{:en}Swiss Group Provides a Suite of Free Resources to Help Businesses and Individuals Navigate the Ever-evolving Landscape of UAE Law{:}{:ar}سويس جروب تقدم مجموعة من المراجع المجانية لمساعدة الشركات والأفراد في مواكبة المشهد المتطور لقانون دولة الإمارات{:}

{:en}

  • With an ambitious programme of legislative reform now in full swing, Swiss Group has issued resources to help people navigate the Emirates’ rapidly shifting legal landscape

Dubai, United Arab Emirates

As officials push forward with the UAE National Agenda – an unprecedented programme of ambitious legislative reforms, launched to coincide with the nation’s Golden Jubilee – Swiss Group has issued a suite of free resources to help businesses and individuals navigate the country’s rapidly evolving legal landscape.

The management and legal consultancy has compiled a selection of guides, covering topics such as UAE labour law, cryptocurrency regulations, visa options, company setup rules, and more. The resources are available free of charge from Swiss Group’s website.

Described by many as the largest legislative reform in the country’s 50-year history, 2021 saw UAE leaders introduce changes to more than 40 laws, including rules related to commercial companies, online security, trade, copyright, residency, narcotics and social issues.

{:en}Swiss Group Provides a Suite of Free Resources to Help Businesses and Individuals Navigate the Ever-evolving Landscape of UAE Law{:}{:ar}سويس جروب تقدم مجموعة من المراجع المجانية لمساعدة الشركات والأفراد في مواكبة المشهد المتطور لقانون دولة الإمارات{:}

Commenting on the latest legislation, Michael Lane, Managing Director at Swiss Group, said, “The agenda includes a set of national indicators in education, healthcare, economy, police and security, justice, society, housing, infrastructure and government services. It seems like these indicators have catalysed a raft of new laws, set to herald a new era for the – still young – UAE.”

While the exact nature of many of the legal reforms is still emerging, we know that some 540 specialists and experts from 50 federal and local authorities worked together over five months, in consultation with more than 100 private sector organisations, to formulate the changes.”

Labour law is one area currently undergoing a comprehensive overhaul in the Emirates. The updated legislation is designed to “create a [more] flexible and competitive work environment”, with changes applying to part-time and temporary work in the private sector. Rules surrounding maternity and paternity leave, hiring teenagers, discrimination in the workplace and equal pay, are also being revised.

Swiss Group has published a comprehensive review of the key changes affecting UAE labour law, by comparing the new with the old law, which are scheduled to come into effect from 2 February 2022.

UAE officials have also taken measures to bolster the country’s visa system. Last year saw the introduction of a host of new visa options, including a five-year ‘multiple entry visa’ for employees of multinational corporations; a new ‘green visa’ that expands self-residency status to investors, entrepreneurs, highly skilled individuals, and top students and graduates; and the federal ‘freelance visa’, which is designed to facilitate self-employed professionals working in fields such as artificial intelligence (AI), blockchain and digital currencies.

In a bid to support individuals who are considering relocating to the UAE, and who wish to explore residency options, Swiss Group has released an up-to-date guide entitled: Decoding the UAE’s Visa Landscape.

The latest legislative reforms come as part of the UAE’s ‘Projects of the 50’ concept, a wide-ranging and ambitious scheme launched to mark the nation’s 50th anniversary.

The new legislation has been drafted to help drive positive change in line with the UAE National Agenda’s six key pillars: a cohesive society and preserved identity; a safe, public and fair judiciary; a competitive knowledge economy; a first-rate education system; world-class healthcare; and a sustainable environment and infrastructure.

At Swiss Group, we’ve shared most of the UAE’s dramatic journey through the last five decades, and we remain thrilled to be part of such ambitious plans,” said Michael. “Our role remains to keep abreast of a sometimes rapidly changing regulatory framework, but we also excel in providing clarity in complexity, ensuring peace of minds for our clients.”

