{:en}Dine Brands International Announces Plans to Open Applebee’s® and IHOP® Restaurants in The United Arab Emirates (UAE){:}{:ar}”داين براندز إنترناشونال” تعلن عن خطط لافتتاح مطاعم “آبلبييز” (علامة مسجّلة) و”آيهوب” (علامة مسجّلة) في الإمارات العربيّة المتّحدة{:}

{:en}GLENDALE, Calif.–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Dine Brands International today announces plans to open multiple Applebee’s Neighborhood Grill + Bar® and IHOP® restaurants in the United Arab Emirates (UAE), with the first location scheduled to open in Dubai later this year through an agreement with established IHOP Franchisee Mohamed Makawi.

{:en}Dine Brands International Announces Plans to Open Applebee’s® and IHOP® Restaurants in The United Arab Emirates (UAE){:}{:ar}”داين براندز إنترناشونال” تعلن عن خطط لافتتاح مطاعم “آبلبييز” (علامة مسجّلة) و”آيهوب” (علامة مسجّلة) في الإمارات العربيّة المتّحدة{:}

“Mohamed, as a long-time IHOP operator in the U.S., is an ideal franchisee to lead the new openings of Applebee’s and IHOP restaurants in the UAE market. His passion for our brands, cultural understanding of the Middle East market, paired with his focus on creating exemplary guest experiences, position him to succeed in this new endeavor,” said Tony Moralejo, President, International, Dine Brands Global, Inc.

“We have seen success in this market through our ghost kitchen operations and are excited to be re-establishing brick-and-mortar locations for our two world-renowned brands. The UAE is one of the fastest developing nations in the world, and the country’s increasing tourism business and consumer demand for casual and family dining restaurants reaffirm it as an important growth market for Dine,” added Moralejo.

“For over 20 years, I’ve had the pleasure of developing the IHOP brand in the U.S. With this new venture, I look forward to gaining the support of the communities we plan to serve internationally,” said Franchisee Mohamed Makawi. “We’re going to hire a local team and are confident guests in the UAE will love joining us in our restaurants for IHOP’s world-famous pancakes and familiar comfort foods, as well as Applebee’s craveable American fare.”

Dine Brands International continues to place emphasis on growth in markets, including North America, The Middle East, Asia, and Latin America. For more information on international franchise opportunities, click here.

About Dine Brands Global, Inc.
Based in Glendale, California, Dine Brands Global, Inc. (NYSE: DIN), through its subsidiaries, franchises restaurants under both the Applebee’s Neighborhood Grill + Bar and IHOP brands. With approximately 3,440 restaurants combined in 16 countries and approximately 350 franchisees, Dine Brands is one of the largest full-service restaurant companies in the world. For more information on Dine Brands, visit the Company’s website located at www.dinebrands.com.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220127005232/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

جلينديل، كاليفورنيا – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – أعلنت “داين براندز إنترناشونال” اليوم عن خطط لافتتاح العديد من مطاعم “آبلبيز نيبورهود غريل بلاس بار” (علامة مسجّلة) و”آيهوب” (علامة مسجّلة) في الإمارات العربيّة المتّحدة، ومن المقرّر افتتاح المطعم الأوّل في دبي في وقت لاحق من هذا العام، وذلك وفق اتفاقيّة مع صاحب امتياز ” آيهوب” محمّد مكّاوي.

{:en}Dine Brands International Announces Plans to Open Applebee’s® and IHOP® Restaurants in The United Arab Emirates (UAE){:}{:ar}”داين براندز إنترناشونال” تعلن عن خطط لافتتاح مطاعم “آبلبييز” (علامة مسجّلة) و”آيهوب” (علامة مسجّلة) في الإمارات العربيّة المتّحدة{:}

 قد قال توني موراليجو رئيس شركة “داين براندز غلوبال” الدوليّة في هذا السياق: “بصفته مشغّل ‘آيهوب’ منذ فترة طويلة في الولايات المتّحدة، يعدّ محمّد صاحب امتياز مثاليًّا لقيادة افتتاحات مطاعم ‘آبلبيز’ و’آيهوب’ الجديدة في سوق الإمارات العربيّة المتّحدة. إنَّ شغفه بعلاماتنا التجاريّة، وفهمه الثقافيّ لسوق الشرق الأوسط، مضافَين إلى تركيزه على خلق تجارب مثاليّة للضيوف، تؤهّله للنجاح في هذا المسعى الجديد”.

وأضاف موراليجو: “لقد شهدنا نجاحًا في هذا السوق من خلال عمليّات مطبخنا السحابيّ، ونحن متحمّسون لإعادة إنشاء مواقع فعليَّة من الطوب والإسمنت لعلامتَينا التجاريّتَين المشهورتين عالميًا. تعدّ دولة الإمارات العربيّة المتّحدة واحدة من أسرع الدول نموًّا في العالم، وتؤكّد الأعمال السياحيّة المتزايدة في الدولة وطلب المستهلكين على المطاعم غير الرسميّة والعائليّة أنّها تمثّل سوقًا هامًّا للنمو في مجال المطاعم”.

وقال صاحب الامتياز محمّد مكاوي: “لأكثر من 20 عامًا، كان من دواعي سروري تطوير العلامة التجارية ‘آيهوب’ في الولايات المتّحدة. من خلال هذا المشروع الجديد، أتطلّع إلى الحصول على دعم المجتمعات التي نخطّط لخدمتها على المستوى العالمي”. “سنقوم بتوظيف فريق محلّيّ، ونحن واثقون من أنّ الضيوف في الإمارات العربيّة المتّحدة سيحبوّن الانضمام إلينا في مطاعمنا لتناول الفطائر المشهورة عالميًّا والأطعمة المريحة المألوفة من ‘آيهوب’، بالإضافة إلى المأكولات الأمريكيّة اللذيذة من ‘آبلبيز'”.

تواصل “داين برانز إنتناشونال” التركيز على النموّ في الأسواق، بما في ذلك أمريكا الشماليّة والشرق الأوسط وآسيا وأمريكا اللاتينيّة. لمزيد من المعلومات حول فرص الامتياز الدولية، انقر هنا.

حول شركة “داين براندز غلوبال”

تمنح شركة “داين برانز غلوبال” (المدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز: NYSE DIN) التي يقع مقرّها في جلينديل، كاليفورنيا، من خلال الشركات التابعة لها، امتيازات لمطاعم تحت علامتَي “آبلبيز نيبورهود غريل بلاس بار” و”آيهوب”. مع ما يقرب من 3440 مطعمًا موزّعًا في 16 دولة وحوالي 350 صاحب امتياز، تعدّ “داين براندز” واحدة من أكبر شركات المطاعم ذات الخدمات الكاملة في العالم. لمزيد من المعلومات حول “داين براندز”، زوروا موقع الشركة الإلكتروني: www.dinebrands.com

بإمكانكم الاطِّلاع على هذا البيان الصحفيّ على شبكة الإنترنت عبر الرابط الإلكترونيّ التالي:

https://www.businesswire.com/news/home/20220127005232/en/

إنَّ نصَّ اللغة الأصليَّة لهذا البيان هو النسخة الرسميَّة المعتمدة. أمّا الترجمة فقد قُدِّمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنصِّ اللغة الأصليَّة الذي يمثِّل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانونيّ.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 121 total views,  1 views today