{:en}Chile at Gulfood 2022: 22 companies look at market expansion in the Middle East{:}{:ar}22 شركة تشيلية تتطلع للتوسع في المنطقة من خلال معرض جلفود 2022{:}

{:en}Dubai, United Arab of Emirates: (AETOSWire)  Chile is taking part at the ongoing Middle East’s leading annual F&B trade event, Gulfood 2022, with a strong contingent of 22 companies representing a range of food verticals from pulses to agribusiness, with the aim of expanding their export footprints in the Middle East market.

Chile at Gulfood 2022: 22 companies look at market expansion in the Middle East

In a statement, senior officials from Chile said, many of the participating companies at Gulfood 2022 during February 13-17 at the Dubai World Trade Centre already have their presence in the regional market through distribution partnerships.

“Chile’s food and agri-business is a diverse sector with multiple product verticals. Companies in these sectors have been successfully exporting to countries across the world capturing significant market share. Our participation at Gulfood is to build our exports further in the Middle East countries,” said Feliper Repetto, Trade Commissioner and Pavilion Director of Chile at Expo 2020 Dubai.

For Chile, the UAE is the eighth export market in the world with a weightage of 22 per cent in the trade basket.  The companies from Chile will be participating at the expo represent the South American country’s main agricultural regions – Coquimbo, Valparaíso, Metropolitan, O’Higgins, Araucanía and Los Ríos, the statement said.

“Chile has been able to develop its exports strongly in the last decades and consequently, the products such as dried and dehydrated fruit, among others have been able to garner widespread international recognition, and we are here to leverage this reputation to expand in the Middle East market,” Repetto added.

Exports of the category of Chilean products showcased at Gulfood 2022 have registered a 13 per cent rise in value terms and 5.7 per cent by volume in Jan-December 2021 compared to the previous corresponding period.

Mr. Repetto said Chilean products are known for its high quality, safety and sustainable production processes. “We have also moved from using conventional energy sources in our production processes, and plants at many companies now work on solar energy. Some of the Chilean products also have a reputation as superfoods because of their beneficial health properties,” he concluded.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الامارات العربية المتحدة: (“ايتوس واير“) تشارك تشيلي في معرض “جلفود 2022″، الحدث السنوي المتخصص في الأطعمة والمشروبات الرائد على مستوى منطقة الشرق الأوسط، وذلك من خلال 22 شركة تشيلية تمثل مجموعة متنوعة من فئات الأغذية من الحبوب إلى الأعمال التجارية الزراعية، بهدف تعزيز صادراتها إلى مختلف أنحاء المنطقة، انطلاقاً من دبي.

Chile at Gulfood 2022: 22 companies look at market expansion in the Middle East

وقال مسؤولون من تشيلي في بيان إن العديد من الشركات المشاركة في دورة هذا العام من معرض جلفود، المنعقد خلال الفترة من 13 إلى 17 فبراير في مركز دبي التجاري العالمي، يتواجدون في الأسواق الإقليمية من خلال شراكات مع موزعين.

وقال “فيليب ريبيتو”، المفوض التجاري ومدير الجناح التشيلي في إكسبو 2020 دبي: “يتسم قطاع الأغذية والأعمال التجارية الزراعية في تشيلي بأنه قطاع متنوع يضم عدداً لا يحصى من المنتجات. وتصدّر الشركات العاملة في هذه القطاعات منتجاتها بنجاح إلى العديد من البلدان حول العالم، حيث تستحوذ على حصص سوقية كبيرة فيها. وتأتي مشاركتنا في جلفود لتعزيز صادراتنا أكثر إلى دول الشرق الأوسط انطلاقاً من دبي”.

وتعتبر الإمارات ثامن أكبر سوق تصديري للمنتجات التشيلية على مستوى العالم بحصة 22 %. وتمثل الشركات من تشيلي المشاركة في المعرض، المناطق الزراعية الرئيسية في الدولة الواقعة في أمريكا الجنوبية وهي “كوكويمبو” و”فالبارايسو” و”ميتروبوليتان” و”أوهيغينز” و”أراوكانيا” و”لوس ريوس”.

وأضاف “ريبيتو”: “تمكنت تشيلي من تطوير صادراتها بقوة خلال العقود الماضية وبالتالي، حظيت المنتجات مثل الفاكهة المجففة وغيرها من المنتجات الأخرى بقبول عالمي واسع النطاق، ونحن هنا الآن للاستفادة من هذه السمعة الطيبة التي اكتسبناها من أجل التوسع في أنحاء الشرق الأوسط”.

وسجلت صادرات المنتجات التشيلية إلى الشرق الأوسط، التي يتم عرضها في جلفود 2022، ارتفاعاً بنسبة 13 % في القيمة و5.7 % من حيث الحجم خلال الفترة الممتدة من يناير إلى ديسمبر 2021، مقارنة بالفترة ذاتها من العام الذي سبقه.

وختم “ريبيتو” بقوله إن المنتجات التشيلية مشهورة بجودتها العالية واستدامتها. حيث تحولنا من استخدام مصادر الطاقة التقليدية في عمليات الانتاج لدينا إلى مصادر الطاقة الشمسية في مرافق الشركات التشيلية.

*المصدر: “ايتوس واير” 

{:}

 35 total views,  33 views today