{:en}Mauritius Tourism partners with dnata Travel as UAE traveller bookings to the island nation soar in 2022{:}{:ar}هيئة موريشيوس للترويج السياحي تتعاون مع دناتا للسفريات فيما تُسجّل حجوزات السفر من الإمارات إلى الجزيرة أرقاماً قياسية عام 2022{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates – (AETOSWire) : The Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA) is announcing a partnership with UAE-based dnata Travel to unveil new experiences and tailor-made offers to Mauritius for UAE holiday makers in 2022, with travel to the island nation in demand across the emirates.

Mauritius Tourism partners with dnata Travel as UAE traveller bookings to the island nation soar in 2022

Experts at dnata Travel – the UAE’s longest-standing travel provider –reveal that travel bookings to the Indian Ocean island have doubled in 2022 so far, in comparison to booking figures in Q4 2021, when Mauritius fully-reopened for tourism post the pandemic, following a partial re-opening in the summer.

As demand for travel continues to increase, representatives from the official tourism authority of Mauritius have identified UAE as an important market.

Arvind Bundhun, Director at Mauritius Tourism Promotion Authority, commented: “We have always seen strong demand for travel to Mauritius from the UAE and it remains one of the most important source markets for us globally, while our countries share strong cultural ties. In 2022, we are partnering with dnata Travel to bring our experiences closer to UAE travellers.”

Emily Jenkins, General Manager of dnata Travel Leisure, added: “Traveller demand from the UAE to Mauritius continues to increase, and the country has quickly climbed back in to our top ten most sought-after international destinations in terms of search and bookings since its full reopening, with bookings approaching close to pre-pandemic levels in 2022. Our travellers are keen to get back to nature and Mauritius offers all of the beauty that the Indian Ocean islands are known for, alongside some of the world’s most unique natural landscapes. From the dramatic peak of Le Morne, to the seven-coloured earth of Chamarel, our travel experts are ready to take travellers from the UAE on a tour of the most unique hotspots across the country.”

Working in partnership with the MTPA, the dnata Travel has sourced holiday offers with up to 50% savings on hotel stays for ‘Family Breaks’, ‘Romantic Escapes’ and ‘All-Inclusive Offers’, all now available for bookings.

Arvind Bundhun concluded: “Mauritius is synonymous with pristine beaches but we have an amazing variety of outdoor tourism options yet ‘to be discovered’ and we want to take you there.”

Visit dnataTravel.com; call 800 DNATA or visit dnata Travel experts in our retail outlets across the UAE.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة: ( “ايتوس واير”)- أعلنت هيئة موريشيوس للترويج السياحي عن إبرام شراكة مع “دناتا للسفريات” في الإمارات العربية المتحدة للكشف عن تجارب جديدة وعروض مُصممة خصيصاً للمسافرين من الإمارات إلى موريشيوس لقضاء العطلات عام 2022 في ظلّ الإقبال الكبير على السفر إلى هذه الجزيرة في جميع أنحاء الإمارات.

Mauritius Tourism partners with dnata Travel as UAE traveller bookings to the island nation soar in 2022

وكشف خبراء “دناتا للسفريات”، أعرق مقدمي خدمات السفر في دولة الإمارات العربية المتحدة، أن حجوزات السفر إلى موريشيوس تضاعفت منذ مطلع عام 2022 حتى الآن، مقارنة بالربع الأخير من عام 2021 حينما أعادت موريشيوس فتح حدودها بالكامل أمام السياحة بعد الجائحة.

وفي ظلّ استمرار ارتفاع الطلب على السفر، تنظر هيئة موريشيوس للترويج السياحي إلى السوق الإماراتية باعتبارها سوقاً مهمة للسياحة، وقد أعدّت خططاً لاستقطاب المزيد من المسافرين من الدولة هذا العام.

وفي هذا السياق، علّق أرفيند بوندون، رئيس هيئة موريشيوس للترويج السياحي، قائلاً: “لطالما شهدنا طلباً قوياً على السفر إلى موريشيوس من الإمارات العربية المتحدة التي لا تزال أحد أهم الأسواق لنا عالمياً”.

وتابع قائلاً: “أبرمنا عام 2022 شراكة مع ’دناتا للسفريات‘ لتقريب تجاربنا من المسافرين في الإمارات العربية المتحدة”.

من جانبها، قالت إيميلي جنكينز، مدير عام قسم البرامج الترفيهية في “دناتا للسفريات”: “نشهد ارتفعاً متواصلاً في الطلب على السفر من الإمارات العربية المتحدة إلى موريشيوس. فمنذ إعادة فتح حدودها بالكامل أمام السياحة، عادت الدولة سريعاً إلى قائمة أفضل عشر وجهات دولية مرغوبة من حيث البحث والحجوزات، إذ شارفت الحجوزات عام 2022 على بلوغ مستويات ما قبل الجائحة. وفيما يحرص مسافرونا على العودة إلى الطبيعة، توفر موريشيوس كل الجمال الذي تشتهر به جزر المحيط الهندي فضلاً عن مجموعة من المناظر الطبيعية الفريدة في العالم. ونُشير إلى أنّ خبراء السفر لدينا على استعداد لاصطحاب المسافرين في جولة تشمل أبرز مناطق الجذب السياحي وأكثرها تميزاً ليعيشوا ذكريات لا تُنسى في جميع أنحاء موريشيوس”.

وحصل فريق “دناتا للسفريات” على أفضل عروض العطلات مع توفير يصل إلى 50 في المائة على الإقامات الفندقية على مجموعة من باقات “العطلات العائلية” و”الرحلات الرومانسية” و”العروض الشاملة” المُصمّمة خصيصاً للمسافرين من دولة الإمارات العربية المتحدة والتي يُمكن حجزها الآن.

واختتم آرفيند بوندون حديثه قائلاً: “موريشيوس مرادف للشواطئ البكر ولديها مجموعة مذهلة من خيارات السياحة الخارجية المتاحة لك لاستكشافها والتي يسعدنا اصطحابك إلى هناك. تمنح عطلات دناتا للسفريات الضيوف راحة البال “.

قم بزيارة dnataTravel.com أو اتصل 800 DNATA أو قم بزيارة منافذ البيع بالتجزئة dnata Travel.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}