{:en}TK Elevator ensures comfortable and sustainable mobility in Doha Oasis in Qatar{:}{:ar}تي كي ايليفيتور تضمن التنقل المريح والمستدام في مشروع واحة الدوحة في قطر{:}

{:en}Doha, Qatar – Düsseldorf, Germany: (AETOSWire) TK Elevator makes a significant contribution to the development of the unique residential, commercial and mall complex, Doha Oasis in Qatar. With more than 170 transport systems, the company provides maximum indoor mobility efficiently, safely and comfortably.

TK Elevator ensures comfortable and sustainable mobility in Doha Oasis in Qatar
Doha Oasis project in Qatar

Doha Oasis exhibits the typical challenges associated with rapid urbanization. These include ensuring the highest possible transportation capacity as well as maximum energy efficiency and space utilization. TK Elevator is meeting these requirements – among other things – with two TWIN elevator systems, the only elevators with two cabins operating independently in one single shaft. They have lower energy requirements and allow faster passenger transportation. TWIN can move up to 40 percent more passengers than conventional elevators. Due to a smaller number of shafts, TWIN occupies up to 50 percent less space. This creates additional commercial usable area and offers architects greater design freedom.

Peter Walker, CEO at TK Elevator, says: “With our solutions specially adapted to the needs of Doha Oasis, we offer all passengers a smooth, safe and comfortable mobility experience, and operators the best possible building utilization. TK Elevator stands for German engineering excellence and thus for quality, innovation and efficiency. Doha Oasis perfectly showcases the possibilities our sophisticated technologies offer – in commercial and planning terms, as well as with regard to user experience.”

Doha Oasis is located in the heart of Doha, the capital of Qatar. The mixed-use project with a total construction area of 470,000 square meters includes a 28-storey, 7-star hotel tower with 245 luxury residential apartments, penthouses and numerous stores. In addition, this development encompasses the first indoor amusement theme park in Qatar.

TK Elevator (formerly: thyssenkrupp Elevator)

With customers in over 100 countries served by more than 50,000 employees, TK Elevator achieved sales of around €8 billion in the fiscal year 2020/2021. Over 1,000 locations around the world provide an extensive network that guarantees closeness to customers. Over the past decades, TK Elevator has established itself as one of the world’s leading elevator companies and became independent since its sale by thyssenkrupp AG in August 2020. The company’s most important business line is the service business represented by over 24,000 service technicians. The product portfolio covers commodity elevators for residential and commercial buildings to cutting-edge, highly customized solutions for state-of-the-art skyscrapers. In addition, it also consists of escalators and moving walks, passenger boarding bridges, stair and platform lifts. Integrated cloud-based service solutions, such as the MAX platform, are gaining in importance. With these digital offerings, there are no limits to urban mobility anymore. TKE – move beyond.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

الدوحة، قطر-دوسلدورف، ألمانيا، ,(“ايتوس واير“)  تقدم شركة “تي كي ايليفيتور” مساهمة كبيرة في تطوير المجمع السكني والتجاري الفريد، واحة الدوحة في قطر. بفضل أكثر من 170 نظام نقل مختلف، توفر الشركة أقصى قدر من الدعم لحركة التنقل داخل المباني بفعالية وأمان وراحة.

يعكس مشروع واحة الدوحة أبرز التحديات النموذجية التي ترتبط عادة بالتوسع الحضري السريع. وتشمل هذه التحديات ضرورة ضمان أعلى سعة نقل ممكنة وتحقيق أقصى قدر من كفاءة الطاقة واستخدام المساحات المتاحة. وتمكنت “تي كي ايليفيتور” من تلبية هذه المتطلبات – من بين أمور أخرى – من خلال أنظمة مصاعد التوأم “TWIN”، وهي المصاعد الوحيدة التي تحتوي على عدد 2 كابينة، تتحرك كلّ منهما بشكل مستقل ضمن بئر المصعد الواحد. وتتميز هذه المصاعد بأنها تستهلك قدراً أقل من الطاقة وتسمح بنقل مستخدمي المصعد بشكل أسرع. كما يمكن لـنظام “TWIN” أن ينقل عدداً أكبر من شاغلي المصعد بسعة تصل إلى 40 بالمائة أكثر من المصاعد التقليدية. وبما أن هذه المصاعد تتطلّب عدداً أقل وأصغر حجماً من آبار المصعد، تتيح أنظمة مصاعد “TWIN” تقليل متطلبات المساحة بنسبة تصل إلى 50 بالمائة. يساهم هذا الأمر في خلق مساحة تجارية إضافية قابلة للاستخدام وتزويد المهندسين المعماريين بحرية تصميم أكبر.

