{:en}Shipsy raises US$25 million in Series B to accelerate global expansion, product innovation{:}{:ar}شركة “شيبسي” تتمكن من جمع مبلغ 25 مليون دولار بدورة التمويل الثانية بهدف الإسراع بالتوسع عالميًا وتعزيز الابتكار في منتجاتها{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates: Shipsy, a leading SaaS-based smart logistics management platform provider, has raised US$25 million in a Series B round co-led by A91 Partners and Z3 Partners along with existing investors Info Edge and Sequoia Capital India’s Surge.

The company plans to use the funding to continue growing its stronghold in the Middle East, India and Southeast Asian markets while accelerating global expansion into new markets such as Europe and US.

The funding comes in the wake of a performing freight and logistics market in UAE valued at US$19 billion in 2020, which is expected to reach US$31 billion in 2026 at a CAGR of over 8% fueled by the country’s highly competitive and effective logistics infrastructure.

UAE’s domestic logistics industry has also experienced sustained growth accelerated by its growing e-commerce market, which is forecast to expand at a CAGR of 19% by 2023.

To kick start its Middle East expansion, the company launched its operations in the United Arab Emirates (UAE) – a major hub for exports, imports, and re-exports – in June 2021 as part of its strategy to further expand its footprints in the Middle East by 2025.

Driving innovation

In addition, Shipsy will also be using the funds to drive rapid technological innovation with a greater focus on enhancing sustainability outcomes in the global logistics industry and their platform’s AI, Machine Learning and Blockchain capabilities.

“We are thrilled to partner with seasoned investors with a common vision to transform the global logistics industry using a technology-first approach. Their continued support strengthens our mission of enabling customers to achieve sustainable business and logistics excellence. It takes us closer to our goal of becoming the de-facto logistics operating system globally, such that every shipment being delivered, whether to a consumer or to a business, whether domestically or internationally, is powered by Shipsy,” says Soham Chokshi, CEO and Co-Founder Shipsy.

“Shipsy’s technology offering enables them to be the single partner of choice for enterprises who are transforming their logistics operations. Large category-leading customers have been thrilled at the impact of Shipsy in their operations. We look forward to partnering with them as they become a leader in logistics software” says Kaushik Anand, Partner at A91 Partners

Growing partnerships

Shipsy’s continuous focus on enabling businesses across retail, manufacturing and logistics to provide their customers transparency, flexibility and convenience is a key factor driving its growth.

“Shipsy is building a comprehensive customer-first SaaS company servicing a critical need in shipping, freight and the entire global supply chain. Shipsy’s addressable market has quadrupled post-COVID. We are excited to partner with Soham, Dhruv, Harsh and team as they build Shipsy into a world-class software company,” Gautam Patel, Managing Partner, Z3Partners.

We have been backing Shipsy from a very early stage and have been delighted to see them growing rapidly over the past couple of years. They have demonstrated significant impact on the supply chain and logistics industry. We believe in their mission and foresee them becoming one of the largest global logistics SaaS ventures that’s built in India,” says Sanjeev Bikhchandani, Founder and Executive Vice Chairman of Info Edge.

“This will help us build a much stronger product roadmap that will continue to make our customers successful by helping them further reduce logistics costs and drive an unparalleled customer experience. We will also continue to invest in our people to form a world-class A player team that would make us the leading logistics SaaS company in the world,” Chokshi added.

This round comes on the back of Shipsy having raised a Series A funding of US$6 million in 2020 led by Sequoia Capital India’s Surge and Info Edge. In 2021, to support a growing customer base in the Middle East, Shipsy established its regional HQs in Dubai and, more recently, in Indonesia for its Southeast Asian customers. The company also recorded a growth rate of 2.5x in its ARR and grew its customer base by 75% last year.

