{:en}Expo 2020 Sri Lanka National Day highlights Sri Lanka’s post-pandemic tourism roadmap{:}{:ar}سريلانكا تسلط الضوء في يومها الوطني في إكسبو 2020 على خارطة السياحة بعد الوباء{:}

{:en}

  • Announces the destination is welcoming vaccinated as well as non-vaccinated tourists
  • Travel health & safety protocols implanted in line with the World Health Organization (WHO)
  • Awarded the ‘Safe Travel Stamp’ by the World Travel and Tourism Organization (UNWTO) and World Travel & Tourism Council

Buoyed on by a steady increase in tourist arrivals, Sri Lanka, with confidence and pride, presented the country’s tourism roadmap on the Expo 2020 Sri Lanka National Day which was celebrated on Monday, 03 January 2022, at the Expo Media Centre in Dubai.

Expo 2020 Sri Lanka National Day was led by Honourable G. L. Peiris, the Minister of Foreign Affairs, Honourable Prasanna Ranatunga, the Minister of Tourism & Aviation and Kimarli Fernando, Chairperson of Sri Lanka Tourism and Commissioner General for EXPO 2020 Dubai. The event shed light on Sri Lanka’s readiness for growth and revival of the Tourism industry post-pandemic. In addition, the National Day attracted visitors with colourful cultural performances performed at the Al Wasl Plaza situated at the Stage of Nations.{:en}Expo 2020 Sri Lanka National Day highlights Sri Lanka’s post-pandemic tourism roadmap{:}{:ar}سريلانكا تسلط الضوء في يومها الوطني في إكسبو 2020 على خارطة السياحة بعد الوباء{:}

Inbound tourism in Sri Lanka is booming due to the successful implementation of the vaccination programme. As a result, the country is witnessing a decline in COVID-19 infections, with over 85% of the eligible population from Sri Lanka’s 21.9 million being vaccinated. In addition, the administering of booster Pfizer vaccines is rapidly progressing, with priority being given to personnel from the travel industry.

During the event, Kimarli Fernando quoted, “Sri Lanka has recovered post-pandemic with confidence, and the country is now steadily moving forward, prioritising its tourism sector in the interests of the country and travel-hungry tourists. We are honoured to be awarded the ‘Safe Travel Stamp’ by the World Travel and Tourism Organization (UNWTO) and World Travel & Tourism Council in 2021.

The destination is fully operational and delighting vaccinated as well as non-vaccinated tourists, with a set of health & safety protocols to follow:

  • Vaccinated travellers do not need on-arrival PCR tests and can stay at any type of accommodation.
  • Not-vaccinated travellers need a Covid-19 test at the arrival and must stay in a ‘Flexible bio-bubble’ with all facilities of the hotels made available and the ability to visit approved tourist sites.
  • All visitors must pay local Covid-19 insurance of 12 USD with one month cover of 50,000 USD

To learn more about the COIVD-19 travel protocols, travellers can visit www.srilanka.travel/helloagain. Individuals planning to travel can apply for a tourist visa online by visiting www.eta.gov.lk.

Sri Lanka’s large forest cover accounts for around 30% of its landmass, and with waterways hidden inland, the country is a haven for those seeking to connect with their inner self to heal from the stresses of modern living. Recognised as one of the World’s Top Wellness Destinations in 2021 by the Global Wellness Institute, Sri Lanka is the perfect Wellness Getaway destination with Ayurveda treatment and Yoga meditation offered by most tourist resorts. In addition, there are forest lodges and hermitages where one can truly relax and find solace in being one with nature.

As a pearl of the Indian Ocean, Sri Lanka has unique cultural and geological features. Our country has shining blue water beaches, rich cultural heritage, National Parks and avenues for Adventurous outings. A holiday in Sri Lanka is no longer an on-screen experience due to a pandemic. We are open and greeting visitors with a warm Ayubowan!” added Kimarli Fernando to conclude the event.

Travellers planning a holiday to Sri Lanka can visit the Sri Lanka Pavilion in the Opportunity District at EXPO 2020 Dubai for more information and guidance. Visitors at the Pavilion can also relish a world-famous Ceylon Tea served with warm hospitality. Further, the Pavilion offers attractive prizes through a raffle draw, including airline tickets to Sri Lanka courtesy of Sri Lankan Airlines and exquisite gem-studded jewellery through Gem and Jewelry Authority.

 {:}{:ar}

  • أعلنت عن ترحيبها بالسياح الملقحين والغير ملقحين
  • تطبيق إجراءات الصحة والسلامة في قطاع السياحة بمعايير تتماشى مع منظمة الصحة العالمية
  • سريلانكا حائزة على “ختم السفر الآمن” من منظمة السفر والسياحة العالمية والمجلس العالمي للسفر والسياحة

قدمت سريلانكا بثقة وفخر، المدعومة بالزيادة المطردة في عدد السائحين الوافدين إليها، خارطة قطاع السياحة للبلاد خلال يومها الوطني في إكسبو 2020، الذي تم الاحتفال به يوم غد الاثنين الموافق 3 يناير 2022، في مركز إكسبو الإعلامي في دبي.

