{:en}Arab Health to Address the Impact of COVID-19 on Reproduction and Fertility{:}{:ar}معرض آراب هيلث 2022 يناقش تأثير جائحة كوفيد-19 على الإنجاب والخصوبة{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates

  • The 14th Arab Health Obs & Gyne Conference will host dedicated sessions on COVID-19 and reproductive health
  • The impact of the short-term decline in fertility rates, the effect of the COVID-19 vaccination programme on female and male fertility, as well as the impact of COVID-19 on the foetus to be discussed
  • Arab Health takes place next week from 24-27 January at the Dubai World Trade Centre

As the MENA region’s official meeting place for women’s health practitioners, the Arab Health Obs & Gyne Conference returns to Dubai for its 14th edition to discuss current trends in women’s health – among these, the impact of COVID-19 on reproduction and fertility.

Held under the theme ‘Updates, Consensus & Controversies in Obstetrics & Gynecology’, the Obs & Gyne Conference is a regular feature at the MENA region’s leading exhibition for the healthcare industry, Arab Health, which returns to the Dubai World Trade Centre from 24-27 January 2022 as a co-located event for the healthcare and laboratory industries.Arab Health to Address the Impact of COVID-19 on Reproduction and Fertility

According to research from the United Nations Population Fund (UNFPA), public health crises and economic shocks have long been recognised as conditions that alter reproductive behaviour. Indeed, data from the US, Europe and East Asia reveals sharp declines in births starting in October 2020, compared to the same months of the previous year, indicating that COVID-19 has prompted short-term fertility decline in many countries.

Meanwhile, research by the Australian Institute of Family Studies shows one in five Australian women changed their plans of having children because of COVID-19, and one in seven women indicated that COVID-19 likely impacted when they would have children, with most of the study cohort (92%) choosing to delay having children.

This was supported by the study published in the Proceedings of the National Academy of Science, which reported on the relationship between the COVID-19 pandemic and births for 22 high-income countries, finding particularly strong declines in southern Europe: Italy (-9.1%), Spain (-8.4%) and Portugal (-6.6%).

Speaking ahead of the conference, Professor Dr Human M. Fatemi, Group Medical Director, ART Fertility Clinics, Abu Dhabi, UAE, discussed how the pandemic had impacted the intentions of people to have children, “The pandemic has definitely postponed the desire to be parents, and the desire of having a child. For some patients, especially women who have reduced ovarian reserve and are older, the pandemic will significantly impact fulfilling their desire to have a child.”

As a specialist in infertility, I would not be worried about COVID-19 and getting pregnant. The key message is to maintain hygiene, wear masks, ensure social distancing and be cautious. If you have a reduced ovarian reserve and desire to get pregnant, one should not delay it.”

The 14th Obs & Gyne Conference will host several key sessions covering fertility, reproduction and COVID-19, including a session on ‘COVID-19 and the fetus’, which will be presented by Professor Asma Khalil, Professor of Obstetrics and Maternal-Fetal Medicine, St George’s University Hospital, London, UK, and ‘COVID-19 and the impact on fertility’, presented by Dr Johnny T. Awwad, Executive Chair of Women’s Services & Chief of Reproductive Medicine at Sidra Medicine & Research Center, Qatar.

Ross Williams, Exhibition Director for Informa Markets, said, “The Arab Health Obs & Gyne conference returns to the international stage, showcasing the latest developments in science and practice in the field of women’s health. When healthcare facilities are experiencing a severe burden on their services and capacity, it is important to empower medical professionals across the region to provide the most current medical care to their patients.”

This is why we have added the online experience for healthcare professionals this year as a unique extension of the live in-person conference to hear from experts in a highly interactive learning environment.”

Arab Health, co-located with Medlab Middle East 2022, will attract global healthcare professionals and feature 12 CME conferences, over 550 international and regional speakers, and more than 250 unique sessions.

