{:en}Consultation is key to digital success, experts say at start of Expo’s Travel and Connectivity Week{:}{:ar}أسبوع السفر والاتصال في إكسبو 2020 دبي: التشاور سِرّ نجاح التواصل الرقمي{:}

{:en}

DUBAI, 9 January 2022 – Consultation with key stakeholders across society, including the general public, is crucial to a successful digital connectivity strategy, experts noted at the opening session of Expo 2020 Dubai’s latest Theme Week, which focuses on travel and connectivity.

“In order to ensure our global community leaves no-one behind, policymakers need to find practical strategies to create equal opportunities, which includes bridging this digital divide,” said Joanna Abeyie MBE, Founder of consultancy firm Blue Moon, speaking as Master of Ceremonies for ‘Closing the Digital Divide’ – a string of sessions that marked the start of Travel and Connectivity Week.

Abeyie added: “National and local governments need to work with international organisations and civil society to take a bold step forward towards a greener, safer and more digitally-connected future.”

Her comments preceded ‘Committed to Connecting; Government Strategies to Increase Access’, the first of five sessions at the Nexus for People and Planet on Sunday. Moderated by Maha Muraish, Senior Vice President of Digital Transformation at Etisalat, the session focused  on governments’ strategies to increase access, their key role in closing the digital divide, and scalable innovations to widen connectivity.أسبوع السفر والاتصال في إكسبو 2020 دبي: التشاور سِرّ نجاح التواصل الرقمي

His Excellency Marc Hansen, Minister Delegate of Digitalisation, Luxembourg, said: “It’s really important to hear what the real problems are, from people who may be isolated from this digital world,” noting that Luxembourg’s strategy and national action plan for digital inclusion had been prepared following close consultations between ministers and discussions with associations and national non-governmental organisations (NGOs).

HE Hansen and Muraish were joined by Marushka Chocobar Reyes, Secretary of Government and Digital Transformation of the Presidency of the Council of Ministers, Peru, who spoke about ongoing digital connectivity efforts across the South American nation.

Travel and Connectivity Week, the sixth Theme Week in Expo’s Programme for People and Planet, will run until 15 January and feature a range of events, including a three-hour tech innovation session titled ‘Age of Disruption’ (Wednesday 12 January) to ‘Cultures in Conversation: A Cloud is Nobody’s’ (Saturday 15 January).

{:}{:ar}دبي، 09 يناير 2022 – أشار الخبراء في الجلسة الافتتاحية لأسبوع الموضوعات الأخير في إكسبو 2020 دبي، الذي يركز على السفر والاتصال، إلى أن التشاور مع الأطراف المعنية في المجتمع بمن فيهم عامة الناس، يعد أمرا بالغ الأهمية نحو استراتيجية اتصال رقمي ناجحة.

وقالت جوانا أبيي مباي، مؤسسة شركة الاستشارات “بلو مون”، في معرض حديثها بصفتها رئيسة مراسم الاحتفالات والتشريفات لأجل “سد الفجوة الرقمية”، وهي سلسلة من الجلسات التي دشنت بداية أسبوع السفر والاتصال: “من أجل ضمان ألا يختلف أحد عن الركب في مجتمعنا العالمي، فإن واضعو السياسات بحاجة إلى ابتكار استراتيجيات عملية لضمان تكافؤ الفرص والتي ينطوي عليها سد هذه الفجوة الرقمية”.

وأوضحت: “إن الحكومات الوطنية والمحلية بحاجة إلى العمل جنبا إلى جنب مع المنظمات الدولية والمجتمع المدني بهدف اتخاذ خطوة جريئة للمضي قدما إلى الأمام صوب مستقبل أكثر مراعاة للبيئة وأكثر أمانا وأكثر ترابطا رقميا”.

وشددت في تعليقاتها “ملتزمون بالتواصل؛ استراتيجيات حكومية لزيادة الوصول”، الجلسة الأولى ضمن خمس جلسات في ملتقى الإنسان وكوكب الأرض يوم الأحد. وقد أدارت الجلسة مها مورايش، نائب الرئيس الأول للتحول الرقمي في اتصالات، وركزت الجلسة على استراتيجيات الحكومات لأجل زيادة الوصول، ودورها الرئيسي في سد الفجوة الرقمية والابتكارات القابلة للتطوير لتوسيع نطاق الاتصال.أسبوع السفر والاتصال في إكسبو 2020 دبي: التشاور سِرّ نجاح التواصل الرقمي

وقال معالي مارك هانسن، الوزير المنتدب المكلف بالرقمنة في لكسمبورغ: “إنه لمن المهم حقا أن نتعرف على المشكلات الحقيقية من الأشخاص الذي قد يكونو في عزلة عن هذا العالم الرقمي”، مشيرا إلى أن استراتيجية لوكسمبورغ وخطة العمل الوطنية للإدماج الرقمي قد جرى إعدادهما عقب مشاورات عن كثب بين الوزراء وإجراء مناقشات مع الجمعيات والمنظمات غير الحكومية الوطنية.

وانضم إلى كلٍ من معالي هانسن ومورايش، ماروشكا شوكوبار رييس، سكرتيرة الحكومة والتحول الرقمي في رئاسة مجلس الوزراء في بيرو، والتي تحدثت عن جهود الاتصال الرقمي الدؤوبة في جميع أنحاء الدولة الواقعة في قارة أمريكا الجنوبية.

ويستمر أسبوع السفر والاتصال، وهو أسبوع الموضوعات السادس في إكسبو 2020 دبي ضمن برنامج الإنسان وكوكب الأرض حتى 15 يناير ويزخر بمجموعة من الفعاليات منها جلسة ابتكار تقني مدتها ثلاث ساعات بعنوان “عصر الاضطراب” (الأربعاء، 12 يناير) إلى جانب “حوار الثقافات”: السحابة ليست لأحد (السبت، 15 يناير){:}