{:en}Hikma delivers another year of profitable growth in 2021 and announces share buyback{:}{:ar}الحكمة تسجل عاماً آخر من النمو في 2021 وتعلن عن إعادة شراء الأسهم{:}

{:en}London, United Kingdom-(AETOSWire) : Hikma Pharmaceuticals PLC (‘Hikma’ or ‘Group’), the multinational pharmaceutical company, today reports its preliminary audited results for the year ended 31 December 2021.

In 2021, group revenue grew 9% to $2.553 billion ($2.341 Billion in 2020), reflecting a good performance from all three businesses. Benefiting from the group’s healthy balance sheet and its strong cash flow from operating activities, Hikma continued to invest 6% of revenue in R&D, with a growing pipeline of complex and specialty products.

Injectables revenue grew 8% in 2021 to $1.053 billion ($977 million in 2020), benefitting from our broad portfolio, geographic spread, flexible manufacturing capabilities and new launches across our regions. MENA Injectables revenue was up 13% on a reported basis and 4% on a constant currency basis. This growth reflects a strong performance across most of our markets and good demand for our growing biosimilar portfolio where we continue to grow the market by increasing patient access. This more than offset temporary disruption in some markets.

{:en}Hikma delivers another year of profitable growth in 2021 and announces share buyback{:}{:ar}الحكمة تسجل عاماً آخر من النمو في 2021 وتعلن عن إعادة شراء الأسهم{:}

During the year, the Injectables business launched 15 products in the US, 29 in MENA, and 34 in Europe.  We submitted 93 filings to regulatory authorities across all markets. In 2022, we expect Injectables revenue growth in the low- to mid-single digits.

The good revenue growth in our Generics business, up 10% in 2021 to $820 million ($744 million in 2020), was primarily driven by a strong performance from recently launched products, which more than offset increased price erosion. In 2021, the Generics business launched seven products and submitted five files to regulatory authorities. In 2022, we expect Generics revenue growth in the range of 8% to 10%.

Our Branded business continued to deliver growth in 2021, with revenue up 9% to $699 million ($613 million in 2020), which includes the impact of hyperinflation. In constant currency, revenue grew 5%, with good performance across our markets, particularly in Algeria, where we saw the benefits of our new oncology plant, and in Egypt, where we benefitted from strong demand for our chronic treatments. Our chronic treatments also saw good demand in our retail business in Saudi Arabia, which partially offset lower demand in the government tender business. Other markets, including Jordan, UAE, and Morocco grew strongly. Across the region, we benefitted from our focussed commercial efforts, a responsive supply chain, and the breadth of our portfolio.

During the year, the Branded business launched 87 products and submitted 144 filings to regulatory authorities. Branded revenue is expected to be in line with 2021. Excluding the impact of hyperinflation in 2021, Branded revenue is expected to grow in the mid-single digits in 2022.

Hikma is further expanding its portfolio and increasing investment to support growth in 2022. Hikma launched generic Advair Diskus® in April 2021 and is gradually growing market share, but expects competition to intensify in 2022. Hikma also expanded its specialty product offerings in the US, including the launch of KloxxadoTM 8mg naloxone nasal spray. Additionally, the group is positioning for future growth in Injectables with the signing of two US biosimilar agreements, the acquisition of Custopharm[1], the launch of a new US compounding business, and post year-end expansion into Canada through the acquisition of Teligent assets. Further complex medicines were also added to the Branded portfolio, including eight oral oncology products in Algeria.

Hikma is announcing a share buyback programme of $300 million to be executed during 2022. Hikma’s strategic focus remains unchanged, prioritising the creation of further shareholder value through investing in organic and inorganic growth. The buyback reflects the Group’s strong cash generation, balance sheet strength and the Board’s confidence in the future growth prospects of the business. The buyback has been sized to maintain balance sheet efficiency, whilst leaving significant headroom for continued investment opportunities.

Hikma is also announcing a new environmental target to reduce its greenhouse gas emissions by 25% by 2030.

Siggi Olafsson, Chief Executive Officer of Hikma, said: “Hikma delivered strong financial results in 2021, marking another successful year of solid growth and continued strategic momentum. Our operational strength and high-quality standards ensured our ability to provide customers with a consistent supply of essential medicines in a challenging environment. I am grateful to Hikma colleagues around the world for their steadfast commitment to helping the millions of patients who rely on our medicines every day.”

