{:en}Revival of Aesthetics – A.I. Driven Immersive New Media Art Experience & NFT drop by Orkhan Mammadov{:}{:ar}مسرح الفن الرقمي في دبي، بالمشاركة مع معرض جينيراتيف{:}

{:en}With the rise of the digital age, importance of adopting the past to the future is crucially important to save our heritage from disappearing. Revival of Aesthetics, an art exhibition by Orkhan Mammadov works on the representations of the Middle Eastern cultural history to secure dialogue between the future and the past, dystopian and utopian.

Hosted by ToDA and co-curated by the Generative Gallery, the exhibition aims at creating imaginary rugs that didn’t exist so far by combining the data painting technique, pattern, symbol recognition, thread simulation & color data. While honoring the term “pattern” traditionally; Mammadov merges this term with its usage in today’s world; machine algorithms that recognize regularities in data.

 Revival of Aesthetics – A.I. Driven Immersive New Media Art Experience & NFT drop by Orkhan Mammadov

In honor of colliding the past and future of carpets; during the experience, visitors will be able to witness current locations and uses of the embroideries all over the world, while simultaneously allowing them to step into the new world of metaverse without losing connection with the ancient roots.

Generative Gallery is a live audio-visual project driven by the global art community collaboration. Among its many formats are offline exhibitions, online special projects, NFT-integrations, public talks delivered by artists and explorers of digital art. Generative Gallery offers various spaces that serve as a perfect meeting point for the audience, providing a unique opportunity for digital art to go offline while allowing the viewer to experience interaction with technological art.

Location: ToDA, Souk Madinat Jumeirah

Price: AED 100 – Adult Regular, AED 50 – Child Regular

Timing: 10th March 2022 to 30th April 2022 (except Mondays & Tuesdays)

To book your ticket, please visit:

https://toda.ae/en/component/sppagebuilder/?view=page&id=57{:}{:ar}إحياء الجماليات – تجربة فنية جديدة غامرة قائمة على الذكاء الاصطناعي وفن NFT (الرموز غير القابلة للاستبدال) من الفنان

أورخان مامادوف

مع ازدهار عصر الفن الرقمي وانتشار هذا الأسلوب الفني المبتكر، أصبح من الأهمية بمكان أن نسعى إلى تبني الماضي للارتقاء بالمستقبل وإنقاذ إرث البشرية الفني من الزوال. يوظف معرض “إحياء الجماليات” للفنان أورخان مامادوف التاريخ الثقافي لمنطقة الشرق الأوسط ليكون بمثابة نقطة حوار رئيسية تربط بين المستقبل والماضي، وتوازن اليأس مع الأمل.

يستضيف مسرح الفن الرقمي في دبي، بالمشاركة مع معرض “جينيراتيف”، هذا المعرض الغامر الهادف إلى نسج سجاد خيالي مبتكر عن طريق الجمع بين تقنية رسم البيانات، الزخارف والأشكال المختلفة، ميزة التعرف على الرموز، ومحاكاة الخيط وبيانات الألوان. يسلط مامادوف الضوء على مصطلح “الزخارف” التقليدي ويبرزه إلى حيز الوجود عن طريق دمجه في الاستخدامات الحديثة مع الخوارزميات الآلية التي تتعرف على الانتظام في البيانات.

Revival of Aesthetics – A.I. Driven Immersive New Media Art Experience & NFT drop by Orkhan Mammadov

تكريماً لهذه الحبكة المبتكرة التي يلتقي بها نسيج السجاد من الماضي مع إبداع منظومة الأشكال والأنماط المستقبلية، سيتمكن الزوار خلال التجربة من مشاهدة مواقع التطريز والاستخدامات الحالية لصناعة السجاد في جميع أنحاء العالم، مع فرصة الدخول في نفس الوقت  إلى عالم “ميتافيرس” الجديد دون أن يفقدوا فرصة الاتصال بالجذور العريقة المتأصلة لصناعة السجاد.

“معرض جينيراتيف” هو مشروع سمعي بصري حي ورائد بالتعاون مع مجتمع الفن العالمي. من ضمن مساهمات المعرض العديدة: معارض على أرض الواقع، مشاريع خاصة عبر الإنترنت، مبادرات لدمج رموز وفن NFT في مشهد الفن الرقمي، وحوارات مع الفنانين الرقميين من حول العالم. يوفر “معرض جينيراتيف” مساحات مثالية لرعاية الفن والتقاء الجمهور، مما يقدم فرصة فريدة للفن الرقمي للانطلاق والازدهار على أرض الواقع، مع تقديم فرصة للزوار للتفاعل مع الفن التكنولوجي الحديث.

المكان: مسرح الفن الرقمي، سوق مدينة جميرا

السعر: 100 درهم للبالغين، 50 درهم للأطفال

التاريخ: 10 مارس حتى 30 أبريل 2022 (باستثناء أيام الاثنين والثلاثاء)

لحجز التذاكر، الرجاء زيارة:

https://toda.ae/en/component/sppagebuilder/?view=page&id=57{:}