Every day, we are proud to play a part in the economic development of the nation, and to help businesses, entrepreneurs and investors understand how they can join in on the UAE’s journey to becoming one of the best nations in the world,” he concluded.

Anyone who wishes to access bespoke advice based on their personal circumstances, can write to info@swissgroup.ae or visit swissgroup.com.

{:}{:ar}أصدرت المجموعة السويسرية المراجع بالتزامن مع إطلاق برنامج طموح للإصلاح التشريعي يسير الآن على قدم وساق، لمساعدة الناس في مواكبة المشهد القانوني المتطور في دولة الإمارات

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 18 يناير 2022: أصدرت المجموعة السويسرية مجموعة من الموارد المجانية لمساعدة الشركات والأفراد في مواكبة المشهد القانوني سريع التطور في دولة الإمارات بالتزامن مع دفع المسؤولين للأجندة الوطنية لدولة الإمارات العربية المتحدة، وهو برنامج فريد من نوعه للإصلاحات التشريعية الطموحة، تم إطلاقه تزامناً مع الاحتفال باليوبيل الذهبي لتأسيس الدولة.

وقد قامت الإدارة والاستشارات القانونية بتجميع مجموعة مختارة من الدلائل التي تغطي موضوعات مثل: قانون العمل الإماراتي ولوائح العملات المشفرة وخيارات التأشيرات وقواعد تأسيس الشركة والمزيد من الموارد والمراجع المتاحة مجانًا على الموقع الالكتروني الرسمي للمجموعة السويسرية.

وقد شهد عام 2021 قيام قادة دولة الإمارات العربية المتحدة بإدخال تغييرات على أكثر من 40 قانونًا، بما في ذلك القواعد المتعلقة بالشركات التجارية والأمن عبر الإنترنت والتجارة وحقوق النشر والإقامة والمخدرات والقضايا الاجتماعية، حيث وصفه الكثيرون بأنه أكبر إصلاح تشريعي في تاريخ الدولة الممتد على 50 عامًا.

وتعليقًا على أحدث التشريعات، قال مايكل لين، العضو المنتدب في سويس جروب قائلاً: “يتضمن جدول الأعمال مجموعة من المؤشرات الوطنية في التعليم والرعاية الصحية والاقتصاد والشرطة والأمن والعدالة والمجتمع والإسكان والبنية التحتية والخدمات الحكومية، فيبدو أن هذه المؤشرات قد حفزت مجموعة من القوانين الجديدة، التي من المقرر أن تبشر بحقبة جديدة للإمارات العربية المتحدة التي لا تزال دولة شابة”.

وأضاف لين قائلاً: “في الوقت الذي لا تزال الطبيعة الدقيقة للعديد من الإصلاحات القانونية آخذة في الظهور، فإننا نعلم أن حوالي 540 متخصصًا وخبيرًا من 50 سلطة اتحادية ومحلية قد عملوا معًا على مدار خمسة أشهر بالتشاور مع أكثر من 100 مؤسسة من القطاع الخاص لصياغة تلك التغييرات”.

{:en}Swiss Group Provides a Suite of Free Resources to Help Businesses and Individuals Navigate the Ever-evolving Landscape of UAE Law{:}{:ar}سويس جروب تقدم مجموعة من المراجع المجانية لمساعدة الشركات والأفراد في مواكبة المشهد المتطور لقانون دولة الإمارات{:}

قانون العمل هو أحد المجالات التي تخضع حاليًا لإصلاح شامل في الإمارات، حيث تم تصميم التشريع المحدث “لخلق بيئة عمل أكثر مرونة وتنافسية“، بالتزامن مع تطبيق التغييرات على العمل بدوام جزئي والعمل المؤقت في القطاع الخاص، كما يتم مراجعة القواعد المتعلقة بإجازة الأمومة والأبوة وتوظيف المراهقين والتمييز في مكان العمل والمساواة في الأجر.