He added: “As we look to 2022 and beyond, I am most excited about how we are continuing to build and evolve our portfolio with important investments and new partnerships. Our Injectables business is now supplying US hospitals with sterile compounded pharmaceutical products, has expanded into Canada, and is set to grow further with the acquisition of Custopharm[2] and our expansion into US biosimilars. Our Generics business is bringing more complex and specialty products to market, launching KloxxadoTM and generic Advair Diskus® in 2021, with additional product launches planned for this year. Our Branded business has delivered consistent growth, with an increased focus on medications to treat chronic illnesses. We have an exciting platform that will drive continued growth and progress in the year ahead.”

*Source: AETOSWire

[1] Subject to FTC approval

[2] Subject to FTC approval{:}{:ar}

لندن، المملكة المتحدة،:( “ايتوس واير”): أعلنت حكمة فارماسيوتيكلز بي. إل. سي.” (مجموعة الحكمة)، مجموعة الشركات الدوائية متعددة الجنسيات، اليوم عن نتائجها المالية الأولية المدققة للعام المنتهي في 31 كانون الأول 2021.

ونمت عائدات المجموعة في العام 2021 بنسبة 9% لتصل إلى 2.553 مليار دولار (مقارنة مع 2.341 مليار دولار في عام 2020)، ما يعكس أداء جيداً في جميع قطاعاتها الثلاثة. وبفضل صحة أداء الموازنة العامة للمجموعة والتدفق النقدي القوي من الأنشطة التشغيلية، واصلت “الحكمة” استثمار 6% من الإيرادات في الأبحاث والتطوير، مع محفظة متنامية من المنتجات المركّبة والمتخصصة.

وسجلت إيرادات قطاع أدوية المحاقين نمواً بنسبة 8% في عام 2021 لتصل إلى 1.053 مليار دولار (مقارنة مع 977 مليون دولار في عام 2020)، مستفيدةً من المحفظة الواسعة للمجموعة وانتشارها الجغرافي وقدراتها التصنيعية المرنة وإطلاق المنتجات الجديدة في مناطقها. ونمت إيرادات قطاع أدوية المحاقين في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا بنسبة 13% على أساس الإقرار و4% على أساس العملة الثابتة. ويعكس هذا النمو أداء قوياً في معظم أسواق الشركة وطلباً جيداً على محفظتنا المتنامية من البدائل الحيوية التي تواصل النمو في السوق بفضل تعزيز وصولها إلى المرضى. وقد أسهم ذلك في تعويض الانقطاع المؤقت في بعض الأسواق.

وخلال العام الفائت، أطلق قطاع أدوية المحاقين 15 منتجاً في الولايات المتحدة، و29 منتجاً في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، و34 منتجاً في أوروبا. وتقدمت الشركة أيضًا بـ 93 طلب براءة اختراع إلى الجهات التنظيمية في جميع أسواقها. وتتوقع الشركة في العام 2022 أن تنمو إيرادات قطاع أدوية المحاقين (بنسبة أحادية منخفضة إلى متوسطة).

{:en}Hikma delivers another year of profitable growth in 2021 and announces share buyback{:}{:ar}الحكمة تسجل عاماً آخر من النمو في 2021 وتعلن عن إعادة شراء الأسهم{:}

وعلى مستوى آخر، ارتفع نمو إيرادات قطاع الأدوية الجنيسة بنسبة 10% في عام 2021 لتصل إلى 820 مليون دولار (مقارنة مع 744 مليون دولار في عام 2020)، مدفوعة بشكل رئيسي بالأداء القوي للمنتجات التي تم إطلاقها مؤخراً والتي عوضت التآكل المستمر للأسعار. وفي عام 2021، أطلق قطاع الأدوية الجنيسة 7 منتجات وتم تقديم 5 طلبات براءة اختراع إلى الجهات التنظيمية. وتتوقع الشركة في العام 2022 أن يتراوح نمو إيرادات قطاع الأدوية الجنيسة بين 8% إلى 10%.

وواصل قطاع الأدوية ذات العلامة التجارية المسجلة نموه في عام 2021، حيث ارتفعت الإيرادات بنسبة 9% لتصل إلى 699 مليون دولار (مقارنة بـ 613 مليون دولار في عام 2020)، وهذا يتضمن أثر التضخم المفرط. ونمت الإيرادات بنسبة 5% على أساس العملة الثابتة، مع أداء جيد في أسواق الشركة وخاصة في الجزائر التي حصدت نتائج مصنعها الجديد لأدوية الأورام، وفي مصر التي استفادت من الطلب القوي على أدوية علاج الأمراض المزمنة. وسجلت أدوية علاج الأمراض المزمنة طلباً جيداً في قطاع التجزئة بالسعودية أيضاً، ما ساهم في التعويض الجزئي للطلب المنخفض في مشاريع المناقصات الحكومية. وكذلك، نمت أسواق أخرى بشكل قوي، بما في ذلك الأردن والإمارات والمغرب. واستفادت الشركة في أنحاء المنطقة من جهودها التجارية المركزة وسلسلة التوريد المتفاعلة وتنوع محفظتها.

