{:en}AIG’s Uplive ranked among fastest-growing apps globally{:}{:ar}منصة Uplive من مجموعة ابتكارات آسيا (AIG) ضمن أسرع التطبيقات نمواً حول العالم{:}

{:en}DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES– Asia Innovations Group’s (AIG) flagship app Uplive has been ranked as the world’s third fastest-growing social app by third-party analytical platforms AppAnnie and Sensor Tower.

The global rankings, which come hot on the heels of the app’s unveiling of its first-ever Television Commercial for the Middle East region, which aired on Rotana, and a raft of GCC-centric features, exemplified AIG’s leadership in the global live social industry, and are results of AIG’s continued focus to serve the emerging markets.

In 2021, AIG’s flagship live streaming app Uplive and dating apps Lamour and Cute U clinched top places in global app rankings based on downloads and consumer spending.

Uplive, the largest independent global video social entertainment platform, has consistently risen to become the top consumer spend app in APAC in 2021, according to App Annie. Uplive has also emerged as the fastest-growing live streaming app globally as measured by year-on-year growth in downloads, according to Sensor Tower.

Since the unveiling of the GCC-wide campaign, Uplive has attracted a large number of GCC-based live streamers, which has, in turn, boosted its Middle East subscriber base significantly with KSA and the UAE accounting for the lion’s share.

According to AIG, the leading live social company with 520 million registered users located in over 150 regions worldwide, Uplive’s growth in users was matched by significant revenue growth, where Uplive moved to the third fastest-growing Android app globally.

“We are pleased to be ranked as the third fastest-growing app in the world – an achievement that has been made possible by our ever-growing global fanbase. The app’s popularity is fully driven by the consumer-centric features and value it delivers to all its users. Through innovation, we have been able to design a value-driven platform that not only delivers real, customised entertainment to users but also provides a safe space for young entertainers to showcase their talents and earn while doing what they love,” said Andy Tian, chief executive officer, AIG.

“AIG is dedicated to providing an unbeatable user experience across our products, which our tremendous growth in 2021 reflects. We are proud of our leadership in the global app industry and our supremacy in emerging markets, including the GCC and the talent-rich UAE in particular. Our significant growth in 2021 is just the beginning; we look forward to introducing truly ground-breaking features in the upcoming year,” noted Andy.

The success of AIG products also reflects the global growth of the dating app and live streaming industries. App Annie reports that time spent on live-streaming apps increased by 900% since 2018, while time spent on dating apps increased by 95%. In the GCC alone, time spent on Uplive has significantly increased over the last few months signaling a growing appetite for Arabic content – an important demographic that had been underserved by other players.

As the foremost company producing live social products, AIG is strongly positioned as an industry leader in live streaming and dating apps. By placing a priority on emerging markets such as the Middle East and diversifying their offerings for local markets, AIG has tapped hitherto neglected but talent-rich markets to serve a truly global user base.

About Asia Innovations Group

Asia Innovations Group is a leading live social company with 520 million registered users located in over 150 regions worldwide. It has built a comprehensive and diverse portfolio as it seeks to achieve its mission of enriching people’s lives worldwide through innovative and enjoyable live social products, which foster meaningful human connections. In addition to Uplive, which allows video social hosts to broadcast to the world, AIG owns CuteU and Lamour, the top dating app in global emerging markets. It includes operations in 18 offices around the globe that integrate local live social knowledge to foster individual market development and penetration. Focusing on major emerging markets, AIG leverages its track record of innovation, cutting-edge technology, a scalable global infrastructure, and global insights with local expertise to deliver user and shareholder value based on the most exciting growth opportunities in the live social marketplace.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة: احتلت منصة Uplive الرائدة والتابعة لمجموعة ابتكارات آسيا (AIG) المركز الثالث ضمن تصنيف منصات التواصل الاجتماعي الأكثر نمواً حول العالم، حيث جاء هذا التصنيف من خلال منصات تحليل مستقلة وهي AppAnnie و Sensor Tower.

وجاء هذا التصنيف العالمي بعد فترة وجيزة من إطلاق التطبيق إعلان تلفزيوني هو الأول من نوعه في منطقة الشرق الأوسط، والذي تم بثه على قناة روتانا وشاهده العديد في دول الخليج، وهو خير مثال على ريادة مجموعة AIG في  منصات التواصل الاجتماعي للبث التفاعلي المباشر حول العالم، ويأتي هذا التصنيف كنتيجة لتركيز المجموعة المستمر على تلبية متطلبات الأسواق الناشئة.

هذا وقد كانت منصة Uplive أول تطبيق فيديو مباشر يحصل على جائزة تقديرية من روتانا للمنتج الأكثر إبتكارًا الذي تقدمه المنصة وكذلك الالتزام بالمحتوى الذي يتماشى مع ثقافة منطقة الشرق الأوسط.

وكانت قد حصلت منصة Uplive للبث التفاعلي المباشر وتطبيقان أخران هما Lamour و CuteUفي 2021، على أعلى المراكز في التصنيف العالمي للتطبيقات وذلك استنادًا على عدد التنزيلات ومدى انفاق المستخدمين.

وفقًا لـ App Annie، استمرت  Uplive، أكبر المنصات المستقلة للبث التفاعلي الاجتماعي المباشر، في النمو والتقدم باستمرار لتصبح أفضل تطبيق يحصل على أكبر قدر من الانفاق من العملاء في منطقة آسيا والمحيط الهادئ في عام 2021. وبرزت Uplive كذلك كواحدة من أسرع منصات البث المباشر نمواً حول العالم بالنسبة لنسبة النمو السنوي في التنزيلات وذلك وفقًا لـ Sensor Tower.