Conferences taking place live, in-person from 24-27 January and online from 31 January-10 February, include Total Radiology, Orthopaedics, Surgery, and Obs & Gyne, all of which will continue with corresponding online tracks and CME content two weeks later. Other online conferences include Quality Management in Healthcare, Family Medicine, ENT, and Emergency Medicine and Critical Care.

{:}{:ar}

  • سيستضيف مؤتمر آراب هيلث الرابع عشر لأمراض النساء والتوليد جلسات مخصصة حول جائحة كوفيد -19 والصحة الإنجابية
  • ستتم مناقشة تأثير الانخفاض قصير المدى في معدلات الخصوبة وتأثير برنامج التطعيم ضد جائحة كوفيد -19 على خصوبة الإناث والذكور، بالإضافة إلى تأثير جائحة كوفيد-19 على الجنين.
  • سيقام معرض آراب هيلث 2022 الأسبوع المقبل على أرضية مركز دبي التجاري العالمي

في الفترة الممتدة من 24 – 27 يناير الجاري

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 19 يناير 2022: يعود مؤتمر آراب هيلث لأمراض النساء والتوليد إلى دبي في نسخته الرابعة عشر باعتباره مكان الاجتماع الرسمي في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا لممارسي الصحة النسائية، لمناقشة الاتجاهات الحالية في صحة المرأة ومن بينها تأثير جائحة كوفيد-19 على الإنجاب والخصوبة.

ينعقد مؤتمر التوليد وأمراض النساء تحت شعار “مواكبة آخر التطورات ونقاط الإجماع والخلاف في أمراض النساء والتوليد”، وهو حدث منتظم في المعرض الرائد في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا لصناعة الرعاية الصحية، حيث يعود معرض آراب هيلث للانعقاد على أرضية مركز دبي التجاري العالمي من 24 إلى 27 يناير 2022 كحدث مشترك مع معرض ومؤتمر ميدلاب الشرق الأوسط في مجال الرعاية الصحية والمختبرات.

ووفقًا لبحث من صندوق الأمم المتحدة للسكان، فقد تم الاعتراف منذ فترة طويلة بأزمات الصحة العامة والصدمات الاقتصادية على أنها ظروف تغير السلوك الإنجابي، حيث تكشف البيانات الواردة من الولايات المتحدة وأوروبا وشرق آسيا عن انخفاضات حادة في المواليد اعتبارًا من شهر أكتوبر 2020 ، مقارنة بالأشهر نفسها من العام السابق، مما يشير إلى أن جائحة كوفيد-19 قد ساهمت بشكل كبير في انخفاض الخصوبة على المدى القصير في العديد من البلدان.

في غضون ذلك، أظهر بحث أجراه المعهد الأسترالي للدراسات الأسرية أن واحدة من كل خمس نساء أستراليات غيرت خططها لإنجاب الأطفال بسبب جائحة كوفيد-19، أشارت واحدة من كل سبع نساء إلى أن جائحة كوفيد-19 من المحتمل أن يكون قد تأثروا بها عندما يكون لديهن أطفال، حيث اختار معظم المجموعة الذين شملتهم الدراسة بنسبة 92 ٪ تأخير إنجاب الأطفال.

تم دعم ذلك من خلال الدراسة المنشورة في الأكاديمية الوطنية للعلوم، والتي أبلغت عن العلاقة الرابطة بين جائحة كوفيد-19 والولادات في 22 دولة عالية الدخل، ووجدت انخفاضًا قويًا بشكل خاص في جنوب أوروبا: إيطاليا (-9.1%) وإسبانيا ( -8.4%) والبرتغال (-6.6٪).

