{:en}Best’s Market Segment Report: Evaluating MENA Ratings Using Best’s Credit Rating Methodology{:}{:ar}تقرير إيه إم بيست لقطاع الأسواق: تقييم تصنيفات منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا باستخدام منهجية التصنيف الإئتماني من إيه إم بيست{:}

{:en}LONDON–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Middle East and North Africa (MENA) insurance markets have seen robust growth over the last decade. However, according to a new AM Best report, the rate of growth has stalled in the last 18 months primarily due to the impact COVID-19 and volatility in energy prices, attributable largely to the global economic slowdown from lockdown measures and lower demand for oil.

{:en}Best’s Market Segment Report: Evaluating MENA Ratings Using Best’s Credit Rating Methodology{:}{:ar}تقرير إيه إم بيست لقطاع الأسواق: تقييم تصنيفات منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا باستخدام منهجية التصنيف الإئتماني من إيه إم بيست{:}

The Best’s Market Segment Report, “Evaluating MENA Ratings Using Best’s Credit Rating Methodology”, notes MENA markets continue to face significant challenges, including stock and real estate market volatility; changes to value-added taxation in the Gulf Cooperation Council (GCC) region; developments in the regulatory landscape; geopolitical tensions; inflationary pressures, supply chain disruptions; and currency depreciation for many of the non-GCC economies.

The report highlights some common themes as weaknesses, the most important of which is risk governance, with companies adopting basic or minimum requirements to run their businesses. Some companies have only recently taken the initiative to adopt more prudent and sophisticated approaches to managing their operations. This has been highlighted by their significant adjustments with regard to restated financial statements, asset write-downs, reserve strengthening and incidents of fraud.

According to the report, there are significant headwinds that create a challenging operating environment, particularly for those non-GCC (re)insurers that operate in higher country risk tiers, and are therefore subject to greater volatility and uncertainty. There have been a few cases of negative pressure on ratings resulting from delays in the completion of financial reporting, which highlight governance issues.

To access a complimentary copy of this special report, please visit http://www3.ambest.com/bestweek/purchase.asp?record_code=316672.

AM Best is a global credit rating agency, news publisher and data analytics provider specialising in the insurance industry. Headquartered in the United States, the company does business in over 100 countries with regional offices in London, Amsterdam, Dubai, Hong Kong, Singapore and Mexico City. For more information, visit www.ambest.com.

Copyright © 2022 by A.M. Best Rating Services, Inc. and/or its affiliates. ALL RIGHTS RESERVED.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220117005533/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

لندن-(بزنيس واير/“ايتوس واير”): شهدت أسواق التأمين في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا نمواً قوياً خلال العقد الماضي. مع ذلك، وبحسب التقرير الجديد الصادر عن “إيه إم بيست“، توقف معدل النمو في الأشهر الـ18 الماضية، سيّما نتيجة تأثيرات تفشي جائحة “كوفيد-19” والتقلب في أسعار الطاقة، الأمر الذي يُعزى إلى حد كبير إلى التباطؤ الاقتصادي العالمي الذي أدّت إليه إجراءات الإغلاق المفروضة وانخفاض الطلب على النفط.

ويشير تقرير “إيه إم بيست” لقطاع الأسواق، تحت عنوان “تقييم تصنيفات منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا باستخدام منهجية التصنيف الإئتماني من ’إيه إم بيست‘”، إلى أن أسواق منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا لا تزال تواجه تحديات جمّة، منها التقلبات في أسواق الأسهم والعقارات، التغييرات في ضريبة القيمة المضافة في منطقة مجلس التعاون الخليجي، التطورات في المشهد التنظيمي؛ التوترات الجيوسياسية، ضغوط التضخم، الاضطرابات في سلسلة التوريد؛ وانخفاض قيمة العملة في الكثير من الاقتصادات غير المنتمية لمجلس التعاون الخليجي.

{:en}Best’s Market Segment Report: Evaluating MENA Ratings Using Best’s Credit Rating Methodology{:}{:ar}تقرير إيه إم بيست لقطاع الأسواق: تقييم تصنيفات منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا باستخدام منهجية التصنيف الإئتماني من إيه إم بيست{:}

ويسلط التقرير الضوء على بعض المواضيع المشتركة التي تشكّل نقاط ضعف، وأهمها حوكمة المخاطر، بالتزامن مع قيام الشركات باعتماد المتطلبات الأساسية أو الحد الأدنى منها لإدارة أعمالها. حيث أنّ بعض الشركات لم تتخذ زمام المبادرة إلا مؤخراً لتبني أساليب أكثر حكمة وتطوراً لإدارة عملياتها. وقد بدا ذلك واضحاً من خلال التعديلات الهامة التي أجرتها فيما يتعلق بالبيانات المالية المعاد صياغتها، شطب الأصول، تعزيز الاحتياطي، وحوادث الاحتيال.

ووفقاً للتقرير، كانت هناك رياح معاكسة قوية ساهمت في خلق بيئة تشغيلية صعبة، لا سيما بالنسبة لشركات التأمين (وإعادة التأمين) غير المنتمية لمجلس التعاون الخليجي التي تعمل في الدول ذات مستويات عالية من المخاطر، وبالتالي فهي عرضة لمزيد من التقلبات والشكوك. كما ظهرت حالات نادرة من الضغوطات السلبية على التصنيفات نتيجة التأخير في إتمام التقارير المالية، والتي تسلط الضوء على مشكلات الحوكمة.

للإطلاع على نسخة مجانية من هذا التقرير الخاص، يرجى زيارة الرابط لإلكتروني التالي: http://www3.ambest.com/bestweek/purchase.asp?record_code=316672 

تعتبر “إيه إم بيست” وكالة تصنيف ائتماني عالمية، وناشرة للأخبار، ومزوّدة لتحليلات البيانات متخصّصة في قطاع التأمين. تتّخذ “إيه إم بيست” من الولايات المتحدة الأمريكيّة مقرّاً لها، وتعمل الشركة مع أكثر من 100 دولة وتملك مكاتب إقليميّة في كلّ من لندن وأمستردام ودبي وهونج كونج وسنغافورة ومكسيكو سيتي. للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي:  www.ambest.com. 

حقوق الطبع والنشر لعام 2022 محفوظة لشركة “إيه. إم. بيست” لخدمات التصنيف و/أو شركاتها التابعة. جميع الحقوق محفوظة.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير” (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20220117005533/en/

إنّ نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة، أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 92 total views,  2 views today