{:en}The Biggest WEB3 Technology Event in the GCC Alternative Reality Festival to Launch in Dubai{:}{:ar}انطلاق أول مهرجان رقمي بديل للواقع في دبي{:}

{:en}

  • An unparalleled digital alternative reality festival, NFT gallery, Web3 Summit, multi-dimensional outdoor performance.  All in one place.

(Dubai, 10 March 2022): The first-of-its-kind WOW (World of Web3) festival is set to take place in the UAE through a series of events that include the ‘WOW Summit’, a large ‘NFT Gallery’, ‘Business Expo’ and the ‘Metafest’, a multi-dimensional, immersive outdoor performance. The festival, which is set to start on March 12 and run until the 18th, aims to raise community understanding of the Web3 technology, its ascension in emerging markets, plus its impact on innovation, and life as we know it.

{:en}The Biggest WEB3 Technology Event in the GCC Alternative Reality Festival to Launch in Dubai{:}{:ar}انطلاق أول مهرجان رقمي بديل للواقع في دبي{:}

The flagship event, WOW Summit, will be held from 13th to 16th of March at Burj Park, Dubai, and is organized by GuyWay Events. The WOW Summit is set to research the phenomena of “Alternative Reality”, with the first day of the summit focusing on the latest developments in the blockchain industry. The second day will look at the impact of Web3 on the creative industries through a series of talks. The finale will highlight the latest developments in the digital mining hardware and software industry.

WOW has also unveiled the names of notable speakers at the event, which include but not limited to:

  • Marwan Al Zarouni – CEOof Blockchain Center UAE
  • Hoda A. AlkhzaimiPresident of Emirates Digital Association for Women
  • Saeed Aldarmaki – Founder of Sheesha Finance and co-founder of Alphabit Digital Currency Fund
  • Ralf Glabischnig – Founder of Crypto Oasis
  • James Wo – Founder and CEO of DFG
  • Alex Nascimento – Managing Director of 7CC
  • Ali Madhavji – Managing Partner of Blockchain Founders Fund and LP at Loyal VC & Draper Goren Holm
  • Nils Tharandt Ortiz, CEO & Co-founder of Paypolitan
  • Gaurav Dubey – CEO of TDeFi, TradeDog incubator and advisor.

WOW Pop Up Gallery (13/03 – 16/03)

The Pop-Up gallery is set to showcase one of the biggest NFT & Digital art shows in the Emirates, featuring artworks from some of the world’s leading digital artists, and curated collections from major galleries. The main project and exhibition, titled the “Alternative Reality”, is dedicated to the influence of blockchain technology and the phenomena behind it on the development of contemporary art as a whole in the digital world. The gallery will bring together artists from UAE, USA, Spain, Barbados, Sweden, Australia, Turkey, China, Japan, Lebanon and other countries.

WOW Metafest (13/03 – 16/03)

The WOW Metafest, an all-immersive experience that will take the event into several dimensions, is a physical world with augmented reality and a metaverse accessible remotely through a digital twin. Visitors will get the opportunity to listen to virtual speakers, interact with 3D art objects, and receive complimentary digital art.

WOW Business Expo (13/03 – 16/03)

The WOW Business Expo is set to host some of the world’s leading blockchain tech industry companies, where they will be exhibiting their projects, offering complimentary consultations and one on one meetings, plus networking with interested WOW attendees.

For more information, visit

{:}{:ar}مهرجان رقمي بديل للواقع لا مثيل له، ومعرض NFT، وقمة Web3، وأداء خارجي متعدد الأبعاد. كل ذلك في مكان واحد.

(دبي ، 8 مارس 2022): من المقرر أن يقام مهرجان WOW (World of Web3) الأول من نوعه في دولة الإمارات العربية المتحدة من خلال سلسلة من الفعاليات التي تشمل “WOW Summit” ، و معرض NFT”” الكبير ، “BusinessExpo” و “Metafest” ، أداء متعدد الأبعاد وغامر في الهواء الطلق. المهرجان ،  الذي من المقرر أن يبدأ في 12 مارس ويستمر حتى 18من نفس الشهر ، يهدف إلى زيادة فهم المجتمع لتقنية Web3 ، وانتشارها في الأسواق الناشئة ، بالإضافة إلى تأثيرها على الابتكار ، والحياة كما نعرفها.