About Shipsy

Shipsy enables businesses worldwide to build resilient, connected, agile, sustainable and autonomous supply chain and logistics operations. Our smart logistics management platform empowers businesses to significantly reduce operating costs, lower carbon footprint, enhance customer experiences, boost delivery productivity, and drive seamless cross-border freight movement. Our 220+ team based out of India, Dubai, and Indonesia serves 160+ customers across the globe, procuring 100 million+ freight every month and optimizing the movement of more than 2 million parcels every day. To know more about us, please visit www.shipsy.io.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة: نجحت شركة “شيبسي” بجمع مبلغ 25 مليون دولار في دورة التمويل الثانية، “شيبسي” هي إحدى المنصات الذكية الرائدة في مجال إدارة الخدمات اللوجستية والقائمة على خدمات البرمجيات. شارك في قيادة دورة التمويل كل من (A91 Partners) و(Z3 Partners) جنبًا إلى جنب مع المستثمرين الحاليين “إنفو إيدج” وحاضنة الأعمال الهندية “سيكويا كابيتال”.

تخطط الشركة لاستخدام التمويل لمواصلة تعزيز موقعها المتميّز في أسواق الشرق الأوسط والهند وجنوب شرقي آسيا، مع تسريع وتيرة توسعها العالمي في أسواق جديدة مثل أوروبا والولايات المتحدة.

جاء هذا التمويل في أعقاب ما حققه سوق الشحن والخدمات اللوجستية في دولة الإمارات، من أداء بلغت قيمته 19 مليار دولار في عام 2020، إذ من المتوقع أن يصل إلى 31 مليار دولار في عام 2026، بمعدل نمو سنوي مركب يزيد عن 8٪ بفضل ما تتمتع به الدولة من بنية تحتية لوجستية شديدة التنافسية والفعالية.

كما شهد قطاع الخدمات اللوجستية المحلية في دولة الإمارات نموًا مستدامًا متسارعًا في ظل نمو سوق التجارة الإلكترونية، إذ من المتوقع أن يستمر في التوسّع  ليصل إلى معدل نمو سنوي مركب بنسبة 19٪ بحلول عام 2023 .

ولتحقيق التوسّع في منطقة الشرق الأوسط، دشنت الشركة في يونيو 2021 عملياتها في دولة الإمارات – المركز الرئيسي للصادرات والواردات وإعادة التصدير – وجاء هذا ضمن استراتيجيتها لتوسيع أنشطتها في دولة الإمارات والشرق الأوسط بحلول عام 2025.

تعزيز الابتكار

بالإضافة إلى ذلك، ستعمل “شيبسي” أيضًا على توظيف هذا التمويل لدفع عملية الابتكار التقني العاجل مع زيادة التركيز على تحسين مخرجات الاستدامة، وذلك فيما يخص قطاع الخدمات اللوجستية العالمي وقدرات منصتها المختلفة من تقنيات الذكاء الاصطناعي وتعلم الآلة و”البلوكتشين”.

قال السيد / “سوهام تشوكشي”، الرئيس التنفيذي والشريك المؤسس لشركة “شيبسي: “يسعدنا أن نتشارك مع مستثمرين من ذوي الخبرة الواسعة ممن لديهم رؤية مشتركة لتغيير شكل قطاع الخدمات اللوجستية العالمي باستخدام نهج التقنية أولاً. لا شك أن دعمهم المستمر يعزز من قدراتنا على أداء مهمتنا بتمكين العملاء من بلوغ مستويات التميّز في أعمالهم التجارية وخدماتهم اللوجستية. إن هذه الشراكة تقربنا من هدفنا بأن نصبح نظام التشغيل اللوجستي الفعلي على الصعيد العالمي، بحيث يتم تسليم كل الشحنات على مستوى العالم بواسطة قدرات شركة “شيبسي”، سواء كان هذا التسليم إلى مستهلك نهائي أو إلى شركة أخرى، محليًا أو دوليًا.

قال السيد / “كوشيك أناند”، أحد الشركاء في تحالف (A91 Partners): “بفضل التقنيات التي تقدمها شركة “شيبسي”، فإنها قادرة على أن تكون الشريك الأوحد الذي تختاره المؤسسات التي تعمل على تحديث عملياتها اللوجستية. لقد أعرب كبار العملاء من الرواد في مجالاتهم عن سعادة بالغة بالأثر الإيجابي الذي حققته “شيبسي” في عملياتهم. إننا نتطلع إلى الشراكة معهم خاصة مع مكانتهم الحالية ضمن رواد تقديم البرمجيات اللوجستية”.

