{:en}Intelligent Washing: Smart and Convenient Laundry with EcoBubble{:}{:ar}الغسيل الذكي: يمكنكم الآن تنظيف ألبستكم على نحو أكثر ذكاء وراحة بفضل تقنية AI EcoBubble™{:}

{:en}

During the pandemic, homes have become increasingly multi-functional, doubling as gyms, offices and classrooms. Life as we know it has changed and household chores like laundry can seem time-consuming. This means that an increasing number of consumers are investing in appliances that maximize and personalize home spaces for enhanced functionality.

Samsung’s AI Ecobubble™ washing machines join the club of connected devices and with the help of the SmartThings app, you can control your washing machine from anywhere at any time. This makes laundry a hassle-free job.

{:en}Intelligent Washing: Smart and Convenient Laundry with EcoBubble{:}{:ar}الغسيل الذكي: يمكنكم الآن تنظيف ألبستكم على نحو أكثر ذكاء وراحة بفضل تقنية AI EcoBubble™{:}

Check out these six tasks you can accomplish through the innovative combination of AI Ecobubble™ and the SmartThings app:

  1. When Ecobubble™ technology is applied, the detergent is better dissolved into the water and faster penetration into clothes is achieved, so less hot water is needed to aid the cleaning process. The Super Eco Wash programme washes at just 15°C, with the results of a 40°C wash, using just 30% of the energy as a result.
  2. Samsung’s Eco Bubble Technology delivers advanced fabric care as well as perfect cleanliness by minimising damages. With less mechanical actions and bubble cushion, your clothes are free from getting damages. The softer and smoother bubble action protects the delicate clothes such as outdoor wear and water repellent fabrics.
  3. Forget lingering near your washing machine to listen for signals anymore. With the SmartThings app, your smartphone, Samsung Smart TV, or Family Hub refrigerator can alert you when the wash cycle is done, if the Smart Control status changes, or if any errors occur. You can also disable the notification from the settings under the menu section of the app.

With the SmartThings app, you can control your washing machine by selecting the cycle you want to run. You can also select additional options like temperature or spin speed from the app.

  1. With so many cycles and options, choosing the right washing cycle for your clothes can sometimes be tricky. But with the Laundry Recipe feature in the SmartThings app, figuring out the right cycle for your laundry becomes easy. Once you select the types, the colour and the soil level of the laundry you are washing, the Laundry Recipe feature will suggest tips, cycles, temperature, etc. for the optimum cleaning of your laundry.
  2. It is a busy day at work, and you don’t know when you’ll be returning home. But with the help of the Laundry Planner feature in the SmartThings app, you can schedule the end time of your laundry. As long as you shut the door, add detergent and hit Smart Control before you leave, you can use Laundry Planner to schedule your wash cycles from anywhere and at any time with the help of the SmartThings app.
  3. With the SmartThings app, you can check the status of the wash cycle in progress from anywhere. You’ll be able to see what type of cycle is running, any icons that are lit, and when it’s expected to complete, just as if you were standing right in front of your washing machine.

{:}{:ar}أدى انتشار الوباء خلال الأشهر الماضية إلى تحويل المنازل لتصبح مراكز متعددة الوظائف، حيث باتت بمثابة صالات لممارسة التمارين الرياضية ومكاتب لإنجاز الأعمال وفصولاً دراسية للطلاب الذين اضطروا لمتابعة صفوفهم عن بعد. لقد تغيرت الحياة التي نعرفها، وقد تبدو الأعمال المنزلية مثل غسيل الملابس بمثابة مضيعة للوقت، الأمر الذي دفع أعدداً متزايدة من المستخدمين للاستثمار في الأجهزة التي توفر المزيد من المساحات داخل المنازل، وتساهم في تخصيص أجزاء منها لإنجاز أعمال معينة على النحو الأمثل.

{:en}Intelligent Washing: Smart and Convenient Laundry with EcoBubble{:}{:ar}الغسيل الذكي: يمكنكم الآن تنظيف ألبستكم على نحو أكثر ذكاء وراحة بفضل تقنية AI EcoBubble™{:}

تنضم غسالات AI Ecobubble ™ من سامسونج إلى مجموعة الأجهزة المتصلة، والتي يمكن التحكم بها بالاعتماد على ميزات تطبيقSmartThings ، من أي مكان وفي أي وقت. ما يجعل عمليات غسل الملابس أكثر سهولة مع الارتقاء بمستويات الراحة.