وخلال العام الماضي، أطلق قطاع الأدوية ذات العلامة التجارية المسجلة 87 منتجاً وقدم 144 طلب براءة اختراع إلى الجهات التنظيمية. أما إيرادات القطاع  لعام 2022 (فيُتوقع أن تتماشى مع إيرادات 2021. وباستثناء أثر التضخم المفرط في 2021، يُتوقع نمو إيرادات القطاع بنسبة أحادية متوسطة).

وتتوقع “الحكمة” زيادة الاستثمار لدعم نموها في العام 2022 مع التركيز على خارطة طريق لتوسعة محفظتها. وقد أطلقت الشركة دواء Advair Diskus® في نيسان 2021، وتعمل على تعزيز حصتها في السوق بشكل تدريجي، لكنها تتوقع اشتداد المنافسة في العام 2022. ووسعت “الحكمة” عروض منتجاتها المتخصصة في الولايات المتحدة، بما في ذلك إطلاق بخاخ الأنف KloxxadoTM عيار 8 ملغ. وتستعد الشركة لتحقيق نمو مستقبلي في قطاع المحاقين بعد توقيعها اتفاقيتين للبدائل الحيوية في الولايات المتحدة، والاستحواذ على Custopharm، وإطلاق شركة الأدوية المركبة الأمريكية الجديدة، والتوسع بعد نهاية العام إلى كندا عبر الاستحواذ على أصول شركة Teligent، كما تمت إضافة مزيد من الأدوية المركّبة إلى محفظة الأدوية ذات العلامة التجارية المسجلة، بما في ذلك 8 منتجات لعلاج الأورام عن طريق الفم في الجزائر.

وفي سياق آخر، تعلن “الحكمة” عن برنامج لإعادة شراء الأسهم بقيمة (300) مليون دولار من المتوقع تنفيذه خلال العام 2022. وما زال تركيز “الحكمة” مستمراً على إيلاء الأولوية لتزويد المساهمين بمزيد من القيمة من خلال الاستثمار في النمو. وتعكس عملية إعادة شراء الأسهم التدفق النقدي القوي للمجموعة وقوة ميزانيتها العامة وثقة مجلس الإدارة بآفاق النمو المستقبلي لأعمال الشركة. وقد تم ضبط حجم إعادة شراء الأسهم للحفاظ على كفاءة الميزانية العامة، وتم ترك مساحة كبيرة لفرص الاستثمار.

وتعلن “الحكمة” عن سعيها إلى تحقيق هدف بيئي جديد يتمثل في خفض انبعاثاتها من الغازات الدفيئة بنسبة 25% بحلول العام 2030.

وقال سيجي أولافسون، الرئيس التنفيذي لـ “الحكمة”: “سجلت “الحكمة” نتائج مالية قوية في عام 2021، حيث حققت عاماً ناجحاً آخر من النمو القوي والزخم الاستراتيجي المستمر. وقد ساهمت قوتنا التشغيلية ومعاييرنا العالية في ضمان قدرتنا على تزويد العملاء بواردات مستمرة من الأدوية الأساسية في عالم من التحديات. وأود في هذا السياق أن أشكر زملائي في الشركة حول العالم على التزامهم بمساعدة ملايين المرضى الذين يعتمدون على أدويتنا يومياً”.

Custopharm والاستحواذ على أعمال البدائل الحيوية في الولايات المتحدة. ويوفر قطاع الأدوية الجنيسة مزيداً من المنتجات المتخصصة والمعقدة في السوق، حيث أطلق دواء KloxxadoTM ودواء Advair Diskus® الجنيس في عام 2021، فضلاً عن وجود خطط لإطلاق مزيد من المنتجات هذا العام. وسجل قطاع الأدوية ذات العلامة التجارية المسجلة نمواً مستمراً، مع تركيز متزايد على أدوية علاج الأمراض المزمنة. لذا فإن أمامنا آفاق واعدة للنمو المستمر خلال العام الحالي”.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}