ناقش البروفيسور الدكتور هومان موسافي فاطمي، المدير الطبي لمجموعة عيادات إيه آر تي للخصوبة في أبو ظبي، في حديثه قبل المؤتمر كيف أثر تفشي الجائحة على قرارات الناس في إنجاب الأطفال قائلاً: “لقد أدى تفشي الجائحة بالتأكيد إلى تأجيل الرغبة في أن يكونوا أبوين والرغبة في إنجاب طفل، أما بالنسبة لبعض المرضى، وخاصة النساء اللواتي قللن من احتياطي المبيض وكبار السن، فستؤثر الجائحة بشكل كبير على تحقيق رغبتهم في إنجاب طفل”.Arab Health to Address the Impact of COVID-19 on Reproduction and Fertility

وأضاف فاطمي قائلاً: “باعتباري متخصصًا في علاج العقم، فلن أقلق بشأن تفشي جائحة كوفيد -19 وارتباطها بموضوع الحمل ورسالتي الأساسية للجميع هي الحفاظ على النظافة وارتداء الكمامات وضمان التباعد الاجتماعي وتوخي الحذر، وإذا كان لديك احتياطي مبيض منخفض وترغب في الحمل، فلا ينبغي للمرء أن يؤخر ذلك بتاتاً”.

هذا ويستضيف المؤتمر الرابع عشر لأمراض النساء والتوليد العديد من الجلسات الرئيسية التي تسلط الضوء على الخصوبة والإنجاب وتأثير جائحة كوفيد-19، بما في ذلك جلسة حول “مدى تأثير جائحة كوفيد-19 على الجنين”، ستديرها الأستاذة أسماء خليل، أستاذة التوليد وطب الأم والجنين في مستشفى جامعة سانت جورج، لندن، المملكة المتحدة، و “جلسة أخرى حول “مدى تأثير جائحة كوفيد-19 على الخصوبة”، سيديرها الدكتور جوني عواد، الرئيس التنفيذي للخدمات النسائية ورئيس الطب التناسلي في مركز السدرة للطب والبحوث في دولة قطر.

وبهذه المناسبة قال روس ويليامز، مدير معرض ومؤتمر الصحة العربي «آراب هيلث»:”يعود مؤتمر آراب هيلث لأمراض النساء والتوليد إلى المسرح الدولي، حيث يعرض أحدث التطورات في العلوم والممارسات في مجال صحة المرأة، فعندما تواجه مرافق الرعاية الصحية ازدحاماً شديدًا على خدماتها وقدرتها، فمن المهم تمكين المهنيين الطبيين في جميع أنحاء المنطقة لتوفير أحدث رعاية طبية لمرضاهم، وهذا هو السبب الرئيسي الذي دفعنا إلى إضافة النسخة الافتراضية للحدث عبر الإنترنت لمتخصصي الرعاية الصحية هذا العام كامتداد فريد من نوعه للمؤتمر الحضوري بغية الاستماع إلى الخبراء ضمن بيئة تعليمية تفاعلية للغاية”.

سوف يستقطب معرض آراب هيلث 2022 الذي يقام كحدث مشترك مع معرض ومؤتمر ميدلاب الشرق الأوسط متخصصي الرعاية الصحية العالميين وسيضم 12 مؤتمرًا للتعليم الطبي المستمر وأكثر من 550 متحدثًا دوليًا وإقليميًا وأكثر من 250 جلسة فريدة من نوعها.

تُعقد المؤتمرات حضورياً في الفترة من 24 إلى 27 يناير الجاري وافتراضياً في الفترة من 31 يناير إلى 10 فبراير 2022، وتشمل إجمالي الأشعة وجراحة العظام والجراحة والتوليد وأمراض النساء، ستنعقد هذه المؤتمرات جنباً إلى جنب مع المؤتمر الخاص بالتعليم الطبي المستمر بعد أسبوعين، حيث تشمل بقية المؤتمرات الافتراضية الأخرى عبر الإنترنت إدارة الجودة في الرعاية الصحية وطب الأسرة والأنف والأذن والحنجرة وطب الطوارئ والرعاية الحرجة.{:}