{:en}Industrial and Precious Metals Take Different Paths{:}{:ar}المعادن الصناعية والمعادن الثمينة تسلك مسارات مختلفة{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates: During 2021, precious metals including gold, silver and platinum have underperformed, while industrial metals with the likes of aluminum, tin, copper and nickel have had one of their best years since 2009. Both sectors were analyzed and compared by Golden Brokers.

{:en}Industrial and Precious Metals Take Different Paths{:}{:ar}المعادن الصناعية والمعادن الثمينة تسلك مسارات مختلفة{:}

Base or industrial metals refer to the metals used in the manufacturing, construction, and technology sectors.

In 2021, industrial metals posted their largest gains, predominantly driven by aluminum and tin. The main reasoning behind the gains would be the tight supply and surging demand for industrial metals, as economies around the world exhibited strong recovery from the COVID-19 pandemic.

Limited supply is expected to keep industrial metal prices high, especially in the short term, given that the demand remains intact. Yet, with the spread of the Omicron variant of the coronavirus, demand may be volatile as economies tend to be shaken up with rising cases.

Precious Metals

The most popular precious metals include gold, silver and platinum. They are used for inflation protection and portfolio diversification for investors & traders for decades, before they were used as the basis for money.

During 2021, the performance of precious metals was underwhelming to say the least. Gold underwent volatile months, fueled by investor & trader reactions to meetings from the U.S. Federal Reserve regarding monetary policy and interest rate hikes. Today, investors remain cautious as the Fed may begin hiking interest rates as early as March, which typically pushes the dollar upwards and the safe haven downwards amid increased investor appetite.

Amid rising inflation and increased macroeconomic uncertainty caused by expectations of faster interest rate hikes, a stronger greenback & inflationary pressures can be foreseen.

Increased consumer confidence might exert more downward pressure on gold for 2022. However, silver may move inversely to gold as it’s used in the production of an array of goods across multiple industries, amid recovering economies.

Muhammad Zulbahri Mohd Rajdi

Chief analyst
Golden Brokers

Trading is risky and your entire investment may be at risk. TC’s available at https://goldenbrokers.my/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة

في العام 2021، شهدت المعادن الثمينة، بما في ذلك الذهب والفضّة والبلاتين، أداءً ضعيفاً؛ على عكس المعادن الصناعية، من قبيل الألمنيوم والقصدير والنحاس والنيكل، التي سجّلت أفضل أداء سنوي منذ عام 2009. وقد تولّت “جولدن بروكرز” تحليل كلا القطاعين ومقارنتهما.

{:en}Industrial and Precious Metals Take Different Paths{:}{:ar}المعادن الصناعية والمعادن الثمينة تسلك مسارات مختلفة{:}

تشير المعادن الأساسية أو الصناعية إلى المعادن المستخدمة في مجموعة كاملة من التطبيقات الصناعية والتجارية، بما في ذلك التصنيع والبناء والتكنولوجيا.

وقد سجّلت المعادن الصناعية أكبر مكاسب سنوية لها في 2021، أبرزها الألمنيوم والقصدير. ولعل السبب الرئيسي وراء هذه المكاسب قلّة العرض وزيادة الطلب على المعادن الصناعية، حيث بدأت الاقتصادات حول العالم تشهد تعافياً من جائحة كوفيد-19.

ومن المتوقع أن يستمر ارتفاع أسعار المعادن الصناعية بسبب قلة المعروض، خاصة على المدى القصير، بما أنّ الطلب ما زال على حاله. مع ذلك، ومع انتشار سلالة “أوميكرون” لفيروس كورونا، قد يشهد الطلب في أسواق المعادن الصناعية تقلبات حادة، حيث تميل الاقتصادات إلى الاهتزاز مع الحالات المتزايدة.

المعادن الثمينة

يعدّ كلّ من الذهب والفضّة والبلاتين من المعادن الثمينة الأكثر شيوعاً. ويتمّ استخدامها من أجل التحوّط من التضخّم، وتنويع المحفظة الاستثمارية لصالح المستثمرين والمتداولين على مدى عقود من الزمن، قبل أن يتمّ استخدامها كأساس للمال.

لكن أداء المعادن الثمينة كان مخيباً للآمال في العام 2021 على أقل تقدير. فقد شهد الذهب أشهراً من التقلّب، مدفوعةً بردود فعل المستثمرين والتجّار على اجتماعات الاحتياطي الفيدرالي الأمريكي بشأن السياسة النقدية ورفع أسعار الفائدة. ولا يزال المستثمرون حذرين حتى اليوم، بما أنّ البنك الاحتياطي الفيدرالي قد يضطر إلى رفع أسعار الفائدة اعتباراً من شهر مارس المقبل، وهو إجراء قد يؤدي بسعر الدولار إلى الصعود وإلى تراجع عملات الملاذ الآمن، وسط زيادة شهية المستثمرين.

ووسط ارتفاع معدلات التضخم وزيادة عدم اليقين على مستوى الاقتصاد الكلّي الناجمة عن الزيادة السريعة المتوقعة في أسعار الفائدة، من المتوقّع أن تزداد قوة الدولار الأمريكيّ وضغوط التضخم.

وقد تؤدّي زيادة ثقة المستهلك إلى وضع ضغط هبوطي على أسعار الذهب في 2022. ومع ذلك، تشهد أسعار الفضّة اتجاهاً معاكساً للذهب، حيث استخدم في إنتاج مجموعة من السلع عبر الكثير من الصناعات، وسط تعافي الاقتصادات.

محمد ذوالبحري مهد الراجدي

كبير المحللين

“جولدن بروكرز”

التداول محفوف بالمخاطر وقد يكون استثمارك بالكامل في خطر. تتوفر الشروط والأحكام على الرابط الالكتروني التالي: https://goldenbrokers.my/.

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 32 total views,  3 views today