{:en}Napier Appoints New Chief Revenue Officer{:}{:ar}نابيير تعيّن رئيساً تنفيذياً جديداً لشؤون الإيرادات{:}

{:en}LONDON–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Napier, provider of leading anti-financial crime compliance solutions, has announced Kevin O’Neill has joined the fast-growing RegTech as Chief Revenue Officer (CRO) to help drive further growth across its global operations.

Napier Appoints New Chief Revenue Officer

With more than 25 years’ experience in technology and financial services, O’Neill comes to Napier having served as Global Head, Asset Management and Asset Servicing, and Head of EMEA Sales for Fenergo. He has also held senior positions at BNY Mellon and Royal Bank of Canada.

As CRO, O’Neill will be responsible for leading Napier’s new business growth plans, bringing its next generation SaaS financial crime solutions to the world’s leading financial services businesses, delivering superior customer experiences, and building the momentum that will allow Napier to achieve its ambitious growth objectives over the coming years.

Julian Dixon, founder and CEO at Napier, said: “We are thrilled to see Kevin take up the position of CRO. His deep knowledge of the financial services industry combined with his enormous experience in driving revenue growth will help us in achieving our ambitious plans for further expansion across all markets this year.”

Napier’s AI-enhanced platform for intelligent AML and financial crime compliance is the tool of choice for over 200 clients, including tier one banks, payment providers, FX, crypto and other financial institutions. The platform’s dynamic, modern operating environment helps drive efficiencies by transforming financial crime compliance from manually intense tasks to a fully automated operation in a highly intuitive and unified workspace.

The news follows the recent appointment of former HSBC COO Andy Maguire as Board Chair. Napier was also named a Rising Star by the RiskTech 100 and has appeared in both the 2022 Deloitte Fast 50 tech list and RegTech100.

O’Neill commented: “I am delighted to join the Napier team at this exciting stage in our growth trajectory. The financial services industry is realising the enormous benefits of next-generation AI & SaaS solutions to upgrade their financial crime operations. Napier’s solid foundations, with its extensive client base and technology that is leading transformation of the industry, makes it solution of choice for many of the world’s leading financial organisations. We can expect to see continued global growth as the power of our intelligent compliance solutions, including Transaction Monitoring, Transaction Screening, Client Screening, Risk-based Scorecard and Client Activity Review plays an even greater role in combatting financial crime.”

This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220117005478/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

لندن-(بزنيس واير/“ايتوس واير”): أعلنت شركة “نابيير“، مزوّدة الحلول الرائدة للامتثال لمكافحة الجرائم المالية، عن انضمام كيفن أونيل إلى شركة التكولوجيا التنظيمية سريعة النمو لتولي منصب الرئيس التنفيذي لشؤون الإيرادات بهدف المساعدة في تحقيق المزيد من النمو عبر عملياتها العالمية.

Napier Appoints New Chief Revenue Officer

وبعد أكثر من 25 عاماً من الخبرة في مجال التكنولوجيا والخدمات المالية، استُقدم أونيل إلى “نايبير” بعد أن شغل منصب الرئيس العالمي لإدارة الأصول وخدمة الأصول ورئيس شؤون المبيعات في شركة “فينيرجو” في منطقة أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا. كما تولى أيضاً مناصب قيادية عليا في شركة “بي إن واي ميلون” و”رويال بنك أوف كندا”.

وبصفته الرئيس التنفيذي لشؤون الإيرادات، سيكون أونيل مسؤولاً عن قيادة خطط نمو الأعمال الجديدة في شركة “نابيير”، وتوفير حلول البرمجيات كخدمة من الجيل التالي لمكافحة الجرائم المالية إلى شركات الخدمات المالية الرائدة في العالم، وتقديم تجارب عملاء عالية الجودة، وإحياء الزخم الذي سيتيح لشركة “نابيير” تحقيق أهدافها الطموحة في النمو خلال الأعوام المقبلة.

وقال جوليان ديكسون، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة “نابيير” في هذا السياق: “يسعدنا أن يشغل كيفن منصب الرئيس التنفيذي لشؤون الإيرادات. إذ إن معرفته العميقة بقطاع الخدمات المالية إلى جانب خبرته الهائلة في تحقيق النمو في الإيرادات ستساعدنا على تحقيق خططنا الطموحة المتمثلة في توسيع نطاق أعمالنا هذا العام لتشمل جميع الأسواق”.

هذا وتعد منصة “نابيير”، المعززة بواسطة الذكاء الاصطناعي لعمليات مكافحة غسل الأموال الذكية والامتثال لمكافحة الجرائم المالية، الأداة المفضلة لأكثر من 200 عميل، بمن فيهم مصارف الصف الأول ومزودي الدفع والمتداولين بالعملات الأجنبية والعملات المشفرة والمؤسسات المالية الأخرى. وتساعد بيئة التشغيل الديناميكية والحديثة الخاصة بالمنصة على زيادة كفاءة الأعمال عن طريق تحويل الامتثال لمكافحة الجرائم المالية من مهام معقدة يدوياً إلى عمليات مؤتمتة بالكامل في أماكن عمل موحدة وسهلة الاستخدام.

وتأتي هذه الأخبار في أعقاب القرار الصادر مؤخراً لتعيين آندي ماجواير، الرئيس التنفيذي السابق لشؤون العمليات في بنك “إتش إس بي سي” كرئيس مجلس إدارة شركة “نابيير”. ونالت “نابيير” أيضاً لقب “النجم الصاعد” وفقاً لتصنيف “ريسك تيك 100″، وظهرت في كل من القائمة التقنية “ديلويت تكنولوجي فاست 50” للشركات الأكثر نمواً في المنطقة وقائمة “ريج تيك 100” لأكثر الشركات ابتكاراً في العالم لعام 2022.

وقال أونيل في معرض تعليقه على تعيينه: “يسعدني الانضمام إلى فريق ’نابيير‘ في هذه المرحلة الشيّقة من مسار نمونا. يدرك قطاع الخدمات المالية الفوائد الهائلة لحلول الذكاء والإصطناعي والبرمجيات كخدمة من الجيل التالي على تحديث العمليات لمكافحة الجرائم المالية. إذ إنّ الركائز الصلبة التي تقوم عليها ’نابيير‘ وقاعدة عملائها الواسعة وتقنياتها التي تقود التحول في القطاع، تجعل منها الحل المفضل للعديد من المؤسسات المالية الرائدة في العالم. يمكننا أن نتنبأ باستمرار نمونا العالمي بفضل قوة حلول الامتثال الذكية التي نقدمها، بما في ذلك مراقبة المعاملات وفحص المعاملات وفرز العملاء وبطاقة الدرجات القائمة على المخاطر ومراجعة أنشطة العملاء، التي تضطلع بدور هام في مكافحة الجرائم المالية”.

يتضمن هذا البيان الصحفي وسائط متعددة. يمكنكم الاطلاع على النسخة الكاملة للبيان الصحفي على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20220117005478/en/.

إنّ نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة، أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}