{:en}Jamaica Showcases Its Top Women Sportspersons{:}{:ar}جامايكا تقدم أفضل الرياضيات لديها{:}

{:en}DUBAI, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Jamaican women have won 42 of Jamaica’s 78 Olympic medals haul so far! At the latest Tokyo Olympics, a streak of green, black and yellow flashed past the finish line in the women’s 100m final, when team Jamaica earned a clean sweep of the podium — this time with Elaine Thompson-Herah, Fraser-Pryce and Shericka Jackson taking gold, silver and bronze respectively.

{:en}Jamaica Showcases Its Top Women Sportspersons{:}{:ar}جامايكا تقدم أفضل الرياضيات لديها{:}

Among sports women being showcased at the Pavilion:

Shelly-Ann Fraser-Pryce: Jamaican sprinter who won gold medals in the 100-metre race at both the 2008 Beijing Olympic and the 2012 London Games. At the 2020 Tokyo Olympic Games, she won a silver medal in the 100 metres and gold in the 4 × 100-metre relay.

Elaine Thompson-Herah: Competes in the 100 & 200 metres. She is the first woman in history, to win the ‘sprint double’ at consecutive Olympics, capturing gold in both the 100 metres and 200 metres at the 2016 Rio Olympics and at the 2020 Tokyo Olympics.

Alia Atkinson: A Retired Jamaican swimmer and five-time Olympian, first Jamaican to win a world title in swimming.

Sherone Simpson: A gold medalist in the 4×100 metre relay from the 2004 Olympics and silver medalist in 2005 World Championships and now is the silver medalist in the individual event at the 2008 Summer Olympics.

Merlene Ottey: She is a Jamaican former track and field sprinter. Currently the world indoor record holder for 200 metres with 21.87 seconds, set in 1993.

Veronica Campbell Brown. An eight-time Olympic medalist and the second woman in history to win two consecutive Olympic 200 metres events.

Juliet Cuthbert: Athlete and politician. Cuthbert-Flynn has competed at four Olympic Games, winning two silver medals at the 1992 games in Barcelona.

“Jamaica has produced some of the foremost persons in the world, including Usain Bolt and Shelly-Ann Fraser-Pryce. There are experiences or opportunities for visitors to Jamaica to be able to not only engage with some of these persons, but to come to events that will unearth the new stars of tomorrow. We want to include that as part of the experience that people can have when they come to Jamaica,” stated Donovan White, Director of Tourism of Jamaica.

Photos/Multimedia Gallery Available: https://www.businesswire.com/news/home/52565977/en

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة –(بزنيس واير/“ايتوس واير”): فازت نساء جامايكا بما مجموعه 42 ميدالية من أصل 78 ميدالية أولمبية لغاية الآن! فخلال دورة الألعاب الأولمبية الأخيرة التي أقيمت في طوكيو، برز خط بالألوان الأخضر والأسود والأصفر عند خط النهاية في نهائي سباق 100 للسيدات، عندما حقق فريق جامايكا فوزاً كبيراً في هذه البطولة – بفضل إيلين طومسون-هيرا وفريزر-برايس وشيريكا جاكسون اللواتي حصدن الميداليات الذهبية والفضية والبرونزية على التوالي.

{:en}Jamaica Showcases Its Top Women Sportspersons{:}{:ar}جامايكا تقدم أفضل الرياضيات لديها{:}

تشمل قائمة الرياضيات اللواتي يتم عرضهن في الجناح كلاً من:

  • شيلي آن فريزر-برايس: عدّاءة جامايكية فازت بميداليات ذهبية في سباق الـ 100 متر خلال دورة الألعاب الأولمبية في بكين لعام 2008 ودورة الألعاب الأولمبية في لندن عام 2012 على حد سواء. وفي دورة الألعاب الأولمبية في طوكيو لعام 2020، فازت بالميدالية الفضية في سباق الـ 100 متر والذهبية في سباق التتابع 4× 100 متر.
  • إيلين طومسون-هيرا: تتنافس في سباقي الـ 100 متر و 200 متر. وهي تعد المرأة الأولى في التاريخ التي تحرز “ثنائية العدو” في دورتي ألعاب أولمبية متتاليتين، وحصدت الميدالية الذهبية في كل من سباق الـ 100 متر والـ 200 متر خلال دورة الألعاب الأولمبية ريو دي جانيرو عام 2016 وفي دورة الألعاب الأولمبية في طوكيو لعام 2020.
  • علياء أتكينسون: سباحة جامايكية متقاعدة وتنافست في الألعاب الألمبية لخمس مرات، وهي أول جامايكية تفوز بلقب عالمي في رياضة السباحة.
  • شيرون سيمبسون: حصلت على الميدالية الذهبية في سباق التتابع 4 × 100 متر في دورة الألعاب الأولمبية لعام 2004 وحصلت على الميدالية الفضية في بطولة العالم لعام 2005 وهي الآن صاحبة الميدالية الفضية في المسابقة الفردية خلال دورة الألعاب الأولمبية الصيفية لعام 2008.
  • ميرلين أوتي: هي عداءة جامايكية سابقة في سباقات المضمار والميدان. وتعتبر حالياً حاملة الرقم القياسي العالمي الذي تم تسجيله في الأماكن المغلقة لمسافة 200 متر مع 21.87 ثانية، وقد حققته في عام 1993.
  • فيرونيكا كامبل براون. حائزة على ميداليات في الألعاب الأولمبية ثماني مرات وثاني امرأة في التاريخ تفوز بسباقين متتاليين للألعاب الأولمبية لمسافة 200 متر.
  • جولييت كوثبرت: رياضية وسياسية. تنافست كوثبرت- فلين في أربع دورات للألعاب الأولمبية، وفازت بميداليتين فضيتين في دورة الألعاب الأولمبية لعام 1992 في برشلونة.

وأشار دونوفان وايت، مدير السياحة في جامايكا في هذا السياق: “تحتوي جامايكا على بعض من أبرز الشخصيات في العالم، بمن فيهم يوسين بولت وشيلي- آن فريزر –برايس. وثمة تجارب أو فرص متاحة أمام زوار جامايكا ليتمكنوا ليس من التفاعل مع بعض هؤلاء الأشخاص فحسب، إنما المشاركة أيضاً في الأحداث التي ستكشف عن نجوم المستقبل الجدد. نود إدراج ذلك كجزء من التجربة التي يمكن للزوار عيشها عندما يأتون إلى جامايكا”.

تتوافر الصور/الوسائط المتعددة على الرابط الإلكتروني التالي:

https://www.businesswire.com/news/home/52565977/en

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

*المصدر: “ايتوس واير”

{:}