{:en}Medlab Middle East to Return as a Standalone Event in 2023{:}{:ar}الإعلان رسمياً عن عودة إقامة معرض ميدلاب الشرق الأوسط كحدث مستقل في عام 2023{:}

{:en}

Informa Markets, organisers of Medlab Middle East, have announced the MENA region’s leading exhibition for the laboratory industry will return to a standalone event in 2023, following unprecedented demand from exhibitors and visitors for the 2022 edition of the show, which takes place at the Dubai World Trade Centre from 24-27 January 2022

Dubai, United Arab Emirates

  • Following overwhelming exhibitor and attendee demand for the 2022 showcase, Informa Markets have confirmed the 2023 edition of Medlab Middle East will take place as a standalone event from 6-9 February.
  • More than 400 laboratory exhibitors confirmed for Medlab Middle East 2022, a 100% increase from 2021.
  • The 2022 edition takes place from 24-27 January and is co-located with Arab Health.

Informa Markets, organisers of Medlab Middle East, have announced the MENA region’s leading exhibition for the laboratory industry will return to a standalone event in 2023, following unprecedented demand from exhibitors and visitors for the 2022 edition of the show, which takes place at the Dubai World Trade Centre from 24-27 January 2022.

As a result of the pandemic, Medlab Middle East and Arab Health Co-located in 2021 to provide a platform for both the laboratory and general healthcare industries to come together, reconnect and do business face-to-face in a safe and secure environment.{:en}Medlab Middle East to Return as a Standalone Event in 2023{:}{:ar}الإعلان رسمياً عن عودة إقامة معرض ميدلاب الشرق الأوسط كحدث مستقل في عام 2023{:}

However, following high-level demand from leading laboratory companies to showcase their offering in a dedicated space, and from attendees keen to capitalise on the latest laboratory releases, the event will now revert to a standalone format, with dates confirmed for 7-9 February 2023.

Tom Coleman, Exhibition Director of Medlab Middle East, said, “Advances in the medical laboratory have been pivotal in the defence against the continued threat that COVID-19 poses to industries around the world. Due to the speed at which the laboratory industry has responded to these threats by developing solutions, products and technology to counter the impact of the pandemic, we have seen a surge in companies wanting to showcase their latest innovations and from buyers eager to capitalise on these advances.”

As a result of this demand, following the 2022 edition of the show, which will be held from 24-27 January, Medlab Middle East will return as a standalone event in 2023 with a total of six halls, showcasing the latest innovations and new technologies being utilised in the laboratory industry.”

The 2022 edition of Medlab Middle East is expected to welcome more than 400 exhibitors, a 100% increase from 2021. Key players participating in this edition include Roche, Siemens, Beckman Coulter, Abbott, Biomerieux and Mindray. In addition to the growth in exhibitors, which is expected to increase to over 500 in 2023, country pavilions have risen from nine in 2021 to ten in 2022, with that figure expected to increase to 14 in 2023.

Fueling the surge in exhibitors is the anticipated growth in the global laboratory industry. According to the Global Clinical Laboratory Market  Analysis by test, end-user, by region, by country (2021 edition), the global laboratory market is expected to grow by a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 6% between 2021 and 2026, which puts the predicted value of the global laboratory market at US$ 33.07 billion by 2026.

The report attributed the growth rate to the increasing number of lifestyle-related ailments and chronic illnesses, and spurts of infectious diseases in different parts of the world.

The introduction of accurate and technologically advanced products, such as companion diagnostics, biochips, and microarrays, has bolstered the demand for early disease detection. Moreover, rapid technological advancements to enhance productivity and reduce costs are anticipated to boost the market further. These solutions offer clinicians maximum efficiency and minimum risk of errors, which has driven the uptake of services in the market.

As part of Informa’s commitment to providing the highest hygiene and safety levels, the 2022 edition of Medlab Middle East will again take place under the protocols introduced via the company’s Informa AllSecure health and safety mandate. The enhanced measures include 35 guidelines covering all aspects of cleaning and hygiene, social distancing measures, and the use of PPE, screening, and a track and trace in conjunction with local authorities.

{:}{:ar}

  • أكدت إنفورما ماركيتس أن نسخة 2023 من معرض ومؤتمر ميدلاب الشرق الأوسط ستقام كحدث مستقل في الفترة الممتدة من 6 إلى 9 فبراير 2023 في أعقاب الطلب الهائل من قبل الجهات العارضة للمشاركة في نسخة عام 2022 من الحدث
  • تم تأكيد مشاركة أكثر من 400 عارض في نسخة 2022 من المعرض، بزيادة 100٪ عن نسخة عام 2021
  • ستقام نسخة 2022 من المعرض كحدث مشترك مع معرض آراب هيلث في الفترة الممتدة من 24 إلى 27 يناير على أرض مركز دبي التجاري العالمي

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 10 يناير 2022: أعلنت شركة إنفورما ماركيتس، الجهة المنظمة لمعرض ومؤتمر ميدلاب الشرق الأوسط، أن المعرض الرائد في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا لصناعة المختبرات سيعود ليكون حدثاً مستقلاً في عام 2023، وذلك نتيجة الطلب غير المسبوق من قبل الجهات العارضة لنسخة 2022 من المعرض، والتي ستقام في الفترة الممتدة من 24 إلى27 يناير 2022 على أرضية مركز دبي التجاري العالمي.