الحدث الرائد، قمة WOW، سيقام في الفترة من 13 إلى 16 مارس في برج بارك Burj Park ، دبي ، وتنظمه  GuyWayEvents. يسعى WOW Summit للبحث عن ظاهرة “Alternative Reality” ، مع التركيز على أحدث التطورات في صناعة قاعدة البيانات الموزعة. في اليوم الثاني ، سنلقي نظرة على تأثير Web3 على الصناعات الإبداعية من خلال سلسلة من المحادثات. أما في الخاتمة فسوف يتم تسليط الضوء على أحدث التطورات في صناعة المعدات و البرمجيات الرقمية.

كشفت WOW أيضًا عن أسماء المتحدثين البارزين في الحدث، والتي تشمل على سبيل المثال بدون الإقتصار على :

  • الدكتور مروان الزرعوني – الرئيس التنفيذي لمركز Blockchain الإمارات العربية المتحدة
  • هدى عبدالله الخزيمي – رئيسة الجمعية الرقمية الإماراتية للمرأة
  • سعيد الدرمكي – مؤسس SheeshaFinanceandco و المؤسس المشارك لـ AlphabitDigitalCurrencyFund
  • رالف جلابيشنيغ – مؤسس واحة كريبتو CryptoOasis
  • جامس وو- المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة DFG
  • ألكس ناسيمنتو – مدير إدارة 7CC
  • علي مادهافجي – ManagingPartnerofBlockchainFoundersFundand LP atLoyal VC DraperGorenHolm &
  • نيلس تارانت أورتيز ، الرئيس التنفيذي والمؤسس المشارك لشركة Paypolitan
  • غوراف دوباي- الرئيس التنفيذي لـTDeFi ، TradeDogincubatorandadvisor.

{:en}The Biggest WEB3 Technology Event in the GCC Alternative Reality Festival to Launch in Dubai{:}{:ar}انطلاق أول مهرجان رقمي بديل للواقع في دبي{:}

معرض WOW PopUpGallery ( (13/03 – 16/03

تم تعيين معرض PopUpGallery لإظهارواحد من أكبر عروض NFT & Digital Art في الإمارات ، ويضم أعمالًا فنية من بعض الفنانين الرقميين الرائدين في العالم ، ومجموعات مُنسقة من المعارض الكبرى. إن المشروع والمعرض الرئيسيين ، بعنوان “الواقع البديل” “AlternativeReality” ، مخصصان لتأثير تكنولوجيا قاعدة البيانات الموزعة والظواهر التي تقف وراءها على تطور الفن المعاصر ككل في العالم الرقمي. شارك في المعرض فنانون من الإمارات العربية المتحدة والولايات المتحدة الأمريكية وإسبانيا وبربادوس والسويد وأستراليا وتركيا والصين واليابان ولبنان ودول أخرى.

 

WOW Metafest   ((13/03 – 16/03 

The WOW Metafest ، تجربة غامرة بالكامل من شأنها أن تأخذ الحدث إلى أبعاد ، وواقعية غير طبيعية ، و يمكن الوصول إلى الواقع المعزز من خلال التوائم الرقمية. سيحصل الزوار على فرصة الاستماع إلى المتحدثين الافتراضيين والتفاعل مع الكائنات الفنية ثلاثية الأبعاد وتلقي فن رقمي مجاني.

WOW BusinessExpo  ((13/03 – 16/03

من المقرر أن يستضيف WOW Business Expo بعضًا من الشركات الرائدة في صناعة قاعدة البيانات الموزعة في العالم، حيث سيعرضون مشاريعهم، ويقدمون استشارات مجانية واجتماعات فردية، بالإضافة إلى التواصل مع الحاضرين المهتمين.

للمزيد من المعلومات قم بزيارة:

{:}

 193 total views,  6 views today