ويقول بيتر والكر، الرئيس التنفيذي لشركة “تي كي ايليفيتور”، في معرض تعليقه على هذا الأمر: “بفضل حلولنا المصممة خصيصاً لتلبية احتياجات واحة الدوحة، نقدم لجميع مستخدمي المصعد تجربة تنقل سلسة وآمنة ومريحة، ونوفر للمشغلين أفضل استخدام ممكن للمباني. تعكس ’تي كي ايليفيتور‘ التميز الهندسي الألماني وبالتالي الجودة والابتكار والكفاءة. ويشكّل مشروع واحة الدوحة الدليل المثالي على الإمكانات الواسعة التي توفرها تقنياتنا المتطورة – من الناحية التجارية والتخطيطية، وكذلك فيما يتعلق بتجربة المستخدم”.

تقع واحة الدوحة في قلب الدوحة، عاصمة قطر. يمتد المشروع التنموي متعدد الاستخدامات على مساحة بناء تناهز 470 ألف متر مربع، ويضمّ برجاً فندقياً من فئة 7 نجوم مكوناً من 28 طابقاً يحتوي على 245 شقة سكنية فاخرة ووحدات البنتهاوس بالاضافة إلى مجموعة كبيرة من المتاجر. كما يشمل هذا المشروع التنموي مدينة ألعاب ترفيهية، تعدّ أول مدينة ألعاب متكاملة مغلقة في قطر.

الصور الإعلامية

يمكن تنزيلها هنا (حقوق الصورة: واحة الدوحة)

من نحن

لمحة عن شركة ” تي كي ايليفيتور” (المعروفة سابقاً باسم: ” تيسن كروب اليفيتور” )

استطاعت “تي كي ايليفيتور”، من خلال الخدمات التي قدّمتها على يد 50 ألف موظفاً يعملون لديها في أكثر من 100 دولة تحقيق مبيعات بلغت نحو 8 مليار يورو في السنة المالية 2020/2021. كما نجحت في توفير شبكة واسعة تضمن قربها من العملاء من خلال أكثر من 1,000 موقع حول العالم. وعلى مدى العقود السابقة، رسّخت “تي كي ايليفيتور” مكانتها كإحدى الشركات الرائدة في مجال المصاعد عالمياً، وأصبحت شركة مستقلة منذ أن باعتها شركة “تيسن كروب إيه جي” في أغسطس 2020. وتُعد أعمال الصيانة من أهم أعمال الشركة، إذ يُمثّلها أكثر من 24 ألف خبير فني. وتغطي حافظة “تي كي ايليفيتور” مجموعة مختلفة من المنتجات تشمل المصاعد الخاصة بالمباني السكنية والتجارية وكذلك الحلول المتطورة والمخصصة لناطحات السحاب الحديثة. وإضافةً إلى ذلك، تضمّ حافظة منتجاتنا مجموعة من منتجات السلالم والمماشي المتحركة وجسور صعود الركاب للطائرات ومصاعد السلالم والمنصات. وتكتسب حلول الخدمات والصيانة المتكاملة والقائمة على السحابة الرقمية، مثل منصة “ماكس”، أهمية كبيرة. بفضل هذه العروض الرقمية، لم تعد هناك حدود للتنقل العصري بعد الآن. “تي كي إي” تخطّت حدود التنقلّ.

*المصدر: “ايتوس واير”

{:}