصفه أحد المواضيع الفرعية التي يقوم عليها إكسبو 2020، فإن العديد من الزوار يواصلون استخدام وسائل النقل التابعة لهيئة الطرق والمواصلات للتنقل إلى موقع الحدث الدولي، وخلال الفترة التي تقع بين شهر أكتوبر ونهاية شهر ديسمبر، اُجري ما يقرب من 653,000 رحلة من وإلى الموقع باستخدام سيارات الأجرة، هذا وقد قامت حافلات إكسبو المجانية بأكثر من مليون رحلة، في حين دخل وخرج من إكسبو 2020 ما ينوف عن 3.4 مليون مستخدم مستقلين مترو دبي.

تجاوزت أعداد الزيارات الافتراضية لإكسبو 2020 حاجز الـ 50 مليون شخص، وكان لعروض إكسبو لايف الرائعة دور فعال في ذلك، والتي تُمكن الزائرين من القيام بجولة افتراضية حيّة عبر الموقع الإلكتروني والتي تكون مُتاحة حسب رغابتهم الخاصة ، مضافا إليها العروض الرئيسة التي كان لها دور في استقطاب ملايين المشاهدين من جميع أنحاء العالم.

شهدت السلسلة الافتراضية لبرنامج إكسبو للمدارس، مغامرات إكسبو، ارتفاعا في أعداد الزيارات، مُتجاوزة حاجز الـ 3.6 مليون زيارة، وذلك خلال الفترة الممتدة حتى 21 ديسمبر، والتي صاحبها حضور للطلبة من أكثر من 60 دولة. هذا وقد كان للموقع الإلكتروني لبرنامج إكسبو للمدارس، دور في استقطاب 334,110 زيارة من المدارس الخاصة والحكومية في الأشهر الثلاثة الأولى.

بوصفة أضخم حدث دولي من نوعه أُقيم منذ بداية الجائحة، يستمر إكسبو 2020 في اتخاذ تدابير وقائية مُشدّدة ضد وباء كوفيد-19، لضمان حماية كل شخص يزور الموقع ويعمل فيه. وهي تشمل الزام الزوار والموظفين والمشاركين ارتداء الكمامات، في الأماكن الداخلية والخارجية على حد سواء. فضلا عن توفر المرافق المعنية بإجراء اختبار الـ “بي سي آر” عبر أرجاء موقع الحدث الدولي لكل من موظفي أجنحة الدول والعاملين في الخطوط الأمامية والمجال الترفيهي.

إلزام جميع موظفي إكسبو 2020 من المشاركين الدوليين، والمتطوعين، والمتعاقدين، ومزودي الخدمات بالحصول على التطعيم، بينما يتعين على الزوار الذين تبلغ أعمارهم 18 عاما أو أكثر تقديم إثبات الحصول على التطعيم، أو تقديم نتيجة فحص (بي سي آر) سلبية، على أن يكون الفحص أُجري قبل 72 ساعة على الأكثر من موعد الزيارة.{:}