{:en}i2c Partners with Qatari Fintech Startup KARTY to Launch Digital Visa Wallet{:}{:ar}آي 2 سي تتعاون مع شركة التكنولوجيا المالية القطرية كارتي لإطلاق محفظة فيزا الرقمية{:}

{:en}REDWOOD CITY, Calif.–(BUSINESS WIRE /AETOSWire)– i2c Inc., a leading provider of digital payment and banking technology, today announced its partnership with KARTY, a Qatar-based fintech providing tailored digital financial solutions to the MEA region, to launch a digital-first prepaid mobile wallet to the country.

i2c Partners with Qatari Fintech Startup KARTY to Launch Digital Visa Wallet

This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220213005092/en/

Leveraging i2c’s global payments platform, Karty’s mobile wallet will provide Visa-branded digital cards, enabling instant, cashless P2P transactions on the Visa network. The mobile wallet will also feature data-backed financial management tools to empower users to master budgeting while gaining transparency into their spending habits across a range of categories (groceries, transportation, health care, and more). KARTY is set to be regulated by Qatar Central Bank Sandbox, once fully operational, and the company was the 2021 winner of the Qatar Science & Technology Park Accelerator (QSTP) program, among other accolades.

“We are proud to partner with KARTY as they work to enable digital-first payments in Qatar, while also providing added transparency and insights into their cardholder’s spending behaviors,” said Aurangzaib Khan, General Manager – MEA Region of i2c. “We look forward to partnering with this notable startup as they expand financial access through the region.”

“i2c’s best-in-class payments platform allowed us to design an intuitive mobile wallet that works to simplify both budgeting and spending for residents in Qatar,” said Mohammed Suleiman, Co-Founder of KARTY. “We chose i2c as our issuer processing partner because of their global reputation for unparalleled reliability, best-in-class security, and deep experience within the payments industry – all of which is especially important to us as a startup. We’re excited to bring our customers the modern payment solutions they want, all on a single platform through this partnership.”

In addition to the QFTH and QSTP, KARTY is backed by the Research Development Innovation Sector of Qatar Foundation, Qatar Financial Centre and Qatar Development Bank.

About KARTY LLC

Karty is a financial technology startup that works to revolutionize daily financial experiences for their end-users by leveraging latest technology and transaction data to provide unprecedented insights into user spending habits to deliver a bespoke financial services experience. The product is fully digital, and features insights into spending habits, categorized budgeting, as well as peer-to-peer payments. The company placed first in the Qatar Science Technology Park Accelerator program, and is backed by Qatar Fintech Hub, Qatar Financial Centre and Qatar Development Bank. For more information visit: https://www.karty.qa/

About i2c Inc.

i2c is a global provider of highly-configurable payment and banking solutions. Using i2c’s proprietary “building block” technology, clients can easily create and manage a comprehensive set of solutions for credit, debit, prepaid, lending and more, quickly and cost-effectively. i2c delivers unparalleled flexibility, agility, security and reliability from a single global SaaS platform. Founded in 2001, and headquartered in Silicon Valley, i2c’s next-generation technology supports millions of users in more than 200 countries/ territories and across all time zones. For more information, visit www.i2cinc.com and follow us at @i2cinc.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220213005092/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

المالية تتخذ من قطر مقراً لها، حيث تقدم حلولاً مالية رقمية مخصصة لمنطقة الشرق الأوسط وأفريقيا. ويهدف هذا التعاون إلى إطلاق المحفظة الرقمية المتكاملة للجوال المدفوعة سلفاً في البلاد.

i2c Partners with Qatari Fintech Startup KARTY to Launch Digital Visa Wallet

يحتوي هذا البيان الصحفي على وسائط متعددة. يمكنكم الاطّلاع على البيان الكامل عبر الرابط الالكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20220213005092/en/

من خلال الاستفادة من منصة المدفوعات العالمية المقدمة من “آي 2 سي”، ستوفر محفظة “كارتي” للجوال بطاقات رقمية تنضوي تحت علامة “فيزا”، تتيح عمليات فورية وغير نقدية من نظير إلى نظير على شبكة “فيزا”. وتتضمن محفظة الجوال أيضاً أدوات الإدارة المالية المدعومة بالبيانات لتمكين المستخدمين من إتقان إعداد الميزانية، الأمر الذي يتيح لهم اكتساب الشفافية في عادات الإنفاق الخاصة بهم عبر مجموعة من الفئات (البقالة، والنقل، والرعاية الصحية، وما إلى ذلك). بمجرد أن تصبح جاهزة للعمل بكامل طاقتها، من المقرر أن تخضع “كارتي” لإشراف آلية الاختبار التنظيمية لمصرف قطر المركزي. وقد نالت الشركة جائزة برنامج مسرع واحة قطر للعلوم والتكنولوجيا لعام 2021، من بين جوائز أخرى.