ومنذ إطلاق حملة دول الخليج، جذبت Uplive عدد كبير من عروض البث المباشر في دول الخليج، الأمر الذي عزز بدوره قاعدة المشتركين على نحو كبير في السعودية والإمارات الذين حصلوا على نصيب الأكبر من حيث المشتركين.

وطبقاً لمجموعة  AIG، الشركة الرائدة في مجال البث المباشر والترفيه الاجتماعي والتي تملك أكثر من 520 مليون مستخدم مُسجل في أكثر من 150 دولة حول العالم، فإن الزيادة الكبيرة في عدد العملاء كان يقابله نمو كبير في الإيرادات، حيث وصلت Uplive  للمركز الثالث من حيث أسرع تطبيقات نظام أندرويد نمواً حول العالم.

قال آندي تيان، الرئيس التنفيذي لشركة  AIG: “يسعدنا أن نحصل على المركز الثالث كأسرع التطبيقات نمواً في العالم، وهو انجاز تمكنا من تحقيقه بفضل الزيادة الكبيرة في عدد مشتركينا حول العالم. يعود سبب الشعبية الكبيرة التي حصلت عليها المنصة إلى تركيزنا الشديد على العملاء والقيمة التي نقدمها لكل المستخدمين. فمن خلال الابتكار، نجحنا في تصميم منصة مبنية على تقديم قيمة مميزة للمستخدمين، والتي لا تقدم الترفيه المخصص للمستخدمين فحسب، ولكنها كذلك تقدم مساحة آمنة لبرامج ومواهب الترفيه الشابة أن يقدموا ما يتميزون به والحصول على دخل وهم يقومون بالعمل في المجال الذي يحبونه.

وأضاف  آندي تيان، ” مجموعة AIG تلتزم بتقديم تجربة استثنائية للمستخدمين من خلال مختلف منتجات المجموعة، وهذا هو ما يعكسه النمو الضخم الذي حققناه في 2021، ونفخر بريادتنا في مجال التطبيقات العالمية، وكذلك بتفوقنا في الأسواق الناشئة بما في ذلك دول الخليج وخاصة الإمارات الغنية بالعديد من المواهب المميزة. ونعتبر النمو الكبير الذي حققناه في 2021 ما هو إلا البداية، ونتطلع لتقديم سمات فريدة وشديدة التطور خلال العام القادم.”

إن النجاح الذي حققته منتجات AIG يعكس كذلك النمو العالمي في تطبيقات المواعدة والبث المباشر، وقد أظهر تقرير App Annie أن الوقت الذي استغرقه المستخدمون على تطبيقات البث المباشر تضاعف بنسبة 900% منذ 2018، وفي منطقة دول مجلس التعاون الخليجي وحدها، الوقت الذي أمضاه المستخدمين على Uplive زاد بنسبة كبيرة خلال الأشهر الماضية مما يعكس نجاح المحتوى باللغة العربية الذي نقدمه في حصول على إعجاب عدد كبير من المستخدمين، وهو قطاع لم يستطيع أي جهة أخرى تلبية احتياجاته.

وتأتي مجموعة AIG في مقدمة الشركات التي تقدم منتجات البث الحي، ومن الشركات الرائدة في مجالات تطبيقات البث الحي والمواعدة، من خلال إعطاء الأولوية للأسواق الناشئة مثل الشرق الأوسط وتقديم العديد من المنتجات المتنوعة للأسواق المحلية فيه، استطاعت المجموعة الوصول للعديد من الأسواق الثرية بالمواهب لتقديم الخدمات المتميزة لنطاق عريض من المستخدمين حول العالم.

معلومات حول شركة AIG:

مجموعة ابتكارات آسيا (AIG)، هي شركة رائدة في مجال البث المباشر والترفيه الاجتماعي، تضم 350 مليون مستخدم في أكثر من 150 منطقة حول العالم. لقد قامت ببناء تطبيقات شاملة ومتنوعة، تسعى من خلالها إلى تحقيق مهمتها المتمثلة في

إثراء حياة الناس في جميع أنحاء العالم من خلال منتجات مبتكرة وممتعة للترفيه الاجتماعي وللبث الحي، والتي تعزز التواصل الإنساني الهادف. بالإضافة إلىUplive ، التي تسمح لمضيفي الفيديو على مواقع التواصل الاجتماعي بالبث إلى

العالم، و Lamour ، أفضل تطبيق مواعدة في الأسواق الناشئة العالمية ، تمتلك AIG تطبيق SupreFans ، وهو تطبيق بث مباشر اجتماعي يركز على تفاعل المعجبين. تتواجد عمليات AIG، في 12 مكتبًا حول العالم، تدمج من خلالها المعرفة

الاجتماعية المحلية لكل منطقة لتعزيز تنمية السوق وتوفير احتياجاتها. بالتركيز على الأسواق الناشئة الرئيسية، تحوز AIG على سجل حافل بالابتكار والتكنولوجيا المتطورة والبنية التحتية العالمية القابلة للتطوير والرؤى العالمية ذات الخبرة المحلية،

لتقديم قيمة للمستخدمين والمساهمين بناءً على فرص النمو الأكثر نشاط في سوق تطبيقات البث المباشر والتفاعل الاجتماعي.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}