ويمكنكم خلال الأسطر التالية، الاطلاع على المهام الست التي يمكنكم إنجازها عبر الجمع المبتكر بين تقنية AI Ecobubble ™  وتطبيق  SmartThings:

  • يؤدي اعتماد تقنية Ecobubble ™ خلال عملية الغسيل، إلى إذابة المنظف على نحو أفضل في الماء، حيث يتغلغل في الملابس بشكل أسرع، ويتم تكوين الفقاعات حتى في الماء البارد لأداء فعال مع استهلاك أكثر كفاءة للطاقة.
  • توفر تقنية Eco Bubble من سامسونج عناية متطورة للنسيج، بالإضافة إلى مستويات نظافة مثالية مع الحد من الأضرار التي قد تلحق بالأقمشة خلال عمليات التنظيف، عبر التخفيف من الإجراءات الميكانيكية وزيادة حجم الوسادة الفقاعية، للحفاظ على سلامة الثياب. وتعمل الفقاعات الأكثر نعومة وسلاسة على حماية الملابس الخارجية المصنوعة من الأنسجة الرقيقة والأقمشة المقاومة للماء.
  • لن تحتاجوا بعد اليوم إلى مراقبة عملية الغسيل والاستماع إلى الإشارات التي تطلقها الغسالة عن قرب، حيث يمكنكم استخدام تطبيقSmartThings وتوصيله بالهواتف الذكية  لتلقي التنبيهات عند انتهاء دورة الغسيل، أو في عند تغير حالة التحكم الذكي، أو في حال حدوث أي مشاكل أثناء عملية الغسيل. كما يمكنكم أيضاً توقيف الإشعارات، عبر الدخول إلى الإعدادات الموجودة في قسم القائمة داخل التطبيق.

وستتمكنون باستخدام تطبيقSmartThings ، من التحكم بغسالاتكم عبر تحديد الدورة التي تريدون تشغيلها، بالإضافة إلى تحديد خيارات إضافية مثل درجة الحرارة أو سرعة الدوران.

  • تؤدي الخيارات المتعددة للدورات والوظائف، إلى جعل عملية انتقاء دورة الغسيل المناسبة لملابسكم أكثر صعوبة في بعض الأحيان، الأمر الذي بات أسهل باستخدام ميزة Laundry Recipe في تطبيقSmartThings ، التي تساعدكم على اختيار الدورة الأفضل لغسيل الملابس. بمجرد تحديد نوع الألبسة والألوان ومستوى اتساخ الثياب التي تقومون بغسلها، ستقوم هذه الميزة بتقديم النصائح مع اقتراح الدورات ودرجة الحرارة المثالية وغيرها من الوظائف والميزات التي تساعدكم في تنظيف ألبسكتم على النحو الأمثل.
  • وتعتبر ميزة Laundry Planner في تطبيق SmartThings مثالية خلال أيام العمل المكتظة بالمهام الوظيفية، حيث تمكنكم من جدولة وقت انتهاء الغسيل حتى وإن كنتم خارج المنزل. ويمكن اعتماد هذه الميزة عبر إضافة مواد التنظيف وغلق باب الغسالة والضغط على زر Smart Control قبل مغادرة المنزل، لجدولة دورات الغسيل من أي مكان وفي أي وقت بمساعدة تطبيق .SmartThings
  • ويمكنكم باستخدام تطبيق SmartThings، التحقق من حالة دورة الغسيل الجارية من أي مكان، حيث ستتمكنون من معرفة نوع الدورة قيد التشغيل، والاطلاع على الرموز المضيئة، والوقت المتوقع لانتهاء دورة الغسيل، تماماً كما لو كنتم تقفون أمام الغسالة مباشرةً.

للحصول على المزيد من المعلومات حول أحدث تشكيلة من غسالات سامسونج يمكنكم زيارة: https://www.samsung.com/ae_ar/washers-and-dryers/washing-machines/{:}

 35 total views,  2 views today