هذا وقد نشرت سويس جروب مراجعة شاملة للتغييرات الرئيسية التي تؤثر على قانون العمل الإماراتي، من خلال مقارنة القانون الجديد بالقانون القديم، والذي من المقرر أن يدخل حيز التنفيذ اعتبارًا من 2 فبراير 2022.

كما اتخذ المسؤولون الإماراتيون عدة تدابير لتعزيز نظام التأشيرات في الدولة، حيث شهد العام الماضي إطلاق مجموعة من خيارات التأشيرات الجديدة، بما في ذلك “تأشيرة دخول متعددة” لمدة خمس سنوات لموظفي الشركات متعددة الجنسيات و”تأشيرة الإقامة الخضراء” الجديدة التي تمنح بموجبها الإقامة الإماراتية للمستثمرين ورجال الأعمال والأفراد ذوي المهارات العالية وكبار الطلاب والخريجين و”تأشيرة العمل المستقل” المخصصة للمهنيين العاملين لحسابهم الخاص الذين يعملون في مجالات مثل: الذكاء الاصطناعي وتقنية البلوك تشين والعملات الرقمية.

أصدرت سويس جروب دليلًا حديثًا بعنوان: فك شيفرة مشهد التأشيرة في الإمارات العربية المتحدة في محاولة منها لدعم الأفراد الذين يفكرون في الانتقال إلى الإمارات العربية المتحدة والذين يرغبون في استكشاف خيارات الإقامة.

وتأتي هذه الإصلاحات التشريعية الأخيرة كجزء من مفهوم “مشاريع الخمسين” لدولة الإمارات العربية المتحدة، وهو مخطط واسع النطاق وطموح تم إطلاقه تزامناً مع الاحتفال بالذكرى الخمسين لتأسيس الدولة.

لقد تمت صياغة التشريع الجديد للمساعدة في دفع التغيير الإيجابي بما يتماشى مع الركائز الأساسية الستة للأجندة الوطنية لدولة الإمارات العربية المتحدة: مجتمع متماسك وهوية محفوظة وقضاء آمن وعام وعادل واقتصاد معرفي تنافسي ونظام تعليمي من الدرجة الأولى ورعاية صحية على مستوى عالمي وبيئة وبنية تحتية مستدامة.

وفي هذا الإطار قال مايكل لين، العضو المنتدب في سويس جروب: ” شاركنا في سويس جروب معظم الرحلة الدراماتيكية لدولة الإمارات العربية المتحدة خلال العقود الخمسة الماضية، وما زلنا سعداء لكوننا جزءًا من هذه الخطط الطموحة ويكمن دورنا الرئيسي في مواكبة الإطار التنظيمي السريع التطور في بعض الأحيان، ولكننا نتميز أيضًا في توفير الوضوح اللازم عند التعقيد وضمان راحة البال لعملائنا”.

واختتم لين حديثه قائلاً: ” نحن فخورون بأن نلعب دورًا هاماً في التنمية الاقتصادية لدولة الإمارات، وأن نساعد الشركات ورجال الأعمال والمستثمرين على فهم كيف يمكنهم الانضمام في رحلة دولة الإمارات العربية المتحدة لتصبح واحدة من أفضل الدول في العالم”.

لقد تمت كتابة دليل فك شفرة مشهد التأشيرة في الإمارات العربية المتحدة مع مراعاة سهولة الاستخدام، ويهدف إلى تقديم نظرة عامة مفيدة على أكثر الطرق شيوعًا المعروضة حاليًا للمقيمين المحتملين.

ويمكن لأي شخص يرغب في مناقشة أسئلة التأشيرة لمعرفة المزيد من التفاصيل، أو الحصول على نصائح مخصصة بناءً على ظروفه الشخصية، إرسال رسالة إلى info@swissgroup.ae  أو زيارة الرابط التالي swissgroup.ae/contact-us

 {:}