وقال أورانجزيب خان، المدير العام لشركة “آي 2 سي” في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا في هذا السياق: “نفخر بالتعاون مع ’كارتي‘ التي تعمل على تمكين المدفوعات الرقمية المتكاملة في قطر، وتوفير المزيد من الشفافية والرؤى حول سلوكيات الإنفاق لدى حاملي البطاقات خاصتها”. وأضاف: “نتطلع قدماً إلى التعاون مع هذه الشركة الناشئة البارزة إذ إنها توسع انتشارها المالي في المنطقة برمّتها”.

ومن جهته، قال محمد سليمان، الشريك المؤسس لشركة “كارتي”: “أتاحت لنا منصة المدفوعات ’آي 2 سي‘ الأفضل ضمن فئتها تصميم محفظة للجوال سهلة الاستخدام تعمل على تبسيط إعداد الميزانية والإنفاق للمقيمين في قطر”. وأضاف: “وقع اختيارنا على ’آي 2 سي‘ كشريك لمعالجة المدفوعات وإصدار البطاقات بفضل سمعتها العالمية من حيث الموثوقية منقطعة النظير، والأمن الأفضل ضمن فئته، والخبرة العميقة في قطاع المدفوعات – حيث تعد جميعها مهمة بشكل خاص بالنسبة لنا كشركة ناشئة. ويسعدنا، من خلال هذه الشراكة، أن نزود عملائنا بحلول الدفع الحديثة التي يرغبون بها، كل ذلك على منصة واحدة”.

وبالإضافة إلى مركز قطر للتكنولوجيا الماليّة وواحة قطر للعلوم والتكنولوجيا، تتلقى “كارتي” الدعم من قبل قطاع الابتكار والتطوير البحثي في مؤسسة قطر ومركز قطر للمال وبنك قطر للتنمية.

لمحة عن شركة “كارتي” المحدودة

تعد “كارتي” شركة ناشئة في مجال التكنولوجيا المالية تعمل على إحداث ثورة في التجارب المالية اليومية لمستخدميها النهائيين من خلال الاستفادة من أحدث التقنيات وبيانات العمليات المصرفية. وتهدف إلى توفير رؤى غير مسبوقة حول عادات المستخدم في الإنفاق لتقديم تجربة خدمات مالية مخصصة. وتعد منتجاتها رقمية بالكامل، وتتضمن رؤى حول عادات الإنفاق، وإعداد الميزانية المصنفة ضمن فئات، بالإضافة إلى المدفوعات بين النظراء. احتلت الشركة المرتبة الأولى في برنامج مسرع واحة قطر للعلوم والتكنولوجيا، وهي مدعومة من قبل مركز قطر للتكنولوجيا المالية ومركز قطر للمال وبنك قطر للتنمية. لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الرابط الإلكتروني التالي: https://www.karty.qa/.

لمحة عن ” آي 2 سي”

“آي 2 سي” هي مزود عالمي للحلول العالية التهيئة في مجال الدفع والمعاملات المصرفية. باستخدام تقنية “بيلدينغ بلوك” الخاصة بشركة “آي 2 سي”، يمكن للعملاء بسهولة إنشاء وإدارة مجموعة شاملة من حلول للائتمان والخصم والدفع المسبق والإقراض وسواها بسرعة وفعالية من حيث التكلفة. تقدم “آي 2 سي” مرونة وسرعة وأمانًا وموثوقية لا مثيل لها من خلال منصة عالمية واحدة للبرمجيات كخدمة. تأسست الشركة، التي تتخذ من وادي السيليكون مقراً لها، عام 2001، وتدعم تقنية الجيل التالي من “آي 2 سي” ملايين المستخدمين في أكثر من 200 دولة/إقليم وعبر جميع المناطق الزمنية. لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة www.i2cinc.com ومتابعتنا على i2cinc@.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير” (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي:     https://www.businesswire.com/news/home/20220213005092/en/

إنَّ نصَّ اللغة الأصليَّة لهذا البيان هو النسخة الرسميَّة المعتمدة. أمّا الترجمة فقد قُدِّمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنصِّ اللغة الأصليَّة الذي يمثِّل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانونيّ.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 5 total views,  1 views today