المزيد من الشراكات

من بين العوامل الرئيسية المحفزة لنمو شركة “شيبسي”؛ يأتي تركيزها المستمر على تمكين الشركات في قطاعات البيع بالتجزئة والتصنيع والخدمات اللوجستية من توفير الشفافية والمرونة والراحة للعملاء.

قال السيد / “جاوتام باتيل”، الشريك الإداري، (Z3Partners): “تعمل شركة “شيبسي” على بناء شركة متكاملة مبدأها “العملاء أولاً”، تقدم خدمات البرمجيات لتلبية الحاجة الماسة في مجالات النقل والشحن وسلاسل التوريد العالمية. لقد تضاعف السوق الذي تستهدفه شركة “شيبسي” أربع مرات بعد جائحة فيروس كورونا، ونحن متحمسون للشراكة مع “سوهام” و”دهروف” و”هارش” وفريق العمل، إذ يعملون سويًا على بناء شركة “شيبسي” لتكون شركة برمجيات عالمية المستوى”.

قال السيد / “سانجيف بيخشانداني”، المؤسس ونائب الرئيس التنفيذي لشركة “إنفو إيدج”: “لقد قدمنا الدعم لشركة “شيبسي” في مرحلة مبكرة للغاية من مسيرتها، كما يسعدنا رؤيتها تنمو سريعًا على مدار العامين الماضيين. لقد أظهرت الشركة تأثيرها الكبير على سلاسل التوريد وصناعة الخدمات اللوجستية. نحن نؤمن بمهمتهم،  ويمكن رؤية أن الشركة هندية المنشأ ستصبح واحدة من كبريات الشركات العالمية في مجال خدمات البرمجيات اللوجستية”.

أضاف السيد / “تشوكشي” :”سيساعدنا هذا في وضع خارطة طريق للمنتجات أكثر نجاحًا وقوة، إذ سنستمر في توفير الدعم لعملائنا ليكونوا ناجحين، وذلك من خلال مساعدتهم على تقليل التكاليف اللوجستية بشكل أكبر وتقديم تجربة عملاء لا مثيل لها. سنواصل أيضًا الاستثمار في موظفينا لتكوين فريق عمل من الطراز الرفيع يضطلع بجعل الشركة تتبوأ مكانة رائدة في مجال خدمات برمجيات اللوجستيات عالميًا “.

تأتي دورة التمويل هذه في أعقاب دورة التمويل الأولى، إذ نجحت حينها شركة “شيبسي” من جمع تمويل بقيمة 6 ملايين دولار في عام 2020، بقيادة حاضنة الأعمال الهندية “سيكويا كابيتال” وشركة “إنفو إيدج”. وبحلول العام 2021، أنشأت شركة “شيبسي” مقرها الإقليمي في دبي لدعم قاعدة عملاءها المتنامية في الشرق الأوسط. وافتتحت مؤخرًا مقرها في إندونيسيا لخدمة عملائها في جنوب شرق آسيا. سجلت إيرادات الشركة السنوية المتكررة (ARR) نموًا بلغ مرتين ونصف ما حققته العام الماضي، كما نمت قاعدة عملائها بنسبة 75٪ مقارنة بالعام الماضي.

معلومات حول شركة شيبسي

تعمل شركة “شيبسي” على تمكين الشركات في جميع أنحاء العالم من بناء سلاسل إمداد وعمليات لوجستية تتصف بالمرونة والاتصال والرشاقة والاستدامة والاستقلالية. تعمل منصتنا الذكية لإدارة اللوجستيات على تمكين الشركات من خفض تكاليف التشغيل خفضًا كبيرًا، مع خفض البصمة الكربونية وتحسين تجارب العملاء، فضلًا عن زيادة إنتاجية التسليمات، وتقديم حركة شحن سلسة عابرة للحدود. يخدم فريقنا الذي يزيد عن 220 فردًا من الهند ودبي وإندونيسيا أكثر من 160 عميلًا في جميع أنحاء العالم، ويعمل على شراء أكثر من 100 مليون شحنة شهريًا، وتحسين عمليات نقل أكثر من مليوني طرد يوميًا. لمعرفة المزيد عنا، يُرجى زيارة www.shipsy.io.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 10 total views,  2 views today