{:en}RAKEZ Introduces a New Payment Method for Clients through a Tie-up with Al Ansari Exchange{:}{:ar}راكز تطرح وسيلة دفع جديدة لعملائها بالتعاون مع الأنصاري للصرافة{:}

{:en}

Ras Al Khaimah, United Arab Emirates

Ras Al Khaimah Economic Zone (RAKEZ) signs an agreement with Al Ansari Exchange, through which RAKEZ clients can make their payments at any Al Ansari Exchange branch in the UAE. This collaboration expands the range of payment options available for RAKEZ clients, making it more convenient and faster to settle payment transactions related to their RAKEZ companies.

The agreement was signed at RAKEZ headquarters by Ramy Jallad, Group CEO of RAKEZ, and Mohamad Bitar, Deputy CEO of Al Ansari Exchange, the UAE-based foreign exchange and worldwide money transfer company.

{:en}RAKEZ Introduces a New Payment Method for Clients through a Tie-up with Al Ansari Exchange{:}{:ar}راكز تطرح وسيلة دفع جديدة لعملائها بالتعاون مع الأنصاري للصرافة{:}

Commenting on the partnership, Mr. Jallad said, “We are pleased to work with Al Ansari Exchange to offer our clients yet another way to easily complete their transactions. This initiative is part of our ongoing initiatives to become more accessible to our UAE-based clients. We will continue to build relationships with more strategic partners locally and internationally to ensure ease of doing business for companies flourishing in our zones.”

Mr. Bitar said, “Our partnership with RAKEZ reflects our shared aspiration to help drive innovative solutions and boost customer satisfaction through more flexibility and increased efficiency. Within our capacity as a prominent remittance and foreign exchange company, we aim to enhance the experience of businesses and investors and help encourage new entities to set up in the country. We are glad to offer RAKEZ’s clients a convenient, reliable and secure way to pay their fees via our network of more than 200 strategically located branches in different parts of the UAE.”

The economic zone’s clients can also complete their transactions through RAKEZ Portal 360; a payment link on RAKEZ invoice that leads to a secured online payment gateway; bank transfer to the account detailed on their invoice; and UAE-issued cheques that can be deposited via ATMs.

{:}{:ar}رأس الخيمة، 3 مارس 2022: وقعت مناطق رأس الخيمة الاقتصادية (راكز) اتفاقية مع الأنصاري للصرافة تهدف إلى إطلاق وسيلة دفع جديدة لتمكين عملاء راكز من سداج الرسوم المستحقة الخاصة بشركاتهم في أي فرع من فروع الأنصاري للصرافة الممتدة في كافة أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة، حيث ترمي هذه الاتفاقية إلى توسعة خيارات الدفع المتاحة لعملاء راكز بالشكل الذي يساعدهم على سداد رسوم المعاملات والخدمات بكل سهولة وأريحية.

تم توقيع الاتفاقية في مقر راكز الرئيسي من قِبل رامي جلّاد، الرئيس التنفيذي لمجموعة راكز ومحمد بيطار، نائب الرئيس التنفيذي لدى شركة الأنصاري للصرافة، الرائدة في مجال خدمات التحويلات المالية وصرف العملات الأجنبية في دولة الإمارات.

وبهذه المناسبة، قال جلّاد: “يسرنا التعاون مع الأنصاري للصرافة من أجل توفير خيارات إضافية لعملائنا لدفع رسوم معاملاتهم وإتمامها بكل سهولة. وتُعد هذه المبادرة جزء من جهودنا المتواصلة لتقريب المسافة بين راكز وعملائها المتواجدين في الدولة وتمهيداً لتكوين المزيد من العلاقات مع شركاء استراتيجيين محلياً ودولياً لضمان سهولة مزاولة الشركات لأعمالها على الوجه الذي يدعم ازدهارها في مناطق راكز المختلفة.”

{:en}RAKEZ Introduces a New Payment Method for Clients through a Tie-up with Al Ansari Exchange{:}{:ar}راكز تطرح وسيلة دفع جديدة لعملائها بالتعاون مع الأنصاري للصرافة{:}

ومن جانبه قال محمد بيطار: “تحقق شراكتنا مع راكز الطموحات المشتركة والتي تدور حول تقديم حلول مبتكرة على قدر كبير من المرونة والكفاءة بهدف رفع مستوى رضا العملاء. وبالنظر إلى مكانة الشركة الرفيعة في مجال تحويل وتداول الأموال والعملات الأجنبية، فإن لدينا القدرة على إثراء تجربة الشركات والمستثمرين بالشكل الذي يساعد على تأسيس المزيد من الأعمال في الدولة. كما يسرنا أن نتيح لعملاء راكز شتى وسائل الراحة والأمان بما يتعلق بدفع رسوم معاملاتهم من خلال شبكة فروعنا المنتشرة في مواقع استراتيجية بمختلف أرجاء دولة الإمارات والتي يبلغ عددها أكثر من 200 فرع.”

بإمكان عملاء راكز أيضاً سداد رسوم المعاملات باستخدام العديد من الوسائل مثل بوابة خدمات راكز الإلكترونية ورابط الدفع الموجود في الفواتير الصادرة من راكز لإجراء العملية في بوابة الدفع الإلكترونية، وكذلك التحويل المصرفي لحساب راكز المُدوّن في الفواتير الصادرة عنها، وأيضاً عن طريق تحرير شيك صادر عن أحد البنوك العاملة في الدولة وإيداعه لدى أجهزة الصراف الآلي.{:}

 306 total views,  6 views today