{:en}H3 Dynamics Launches Autonomous Drone Stations to Help Monitor Large Solar Farms{:}{:ar}إتش 3 دايناميكس تطلق محطّات طائرات من دون طيّار ذاتية القيادة للمساعدة في مراقبة مزارع الطاقة الشمسية الكبيرة{:}

{:en}SINGAPORE–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– H3 Dynamics is announcing a new Robots-as-a-service solution for autonomous solar farm monitoring in partnership with Sitemark, a specialist AI-analytics company from Belgium.

The new partnership combines the DBX drone-in-a-box robots from H3 Dynamics with visual & thermal analytics from Sitemark to automate and scale up remote monitoring operations in large solar farm installations. Sitemark’s solutions have been deployed by Total, Bouygues, EDF, Engie and Orix to inspect over 30,000 ha of solar PV parks in 35 countries.

H3 Dynamics Launches Autonomous Drone Stations to Help Monitor Large Solar Farms

Designed as the “eyes and ears” of solar farm owners and operators, the DBX robot (video) can be deployed permanently at solar farms to track solar farm construction progress, identify solar panel degradation and provide on-site security.

“The unique combination of Sitemark Fuse and H3 Dynamics’ DBX will change the way data is captured and processed throughout the entire lifecycle of solar power assets”, says Michiko Lloyd, CEO of Sitemark.

H3 Dynamics is automating inspections across smart cities, precision agriculture, water infrastructure, and ports. Last month the company announced DBX G7, an agnostic Drone-in-a-Box platform capable of automating drones from any manufacturer, and deploying expert analytics from any developer.

In the wake of Covid-19, we are shifting the global drone industry towards an open tele-operations paradigm. “Our goal is to provide the world’s best data services from specialist vendors all over the world, available at any of our DBX installations globally” says Taras Wankewycz, H3 Dynamics’ CEO.

About H3 Dynamics: www.h3dynamics.com

H3 Dynamics is scaling autonomous analytics services using battery drones, prior to introducing new hydrogen technology capable of longer range and heavier payloads. The company will enable autonomous hydrogen air cargo as a second step and scale to manned aviation as a final step. Started in 2015 in Singapore, the company services clients globally from Austin, Singapore and Paris.

About Sitemark: www.sitemark.com

Sitemark develops digital solutions that empower field teams and asset owners in the solar power industry. Using drones, satellites, and an analytics platform rooted in AI, Sitemark creates digital twins of physical sites to assess critical data more effectively.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220207005423/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

سنغافورة – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – أعلنت شركة “إتش 3 دايناميكس” عن إطلاق حل “الروبوتات كخدمة” الجديد من أجل مراقبة مزارع الطاقة الشمسية المستقلّة بالشراكة مع شركة “سايتمارك”، وهي شركة متخصّصة في تحليلات الذكاء الاصطناعيّ في بلجيكا.

وتجمع الشراكة الجديدة بين نظام “دي بي إكس” لروبوتات تسيير الطائرات بدون طيار من “إتش 3 دايناميكس” مع التحليلات البصريّة والحراريّة من “سايتمارك” لأتمتة وتوسيع عمليات المراقبة عن بعد في منشآت مزارع الطاقة الشمسية الكبيرة. ولقد تمّ نشر حلول “سايتمارك” من قبل شركات “توتال” و”بويج” و”إي دي أف” و”إنجي” و”أوريكس” بهدف تفقّد أكثر من 30 ألف هكتار من مجمّعات توليد الطاقة الشمسية الكهروضوئيّة في 35 دولة.

H3 Dynamics Launches Autonomous Drone Stations to Help Monitor Large Solar Farms

يمكن نشر روبوت “دي بي إكس” (فيديو) ، المصمّم ليكون بمثابة “عيون وآذان” مالكي مزارع الطاقة ومشغّليها، بشكل دائم في مزارع الطاقة الشمسيّة لتتبّع التقدم المحرز في إنشاء هذه المزارع وتحديد أي أضرار إلى ألواح الطاقة الشمسية وتوفير الأمن في الموقع.

وقال ميتشيكو لويد، الرئيس التنفيذيّ لشركة “سايتمارك” في هذا السياق: “سيسمح الجمع الفريد بين نظام ’سايتمارك فيوز‘ وروبوت ’دي بي إكس‘ من ’إتش 3 دايناميكس‘ بتغيير طريقة التقاط البيانات ومعالجتها طوال دورة الحياة الكاملة لأصول الطاقة الشمسية”.

تعمل “إتش 3 دايناميكس” على أتمتة عمليات تفتيش وتفقد المنشآت عبر المدن الذكية ومواقع الزراعة الدقيقة والبنية التحتيّة للمياه والموانئ. وكانت الشركة قد أعلنت في الشهر الماضي عن “دي بي إكس جي7”، وهي منصّة للطائرات من دون طيّار مستقلة عن البرمجيات أو الأجهزة، قادرة على أتمتة الطائرات من دون طيّار من أيّ مصنع ونشر تحليلات الخبراء من أيّ مطوِّر.

وفي أعقاب جائحة كوفيد-19، نعمل على تحويل قطاع الطائرات من دون طيّار العالمي نحو اعتماد نموذج مفتوح للتشغيل عن بعد. ومن جانبه، قال تاراس وانكويز، الرئيس التنفيذيّ لشركة “إتش 3 دايناميكس”: “يتمثّل هدفنا في توفير أفضل خدمات البيانات في العالم المقدّمة من البائعين المتخصصين في جميع أنحاء العالم، وجعلها متاحة في أيّ من منشآت ’دي بي إكس‘ الخاصة بنا على مستوى العالم”.

لمحة عن “إتش 3 دايناميكس”: www.h3dynamics.com

تعمل “إتش 3 دايناميكس” على توسيع نطاق خدمات التحليلات المستقلة باستخدام طائرات من دون طيّار تعمل بالبطاريات، قبل إدخال تقنية الهيدروجين الجديدة القادرة على توفير مسافات  أطول وقدرة على استيعاب الحمولات الثقيلة. وستعمل الشركة على تمكين الشحن الجويّ ذاتي التحكم باستخدام الهيدروجين كخطوة ثانية وتوسيع نطاق الطيران المأهول كخطوة أخيرة. تأسست الشركة في العام 2015 في سنغافورة، وهي تقدّم خدماتها للعملاء على مستوى العالم من أوستن وسنغافورة وباريس.

لمحة عن “سايتمارك”: www.sitemark.com

تقوم “سايتمارك” بتطوير الحلول الرقمية التي تمكّن الفرق الميدانية وأصحاب الأصول في قطاع توليد الطاقة الشمسية. ومن خلال استخدام الطائرات من دون طيار والأقمار الصناعية ومنصة تحليلات متجذرة في الذكاء الاصطناعيّ، تقوم “سايتمارك” بإنشاء توائم رقمية للمواقع المادية لتقييم البيانات المهمّة بشكل أكثر فعالية.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية من هذا البيان الصحفي على موقع (businesswire.com) عبر الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20220207005423/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 11 total views,  1 views today