ترأس الاحتفال باليوم الوطني لمعرض إكسبو 2020 في سريلانكا، برئاسة معالي جي إل بيريس، وزير الخارجية السريلانكي، ومعالي براسانا راناتونجا، وزير السياحة والطيران، و كيمارلي فرناندو، رئيسة مجلس إدارة السياحة في سريلانكا والمفوض العام لمعرض إكسبو 2020 دبي. حيث ألقى الحدث الضوء على استعداد سريلانكا للنمو وإحياء صناعة السياحة بعد الوباء. بالإضافة إلى ذلك، استقطب اليوم الوطني الزوار من خلال العروض الثقافية الملونة التي أقيمت في ساحة الوصل بلازا الواقعة على مسرح الأمم.

تزدهر السياحة في سريلانكا بسبب التطبيق الناجح لبرنامج التطعيم. ونتيجة لذلك، تشهد البلاد انخفاضًا في إصابات كوفيد-19، حيث تم تطعيم أكثر من 85% من سكان سريلانكا البالغ عددهم 21.9 مليون نسمة. كما أن جهود إعطاء الجرعات المعززة من لقاح “فايزر” تحقق نتائج إيجابية مع إعطاء الأولوية للعاملين في قطاع السفر.

وعلقت كيمارلي فيرناندو، رئيسة مجلس إدارة السياحة في سريلانكا والمفوض العام لمعرض إكسبو 2020 دبي خلال الحدث قائلة: “سريلانكا تعافت بثقة بعد تفشي الوباء، وتتحرك البلاد الآن بثبات إلى الأمام، مع إعطاء الأولوية للعاملين في قطاع السياحة لما فيه من مصالح للبلاد والسياح الراغبين بالسفر. كما يشرفنا أن نحصل على “ختم السفر الآمن” من منظمة السفر والسياحة العالمية والمجلس العالمي للسفر والسياحة في عام 2021″.{:en}Expo 2020 Sri Lanka National Day highlights Sri Lanka’s post-pandemic tourism roadmap{:}{:ar}سريلانكا تسلط الضوء في يومها الوطني في إكسبو 2020 على خارطة السياحة بعد الوباء{:}

تعمل الوجهة بكامل طاقتها وترحب بالسياح الملقحين والغير ملقحين، وتطبيق إجراءات الصحة والسلامة التي يجب اتباعها وهي كما يلي:

  • لا يحتاج المسافرون الذين تم تلقيحهم إلى اختبارات تفاعل البوليميراز المتسلسل (PCR) عند الوصول ويمكنهم الإقامة في أي مكان يناسبهم.
  • يحتاج المسافرون الغير ملقحين إلى فحص كوفيد-19 عند الوصول ويجب عليهم البقاء في بما يسمى بـ “فقاعة بيولوجية آمنة” مع إمكانية الدخول إلى جميع المرافق التي تسمح بها إدارة الفندق والقدرة على زيارة المواقع السياحية المعتمدة.
  • يجب على جميع الزوار دفع تأمين محلي خاص بكوفيد-19 بقيمة 12 دولارًا أمريكيًا مع تغطية شهرية بقيمة 50 ألف دولار أمريكي

لمعرفة المزيد حول إجراءات كوفيد-19 للسفر، يمكنكم زيارة موقع www.srilanka.travel/helloagain. وبامكان الأفراد الذين يخططون للسفر التقدم بطلب للحصول على تأشيرة سياحة عبر الإنترنت من خلال زيارة موقع: www.eta.gov.lk.

تمثل مساحة الغابات في سريلانكا حوالي 30% من مساحة اليابسة، ومع وجود مجاري مائية في مداخل هذه المساحة، حيث تعد البلاد ملاذًا لأولئك الذين يسعون إلى العزلة مع أنفسهم للتعافي من ضغوط الحياة الحضرية. تم التعرف على سريلانكا كواحدة من أفضل الوجهات الصحية في العالم في عام 2021 من قبل المعهد العالمي للصحة، وهي الوجهة المثالية للعلاج مع جلسات الأيورفيدا واليوجا الذي توفرها معظم المنتجعات السياحية. بالإضافة إلى ذلك، يوجد أكواخ ونساك في الغابة حيث يمكن للزوار الاسترخاء والعثور على العزاء في كونه جزء مع الطبيعة.

وأضاف كيمارلي: “بصفتها لؤلؤة المحيط الهندي، تتمتع سريلانكا بسمات ثقافية وجيولوجية فريدة. تتمتع بلادنا بشواطئ مائية زرقاء لامعة وتراث ثقافي غني ومتنزهات وطنية وطرق للنزهات المغامرة. لم تعد عطلة في سريلانكا تجربة على الشاشة بسبب الوباء. نحن منفتحون ونحيي الزوار بأسلوب أيوبوان دافئ!”.

يمكن للمسافرين الذين يخططون لقضاء عطلة في سريلانكا زيارة جناح سريلانكا في منطقة الفرص في إكسبو 2020 دبي لمزيد من المعلومات والإرشادات حول رحلتهم. يمكن لزوار الجناح الاستمتاع بشاي سيلان المشهور عالميًا يتم تقديمه بضيافة دافئة. علاوة على ذلك، يقدم الجناح جوائز جذابة من خلال السحب على تذاكر الطيران إلى سريلانكا والمقدمة من الخطوط الجوية السريلانكية بالإضافة إلى المجوهرات الرائعة المرصعة بالأحجار الكريمة المقدمة من هيئة الأحجار الكريمة والمجوهرات.{:}

 148 total views,  4 views today