هذا وقد تم إقامة كلاً من معرضي آراب هيلث وميدلاب الشرق الأوسط كحدث مشترك في عام 2021 نتيجة تفشي جائحة كوفيد-19 لتوفير منصة مثالية لكلٍ من قطاع الرعاية الصحية والمختبرات للاجتماع وإعادة الاتصال وممارسة الأعمال التجارية بشكل حضوري، ومع ذلك، وبعد ارتفاع الطلب بشكل غير مسبوق من قبل عارضي المختبرات، فسيعود تنظيم المعرض كحدث مستقل في الفترة الممتدة من 7 إلى 9 فبراير 2023.

وفي هذه المناسبة، قال توم كولمان، مدير المجموعة لمعرض “ميدلاب – إنفورما ماركيتس للرعاية الصحية في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا: ” إن تفشي جائحة كوفيد-19 كانت ولا تزال تشكل تهديداً على مختلف الصناعات والقطاعات في جميع أنحاء العالم، ومع ذلك ونظرًا للسرعة التي استجابت بها صناعة المختبرات لهذه التهديدات والآثار السلبية فقد قامت بتطوير منتجات لمواجهة تأثير جائحة كوفيد-19 والتغلب عليها، فقد شهدنا زيادة في الشركات التي تسعى لعرض أحدث ابتكاراتها على جمهورنا العالمي من خلال معرض ميدلاب الشرق الأوسط، ونتيجة لهذا الطلب المرتفع غير المسبوق من قبل العارضين فسيعود المعرض مرة أخرى كحدث مستقل في نسخة عام 2023 بإجمالي 6 قاعات يستعرض من خلالها أحدث الابتكارات والتقنيات الجديدة المستخدمة في صناعة المختبرات”.

ومن المتوقع أن تستقبل نسخة 2022 من معرض ميدلاب الشرق الأوسط أكثر من 400 عارض وبزيادة 100٪ عن نسخة عام 2021، ومن بين الشركات التي تم تأكيد مشاركتها رسمياً كلاً من: روش، سيمنز، بيكمان كولتر، أبوت، بيوميرو، ميندراي، والتي من المتوقع أن تزيد إلى أكثر من 500 شركة في عام 2023 بالإضافة إلى زيادة أعداد الجهات العارضة فقد زادت أعداد أجنحة الدول أيضاً من 9 أجنحة في نسخة عام 2021 إلى 10 أجنحة في نسخة عام 2022، ومن المتوقع أن يرتفع هذا الرقم ليصل إلى 14 جناح في نسخة عام 2023.

ويعتبر النمو المتوقع في صناعة المختبرات العالمية عاملاً حاسماً في زيادة أعداد العارضين، وذلك وفقًا لسوق المختبرات الطبية العالمية من خلال التحليل عن طريق الاختبار للمستخدم النهائي حسب المنطقة وحسب البلد لعام 2021،  حيث من المتوقع أن ينمو سوق المختبرات العالمية بمعدل نمو سنوي مركب يبلغ 6٪ بين عامي 2021 و 2026، مما يضع القيمة المتوقعة لسوق المختبرات العالمية عند 33.07 مليار دولار أمريكي بحلول عام 2026.{:en}Medlab Middle East to Return as a Standalone Event in 2023{:}{:ar}الإعلان رسمياً عن عودة إقامة معرض ميدلاب الشرق الأوسط كحدث مستقل في عام 2023{:}

ووفقًا للتقرير، فإنه يُعزى معدل النمو إلى زيادة عدد الأمراض المرتبطة بنمط الحياة والأمراض المزمنة وهجوم الأمراض المعدية على أجزاء مختلفة من العالم.

وأدى إدخال منتجات دقيقة ومتقدمة تقنيًا مثل التشخيصات المصاحبة والرقائق الحيوية والمصفوفات الدقيقة، إلى زيادة الطلب على الكشف المبكر عن الأمراض. وعلاوة على ذلك، فإنه من المتوقع أن تؤدي التطورات التكنولوجية السريعة لتعزيز الإنتاجية وخفض التكاليف إلى تعزيز السوق بشكل أكبر، حيث توفر هذه الحلول للأطباء كفاءة قصوى وأدنى حد من مخاطر الأخطاء، مما أدى إلى انتشار الخدمات في السوق.

الجدير بالذكر أنه سيتم انعقاد الحدث مرة أخرى كجزء من التزام إنفورما بتوفير أعلى مستويات النظافة والسلامة، بموجب اعتماد معيار «إنفورما- الجميع آمن» المخصص لمنطقة الشرق الأوسط، والذي يضم مجموعة تفصيلية من الإجراءات المحسنة، بهدف توفير أعلى مستويات النظافة والسلامة في جميع الأحداث، التي ستنظمها الشركة مستقبلاً، لضمان سلامة كل من الموظفين والحضور، حيث يتضمن معيار «إنفورما- الجميع آمن» 35 نقطة إرشادية، تغطي جميع جوانب التنظيف والنظافة الشخصية، مع التركيز على التنظيف المكثف قبل وأثناء وبعد الحدث، بالإضافة إلى توفير مرافق إضافية في جميع أنحاء المعرض لغسل اليدين، وتعقيمهما باستمرار.{:}

 351 total views